• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌”با تلاش ۶۰۰ خبرنگار از ۱۱۷ ک …

  • کد خبر : 19389
  • 12 مهر 1400 - 5:00
‌”با تلاش ۶۰۰ خبرنگار از ۱۱۷ ک …

    ‌”با تلاش ۶۰۰ خبرنگار از ۱۱۷ کشور، ۱۲ میلیون سند از دارایی‌ها، قراردادهای آفشور و فرارهای مالیاتی ۳۳۰ تن از رهبران و مقامات جهان و بیش از ۱۰۰ میلیاردر، تحت عنوان «اسناد پاندورا» افشا شد. اسناد پاندورا یکی از بزرگ‌ترین افشاگری‌های اسناد آفشور [شرکت‌های فراسرزمینی] است”IranIntl شماری از موسسات بزرگ رسانه‌ای روز یکشنبه […]

 

‌”با تلاش ۶۰۰ خبرنگار از ۱۱۷ ک … 470457001633311002

 

‌”با تلاش ۶۰۰ خبرنگار از ۱۱۷ کشور، ۱۲ میلیون سند از دارایی‌ها، قراردادهای آفشور و فرارهای مالیاتی ۳۳۰ تن از رهبران و مقامات جهان و بیش از ۱۰۰ میلیاردر، تحت عنوان «اسناد پاندورا» افشا شد. اسناد پاندورا یکی از بزرگ‌ترین افشاگری‌های اسناد آفشور [شرکت‌های فراسرزمینی] است”
IranIntl

شماری از موسسات بزرگ رسانه‌ای روز یکشنبه ۱۱ مهر اقدام به انتشار اسناد مالی لو رفته‌ای کردند که گفته می‌شود گویای ثروت‌اندوزی پنهان رهبران جهان از جمله الهام علیف، رئیس جمهور آذربایجان، ملک عبدالله، پادشاه اردن، آندری بابیش، نخست وزیر چک، و وابستگان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، است.
اسناد فاش‌شده که به «اسناد پاندورا» شهرت یافته‌اند شامل بیش از ۱۱.۹ میلیون سند می‌شود که با ۲.۹۴ ترابایت اطلاعات برابری می‌کند.
این اسناد پنج سال پس از افشای اسناد معروف به «پاناما» منتشر شده است که نشان می‌داد ثروتمندان جهان چگونه ثروت خود را به شیوه‌هایی مخفی می‌کنند که ماموران دولتی قادر به رصد آن نیستند.
کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی که شامل مجموعه‌ای از گزارشگران و موسسات رسانه‌ای مستقر در واشینگتن، پایتخت ایالات متحده، است می‌گوید، این اسناد مربوط به ۳۵ رهبر کنونی یا سابق جهان و همچنین ۳۳۰ سیاستمدار و مقام رسمی از ۹۱ کشور جهان است.
این نهاد مشخص نکرد که چگونه به اسناد مورد اشاره دست یافته است و خبرگزاری رویترز نیز می‌نویسد که نمی‌تواند به طور مستقل ادعاهای مربوط به جزییات این اسناد را تایید کند.
RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=19389

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.