• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌ ?خبرگزاری فارس به نقل از مجی …

  • کد خبر : 19267
  • 10 مهر 1400 - 23:30
‌ ?خبرگزاری فارس به نقل از مجی …

    ‌ ?خبرگزاری فارس به نقل از مجید کاکی، فرماندار شهر مرزی مهران در استان ایلام نوشت: “۵۱ هزار زائر اربعین از ۲۸ شهریور تاکنون بدون تست کرونا و به صورت چشمی از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.” در همین حال استاندار کرمان درباره تست مثبت تعداد قابل توجهی از مسافرانی که با […]

 

‌ ?خبرگزاری فارس به نقل از مجی … 875473001633204814

 

‌ ?خبرگزاری فارس به نقل از مجید کاکی، فرماندار شهر مرزی مهران در استان ایلام نوشت: “۵۱ هزار زائر اربعین از ۲۸ شهریور تاکنون بدون تست کرونا و به صورت چشمی از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.”
در همین حال استاندار کرمان درباره تست مثبت تعداد قابل توجهی از مسافرانی که با پرواز مستقیم از عراق به کرمان بازگشتند ابراز نگرانی کرد و خواستار ارائه فهرست افرادی که در مراسم اربعین شرکت داشتند، شد تا از همه آنها تست گرفته شود.
علی زینی‌وند گفت: “شب گذشته تنها پرواز مستقیم عراق – کرمان بازگشت و نتیجه تست کرونای زائران اربعین نگران کننده بود زیرا تعداد قابل توجهی از مسافران با تست مثبت بازگشتند.” ?

?مقام‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به آبگرفتگی، بادهای شدید و غرق شدن دست‌کم دو لنج بر اثر طوفان شاهین، اعلام کردند که طوفان از این استان عبور کرده و وارد آب‌های استان هرمزگان شده است.
دوست‌محمد کلیم، معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان، عصر شنبه دهم مهرماه گفت که طوفان حاره‌ای شاهین با فاصله حدود ۸۰ کیلومتر و بدون برخورد به خشکی از بنادر گواتر، پسابندر و بریس در جنوب شرق ایران عبور کرد.
با این حال به گفته او، آثار و پیامدهای این طوفان همچنان پا برجاست و در نوار ساحلی جنوب استان، به ویژه بندر چابهار، بارش شدید باران رخ داده و دریا به شدت مواج شده است. ?

?ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، بار دیگر تاکید کرده است که باید درباره فعالیت‌های موشکی ایران مذاکره صورت گیرد.
او در گفت‌وگویی که روز شنبه از شبکه العربیه پخش شده است، گفته است پنجره مذاکره با ایران برای همیشه باز نیست و ایران باید «مذاکره درباره وضعیت منطقه» را بپذیرد. ?

?شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در مورد خبر کشف دستگاه‌های استخراج رمزارز در بورس تهران در اطلاعیه‌ای با ذکر جزئیات اعلام کرده است که در بازدید ماموران این شرکت تعداد ۸۲ دستگاه ماینر (استخراج رمزارز) در ساختمان بورس تهران کشف شده است.در این اطلاعیه آمده است که این دستگاه‌ها در آن لحظه در مدار قرار نداشته‌اند و مصارف محل موردنظر تحت بررسی است. ?
بورس تهران درباره کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ساختمان این شرکت اعلام کرد که این تجهیزات با مصوبات کمیته ساختمان تحت عنوان «سِرور‌های پردازشگر مورد نیاز مرکز داده» خریداری شده بود اما «کاربرد چندگانه» داشت و موجب «سوء استفاده» شد. ?

?چند نماینده مجلس شورای اسلامی، جمهوری آذربایجان و اسرائیل را به شلیک موشک و حمله تهدید کرده‌اند؛ همزمان یک فرمانده نظامی هم رزمایش ارتش را به معنای «تغییر استراتژی منطقه» دانست.
با افزایش تنش‌ها، دومین روز از رزمایش نیروی زمینی ارتش در نزدیکی مرزهای جمهوری آذربایجان روز شنبه دهم مهرماه برگزار شد.
علی دلاور، فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص ارتش، گفت که این رزمایش «استراتژی کنونی منطقه را تغییر خواهد داد، چرا که ایران حضور اسرائیل در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.» ?

?گزارش‌های تازه درباره وضعیت خلیج گرگان که «بزرگ‌ترین خلیج دریای خزر» معرفی شده است، نشان‌دهنده وضعیت بحرانی این منطقه است.
خبرگزاری ایسنا با انتشار گزارش تصویری تازه از این خلیج، نوشته است خلیج گرگان که «منبع یکی از بهترین خاویارهای سیاه جهان» بوده، «رو به نابودی» است و «به دلیل خشکسالی و عقب نشینی آب دریا» مشکلات متعددی رخ داده است. ?

?محمد جواد هدایتی، مدیر ارشد سازمان راهداری ایران، گفته است دو راننده ایرانی که توسط دولت آذربایجان بازداشت شده بودند، «به باکو منتقل شده‌اند».
او گفته است راننده‌های ایرانی در مناطقی بازداشت شدند که دولت آذربایجان «ممنوعیت یا محدودیت تردد» اعمال کرده بود. ?
این دو راننده، در مسیری بین دو شهر ارمنستان به نام‌های کاپان و گوریس دستگیر شده‌اند. حدود ۲۰ کیلومتر از جاده بین این دو شهر از درون خاک جمهوری آذربایجان می‌‌گذرد.
اما این بخش از خاک جمهوری آذربایجان، در فاصله کوتاهی بعد از استقلال این کشور به اشغال ارمنستان درآمد و تا سال گذشته در کنترل ارمنستان بود.
حالا که آذربایجان این بخش از خاک خود را از ارمنستان پس گرفته می‌گوید خودروهایی که می‌خواهند از این جاده استفاده کنند باید ۱۳۰ دلار بپردازند.
به گفته آقای هدایتی، ارمنستان در حال توسعه جاده‌ای دیگر است که این دو شهر را به هم وصل می‌کند. اما این جاده هنوز برای عبور خودروهای سنگین مناسب نیست. ?

? @VahidOnline

?سازمان حفاظت از طبیعت برندگان مسابقه عکس سال ۲۰۲۱ خود را اعلام کرد. تصویر گوریلی که در میان ابری از پروانه‌ها است از میان بیش از ۱۰۰ هزار شرکت‌کننده از ۱۵۸ کشور به عنوان عکس برنده انتخاب شد. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=19267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.