• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌شرکت داروسازی آمریکایی «مِرک» …

  • کد خبر : 19232
  • 10 مهر 1400 - 16:30
‌شرکت داروسازی آمریکایی «مِرک» …

    ‌شرکت داروسازی آمریکایی «مِرک» می‌گوید قرص جدیدی تولید کرده که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ را به نصف کاهش می‌دهد و کارشناسان نیز این دارو را گام مهمی در نحوه درمان کرونا توصیف کرده‌اند. شرکت داروسازی «مِرک» قرار است به زودی در خواست تایید این دارو را به […]

 

‌شرکت داروسازی آمریکایی «مِرک» … 793453001633179603

 

‌شرکت داروسازی آمریکایی «مِرک» می‌گوید قرص جدیدی تولید کرده که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ را به نصف کاهش می‌دهد و کارشناسان نیز این دارو را گام مهمی در نحوه درمان کرونا توصیف کرده‌اند.

شرکت داروسازی «مِرک» قرار است به زودی در خواست تایید این دارو را به نهادهای مسئول در آمریکا ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دارو به نام «مولنوپیراویر» به شکلی طراحی شده که در کدهای ژنتیک ویروس اختلال ایجاد می‌کند و اولین داروی کووید-۱۹ است که از طریق دهان وارد بدن بیمار می‌شود.

کارشناسان پزشکی می‌گویند دسترسی به یک داروی ضد ویروس که از طریق دهان مصرف می‌شود روش درمان مبتلایان به کرونا در بیمارستان را از اساس متحول خواهد کرد، چون داروها و روش‌های درمان فعلی از نظر اجرایی بسیار پیچیده و پردردسر هستند.

با توجه به نتایج مثبت مرحله دوم از آزمایش بالینی این داروی جدید اکثر کارشناسان معتقدند که روند تایید آن می‌تواند قبل از مرحله سوم و پایانی آزمایش‌های بالینی آغاز شود.

در پی انتشار این خبر ارزش سهام شرکت داروسازی «مرک» در بازار سهام نیویورک ۹ درصد افزایش یافت. همزمان ارزش سهام شرکت‌های «فایزر» و «مدرنا» بزرگترین تولید کنندگان واکسن کرونا در کشورهای غربی به ترتیب ۳ و ۱۰ درصد کاهش یافت.
RadioFarda_

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=19232

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.