• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

?‏«نظرسازی»های حجیم به نام «مر …

  • کد خبر : 19807
  • 02 آبان 1400 - 13:00
?‏«نظرسازی»های حجیم به نام «مر …

?‏«نظرسازی»های حجیم به نام «مردم ایران» برای عادی‌نمایی جمهوری اسلامی در غرب رفتار ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی و فعالان مدنی و سیاسی که در ایران زندگی می‌کنند خلاف نتایج این نظرسنجی‌ها را نشان می‌دهد. این روزها بار دیگر نتایج یک نظرسنجی به عنوان کاری مشترک از سوی دانشگاه مریلند و مرکز افکارسنجی «ایران پول» منتشر شده. نتایج نظرسنجی که […]

?‏«نظرسازی»های حجیم به نام «مردم ایران» برای عادی‌نمایی جمهوری اسلامی در غرب

رفتار ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی و فعالان مدنی و سیاسی که در ایران زندگی می‌کنند خلاف نتایج این نظرسنجی‌ها را نشان می‌دهد.

این روزها بار دیگر نتایج یک نظرسنجی به عنوان کاری مشترک از سوی دانشگاه مریلند و مرکز افکارسنجی «ایران پول» منتشر شده. نتایج نظرسنجی که به نوشته‌ی وبسایت این مرکز، روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱ توسط «شورای آتلانتیک» مستقر در واشنگتن دی‌سی از جمله در گفتگو با برخی لابیگران جمهوری اسلامی به گردانندگی باربارا سلاوین منتشر شد، این ادعای عجیب را مطرح می‌کند که دو سوم مردم ایران عملکرد دولت رئیسی معروف به «قاضی مرگ» را تأیید می‌کنند.

درباره این نظرسنجی با بیش از ۱۳۰ پرسش یک گزارش شصت صفحه‌ای نیز به زبان انگلیسی با همکاری ابراهیم محسنی چراغلو تنظیم شده تا در اختیار نهادهای دولتی و رسانه‌های غربی قرار بگیرد.

به نوشته‌ی وبسایت «ایران پول» این نظرسنجی از ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) از طریق تلفن و با گزینش تصادفی از ۱۰۰۱ ایرانی انجام شده و ضریب خطای آن +/- ۳.۱ است.

نکته مهم این است که شاید در جوامع آزاد ۱۰۰۰ تن را بتوان بُرشی از افکار عمومی یک جامعه هشتاد میلیونی در نظر گرفت اما در جوامع بسته مانند ایران که تحت شرایط فشار و سرکوب و مشکلات عدیده قرار دارد و در طول فقط دو سه روز ۱۵۰۰ معترض کشته و هزاران تن زخمی و دستگیر و مفقود می‌شوند، حتا بیش از این رقم نیز بیانگر افکار عمومی ایران نیست و نباید نظر «پاسخ‌دهندگان» را، حتا اگر نظرسنجی واقعا انجام شده باشد، به عنوان نظر «مردم» قلمداد کرد!

گزارش کامل:
Kayhanlondon
@

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=19807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.