• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?در بیست‌ودومین جلسه دادگاه ح …

  • کد خبر : 19145
  • 09 مهر 1400 - 23:00
‌?در بیست‌ودومین جلسه دادگاه ح …

    ‌?در بیست‌ودومین جلسه دادگاه حمید نوری در استکهلم سوئد، فریدون نجفی آریا به عنوان شاهد و شاکی به سوالات دادستان و وکلای مدافع نوری پاسخ داد و گفت که هنوز بعد از ۳۰ سال خواب می‌بیند که می‌خواهند او را اعدام کنند «اما کسی نیست که حکمم را اجرا کند». آقای نجفی آریا […]

 

‌?در بیست‌ودومین جلسه دادگاه ح … 914425001633116604

 

‌?در بیست‌ودومین جلسه دادگاه حمید نوری در استکهلم سوئد، فریدون نجفی آریا به عنوان شاهد و شاکی به سوالات دادستان و وکلای مدافع نوری پاسخ داد و گفت که هنوز بعد از ۳۰ سال خواب می‌بیند که می‌خواهند او را اعدام کنند «اما کسی نیست که حکمم را اجرا کند».
آقای نجفی آریا گفت که حمید نوری صد درصد همان کسی‌ است که او به عنوان حمید عباسی بارها در زندان گوهردشت و اوین، دیده‌ و با او برخورد داشته است. ?

?سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: «در پی تعرض و بی‌احترامی عده‌ای به سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در نیمه شب گذشته و اعتراض شدید و پیگیری‌های رسمی، پلیس دیپلماتیک و وزارت کشور جمهوری آذربایجان چهار متعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران را شناسایی، بازداشت و بازجویی کرد.»
سید عباس موسوی در باکو تاکید کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری موضوع تا حصول نتیجه و تنبیه خاطیان است.
روز جمعه عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از قرار گرفتن سه آفتابه به رنگهای سبز، سفید و قرمز (رنگهای پرچم جمهوری اسلامی) مقابل یکی از دیوارهای درب ورودی سفارت ایران در باکو منتشر شده بود. [عکس پایین این پست] پلیس آذربایجان چهار جوان را در رابطه با این موضوع بازداشت کرده است. ?

? وزیر کشور ایران دیشب در سخنانی در اردبیل ایران را دوست و رفیق جمهوری آذربایجان خواند اما افزود که “توطئه در بین دو کشور البته بسیار است” و اسرائیل را متهم کرد که علیه دوستی دو کشور “توطئه می‌کند.”
احمد وحیدی که برای مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل به این شهر سفر کرده بود، مردم جمهوری آذربایجان را “هم کیش، هم مسلک و هم مذهب” مردم ایران خواند و گفت: “آذربایجان در حوزه تمدنی ایران اسلامی قرار دارد و آنها باید بتوانند از ما الگو بگیرند.”
سه روز پیش الهام علی‌اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، از آن چه ورود غیرقانونی کامیون‌های ایرانی به منطقه قره‌باغ خوانده و نیز مانور نظامی اخیر ایران در نزدیکی مرزهای کشورش به شدت انتقاد کرده بود. ?

?سخنگوی وزارت خارجه ایران اولین سفر رسمی یک عضو هیات دولت اسرائیل به بحرین و افتتاح سفارت اسرائیل در منامه را “لکه ننگی بر دامان” حکام بحرین خواند و آن را محکوم کرد. سعید خطیب زاده، حضور اسرائیل در منطقه را “مخرب” توصیف کرد و آن را در راستای “تنش زایی و ناامنی بیشتر خواند.” ?

?صدها نفر در مرکز بغداد به مناسبت دومین سالگرد اعتراضات گسترده ضد دولتی در پایتخت و جنوب عراق راهپیمایی کردند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس حدود هزار نفر از جمله تعداد زیادی از زنان در این راهپیمایی شرکت کرده در حالی که تصاویر اعضای خانواده خود را که در اعتراضات دو سال پیش توسط نیروهای امنیتی کشته شدند، حمل می‌کردند. ?

?دکتر آنتونی فاوچی، مشاور ارشد پزشکی روسای جمهور آمریکا و رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، گفت کار درست را اسرائیل با تزریق دوز سوم واکسن کرونا به مردم خود انجام داده و داده‌های پزشکی درستی این تصمیم را ثابت خواهد کرد.
دکتر فاوچی گفت که مقامات رسمی آمریکا به طور منظم آخرین اطلاعات را از اسرائیل در زمینه اثرات دوز سوم واکسن کرونا دریافت می‌کنند، اما با این حال واشینگتن منتظر نتایج واقعی بیشتر می‌ماند.
سازمان غذا و داروی آمریکا گفته بود که برای تزریق دوز سوم به افراد زیر ۶۵ سال، تحقیقات و نتایج واقعی هنوز کافی نیست.
اما سخنان دکتر فاوچی از این نظر نیز برای مردم اسرائیل اهمیت دارد که بعد از تصمیم اخیر سازمان غذا و داروی آمریکا در زمینه تزریق دوز سوم در این مرحله تنها برای افراد ۶۵ ساله و برخی بیماران، بسیاری از مردم اسرائیل، از جمله افراد زیر ۶۵ سال، تمایل خود را به تزریق دوز سوم واکسن از دست دادند. ?

?رای مجلس نمایندگان کنگره آمریکا برای تاخیر در رای‌گیری در مورد پیشنهاد جو بایدن برای اختصاص یک تریلیون دلار به گسترش زیرساخت‌ها، رئیس جمهوری آمریکا را با یک شکست سیاسی مواجه کرده است.
تعدادی از نمایندگان حزب دموکرات که حزب جو بایدن است، به این پیشنهاد رای منفی دادند و گفتند که تا زمانی که کنگره طرح دیگری برای اختصاص ۳.۵ تریلیون دلار برای گسترش امکانات رفاهی و مقابله با تغییرات آب و هوا را تصویب نکند به این طرح رای مثبت نمی‌دهند. ?

?استرالیا تصمیم دارد برای اولین بار پس از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ از ماه نوامبر امسال، مرز‌های بین‌المللی خود را به روی شهروندانش و خانواده‌های واکسینه شده آنان باز کند.
از ماه مارس سال ۲۰۲۰، استرالیا یکی از سخت‌ترین قوانین مرزی جهان را برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر کرونا به اجرا گذاشت، این محدودیت‌ها حتی شامل ممنوعیت خروج شهروندان استرالیا از کشور هم می‌شدند. ?
? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=19145

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.