• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?در دومین روز از مسابقات جهان …

  • کد خبر : 19392
  • 12 مهر 1400 - 5:00
‌?در دومین روز از مسابقات جهان …

    ‌?در دومین روز از مسابقات جهانی کشتی آزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع روی سکوی نخست ایستادند. حسن یزدانی حالا با چهار طلای جهان و المپیک، دو نقره جهان و المپیک و یک برنز جهان، ۷ مدالی شده است تا در تاریخ کشتی آزاد ایران، کنار غلامرضا تختی اسطوره ورزش ایران بایستد. امیرحسین […]

 

‌?در دومین روز از مسابقات جهان … 077296001633311003

 

‌?در دومین روز از مسابقات جهانی کشتی آزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع روی سکوی نخست ایستادند.
حسن یزدانی حالا با چهار طلای جهان و المپیک، دو نقره جهان و المپیک و یک برنز جهان، ۷ مدالی شده است تا در تاریخ کشتی آزاد ایران، کنار غلامرضا تختی اسطوره ورزش ایران بایستد.
امیرحسین زارع دیگر کشتی‌گیر ایرانی امشب مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره و برنز المپیک قهرمان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم روی تشک رفت و او هم توانست با یک کشتی حساب شده حریف سرشناس خود را شکست دهد و نخستین مدال طلای قهرمانی جهان خود را در سن ۲۰ سالگی به شهر آمل – زادگاهش – ببرد.
ایران در این وزن فقط یک بار توسط علیرضا سلیمانی در سال ۱۹۸۹ صاحب مدال طلای جهانی شده بود. سلیمانی در فینال تاریخی به میزبانی سوئیس، از سد بوریس بومگارتنر آمریکایی گذشت.
علیرضا سرلک در ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در ۶۵، محمد نخودی در ۷۹ و کامران قاسم‌پور در ۹۲ کیلوگرم نیز با غلبه بر همه حریفان‌شان روانه فینال شدند. آنها دوشنبه شب برای کسب مدال طلا مبارزه می‌کنند.
در این بین پیروزی قاسم‌پور مقابل جیدن کاکس (آمریکا) از مهم‌ترین حوادث رقابت‌ها بود. کاکس که دو طلای جهانی در کارنامه دارد، پیشتر سه بار بر علیرضا کریمی غلبه کرده بود. ? ?

?مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت که نیروهای امدادی جسد یک نفر از ۵ صیاد مفقود شده در طوفان شاهین را پیدا کردند و جسنجو برای ۴ مفقود دیگر طوفان شاهین ادامه دارد. روز گذشته در پسابندر از توابع دشتیاری، پنج صیاد در جریان غرق شدن دو لنج بر اثر طوفان شاهین مفقود شده بودند ?

?تازه‌ترین آمارهای گمرکی روسیه، نشان می‌دهد صادرات این کشور به ایران در ۷ ماه ابتدایی سالجاری میلادی نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۴۹ درصد افزایش یافته و به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است.
روسیه تنها کشور عمده شریک تجاری ایران است که در دوران تحریم‌ها و شیوع کرونا، روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است. ?

?مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفته است شهرداری تهران «تمایل زیادی دارد» که پروژه‌های عمرانی شهر تهران را به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه واگذار کند.
او به خبرگزاری تسنیم گفته است که شهرداری تهران می‌خواهد «مگا پروژه‌ها» را به سپاه واگذار کند ولی به نام و تعداد این پروژه‌ها اشاره نکرده است.
همکاری شهرداری تهران با سپاه پاسداران در دوران شهرداری محمدباقر قالیباف به اوج رسید و قراردادهایی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۳ با قرارگاه خاتم‌الانبیا بسته شد. علاوه بر این قراردادهای کلانی با بنیاد تعاون سپاه بسته شد که این فعالیت‌ها با فساد کلان همراه بود و ابعاد یکی از پرونده‌های فساد ۴ میلیارد دلار اعلام شد.
علیرضا زاکانی، شهردار جدید تهران، نیز پیش از این گفته است که «مسیر توسعه‌» که در دوران قالیباف شروع شد را ادامه می‌دهد. ?

?محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، در اولین سفر رسمی یک مقام ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران روز یک‌شنبه برای دیدار با رهبران طالبان وارد کابل شد و از جمله با عبدالقیوم روحانی، والی منصوب طالبان برای هرات، دیدار کرد.
استاندار خراسان رضوی دلیل سفر خود به کابل و دیدار با مقام‌های طالبان را «حل مشکلات و موانع توسعه تجارت و ترانزیت میان خراسان رضوی و افغانستان» عنوان کرد. ?

?هشت دستفروش کتاب در راسته خیابان انقلاب تهران به دلیل آن‌چه که عرضه آثار «غیرمجاز» و «ممنوعه» خوانده شده، روز شنبه دهم مهر توسط پلیس امنیت بازداشت شدند.
خبرگزاری کتاب ایران گزارش داد که در جریان این دستگیری، تعداد زیادی کتاب‌ بدون مجوز از جمله «آثاری درباره سلطنت‌طلب‌‌ها» نیز از سوی ماموران ضبط و توقیف شد. ?

?وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی با اشاره به اینکه نفوذ ایران و ترکیه در یمن، لیبی و دیگر مناطق باعث رویارویی آنها با امارات شده است، گفته است باید این رقابت‌ها از طریق مذاکرات مدیریت شود تا از رویارویی‌های جدید در منطقه جلوگیری شود. ?

?عبدالله دوم، پادشاه اردن، برای اولین بار از زمان شروع جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، با بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور، تلفنی گفت‌وگو کرده است.
بر اساس اطلاعیه کاخ پادشاهی اردن، در این تماس تلفنی رهبران دو کشور درباره «روابط برادرانه و راه‌های گسترش همکاری‌ها» مذاکره کرده‌اند و پادشاه اردن از حفظ تمامیت ارضی همسایه شمالی و ایجاد ثبات در این کشور حمایت کرده است.
خبرگزاری رویترز نیز به نقل از برخی مقامات دولتی اردن گزارش داده است که پادشاه اردن که سه ماه پیش گفته بود اسد در سوریه ماندنی است، در حال تلاش برای ترغیب آمریکا به مذاکره با سوریه و روسیه است و می‌گوید این اقدام دولت بشار اسد را از ایران دور خواهد کرد. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=19392

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.