• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‏?به حاشیه رفتن ‎#اصلاح‌طلبان‌ …

  • کد خبر : 19561
  • 13 مهر 1400 - 15:30
‏?به حاشیه رفتن ‎#اصلاح‌طلبان‌ …

‏?به حاشیه رفتن ‎#اصلاح‌طلبان‌جمهوری‌اسلامی، یا به سخن دقیق‌تر نشستن آنان در جایگاه واقعی‌شان، پیامدهای فرخنده بسیاری دارد. از جمله باعث شفاف شدن آب گل‌آلود دو دهه گذشته می‌شود و برای همگان روشن می‌کند که هر فرد یا نیروی سیاسی، دقیقا، واقعا و عملا در کدام اردوگاه سیاسی است. در فضای مشوش و خاکستری ناشی از […]

‏?به حاشیه رفتن ‎#اصلاح‌طلبان‌جمهوری‌اسلامی، یا به سخن دقیق‌تر نشستن آنان در جایگاه واقعی‌شان، پیامدهای فرخنده بسیاری دارد. از جمله باعث شفاف شدن آب گل‌آلود دو دهه گذشته می‌شود و برای همگان روشن می‌کند که هر فرد یا نیروی سیاسی، دقیقا، واقعا و عملا در کدام اردوگاه سیاسی است.

در فضای مشوش و خاکستری ناشی از غلبه نگاه اصلاح‌طبان نظام، نیروهای واسطی بودند که گاهی به میان مخالفان و منتقدان پایه‌ای‌ترین مفاهیم و ارکان قدرت در جمهوری اسلامی سرک می‌کشیدند، اما در عمل، پا بر همان زمینی داشتند که پایگاه و خاستگاه جمهوری اسلامی با همه ابعاد و جوانبش بود.

این نیروهای واسط که از قضا خود زمانی از «اپوزیسیون» بودند، یا نسبت خانوادگی با قربانیان جمهوری اسلامی داشتند،در این سال‌ها در بسیاری از نهادهای مدافع حقوق بشر، رسانه‌ها و مراکز تاثیرگذار در غرب رشد کردند و چه آگاهانه چه ناآگاهانه، به بازوهایی کمکی برای نظام ولایت فقیه بدل شدند.

این حمایت در آن فضای مشوش و آن آب گل‌آلود، البته قابلیت کتمان و انکار داشت، اما اکنون با قطعی شدن صورت‌بندی تازه و آرایش جدید نیروهای سیاسی که از دی ماه ۹۶ آغاز شد و در خرداد ۱۴۰۰ شکل نهایی خود را آشکار کرد، چنین انکار و کتمان و پنهان‌کاری دیگر ممکن نیست.

بنابراین، جای شگفتی نیست که در ماه‌های اخیر، با مواردی مثل الهه‌هیکس، فرنازفصیحی، رضامعینی و … مواجه می‌شویم. این افراد تغییر نکرده‌اند، شرایط و زمانه عوض شده و در پرتو این تغییر است که جایگاه واقعی همه، روشن، و معلوم می‌شود که در رویارویی موجود، آنها در کدام سمت ایستاده‌اند.

JamshidBarzegar
@

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=19561

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.