• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌?خبرگزاری ایرنا می‌گوید، زلزل …

  • کد خبر : 19021
  • 09 مهر 1400 - 9:00
‌?خبرگزاری ایرنا می‌گوید، زلزل …

    ‌?خبرگزاری ایرنا می‌گوید، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ بامداد روز جمعه ۹ مهرماه بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند. این زلزله ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه و ۲۱ ثانیه بامداد روی داد. در حالی که ایرنا می‌گوید این زلزله به بزرگی ۵.۲ بوده است، مرکز تحقیقات زمین شناسی آلمان نیز اعلام کرد که […]

 

‌?خبرگزاری ایرنا می‌گوید، زلزل … 649386001633066204

 

‌?خبرگزاری ایرنا می‌گوید، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ بامداد روز جمعه ۹ مهرماه بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند. این زلزله ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه و ۲۱ ثانیه بامداد روی داد.
در حالی که ایرنا می‌گوید این زلزله به بزرگی ۵.۲ بوده است، مرکز تحقیقات زمین شناسی آلمان نیز اعلام کرد که این زمین لرزه به بزرگی ۴.۹ بوده است که در عمق کم ۱۰ کیلومتری روی داد.
در همین حال، زلزله‌ای دیگری به بزرگی ۴.۵ در ساعت ۶ و ۳ دقیقه بامداد جمعه بندر گناوه را دوباره لرزاند.
هنوز تلفات یا خسارتی از این زلزله گزارش نشده است. ?

?انجمن فیزیک ایران به ادعاهای اخیر جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران درباره “پیشگام بودن ایران در دانش فیزیک کوانتوم” واکنش نشان داد و در اطلاعیه ای بدون ذکر نام علی فدوی این اظهارات را “بی‌پایه و اساس” خواند و نوشت که این ادعا “موجی از تاسف و شرمندگی را در دوستداران پیشرفت و اعتلای ایران برانگیخته است.”
انجمن فیزیک ایران می‌گوید که شاید “گویندگان چنین مطالبی” تصور می‌کنند که “طرح چنین مطالبی غرور ملی و امید نسل جوان را در داخل کشور تقویت می‌کند. اما حقیقت آن است که این نوع ادعاها برای همان جوانان نیز تنها باعث شرمندگی و برباد رفتن امید و اعتماد آنان به‌آینده‌ای مبتنی بر عقلانیت می‌شود.” ?

?وزیر خارجه ایران به سفیر جدید جمهوری آذربایجان در تهران گفت که ایران حضور اسرائیل در کنار مرزهای خود و فعالیت اسرائیل علیه امنیت ملی ایران را “تحمل نمی‌کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد.” ?

?آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر هشدار داد که فرصت برای احیای توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام رو به اتمام است.
آنتونی بلینکن در حاشیه مذاکرات تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا گفت، آنها (ایرانی‌ها) حدود سه ماه از مذاکرات دور بوده‌اند. آنها یک انتخابات داشتند و یک دولت جدیدی تشکیل شد، اما هنوز به مذاکرات بازنگشته‌اند. ?

?وزیران خارجه ایران و کره جنوبی در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره موضوع دارایی‌های مسدود شده تهران در بانک‌های سئول به‌دلیل تحریم‌های آمریکا مذاکره کردند.
به گزارش سایت وزارت خارجه کره‌جنوبی، چانگ یو‌ یانگ وزیر خارجه این کشور در گفت‌وگو با امیرحسین عبداللهیان همتای ایرانی خود گفته است که دولت سئول همه تلاش‌های خود را برای آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران به کار بسته است که نمونه آن آزادسازی بخشی از این دارایی‌ها برای پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل بود.
بر اساس گفته‌های مقام‌های جمهوری اسلامی، کره جنوبی هفت میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران را از محل صادرات به این کشور مسدود کرده است. تهران در ماه‌های گذشته بارها از سئول خواست که این دارایی‌ها را آزاد کند.
ایران تنها می‌تواند از این دارایی‌ها برای واردات کالا از کره جنوبی استفاده کند، اما صادرات کره جنوبی به ایران در شش ماهه ابتدایی سال جاری به ۷۹ میلیون دلار سقوط کرده است. ?

?یک اندیشکده کانادایی در زمینه آزادی اقتصادی، اقتصاد ایران را در میان اقتصادهای بسته دنیا طبقه‌بندی کرده و اعلام کرد که ایران بدین لحاظ از بین ۱۶۵ کشور دنیا در مقام ۱۶۰ قرار می‌گیرد.
در بررسی مؤسسه فریزِر، تنها پنج کشورِ زیمبابوه، الجزایر، لیبی، سودان و ونزوئلا در جایگاه‌های نازل‌تری نسبت به ایران قرار دارند. ?

?محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در دیداری با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا برای پایان جنگ یمن اعلام آمادگی کرده است. ?

?مقام‌های وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، تایید کردند که سالم ابو احمد، از اعضای ارشد القاعده در ۲۰ سپتامبر (۱۰ روز پیش) در حمله پهپادی در نزدیک ادلب سوریه کشته شده است. ?

?پلیس آلمان یک زن ۹۶ ساله را دستگیر کرده که قرار بود امروز به دلیل مشارکت در قتل عام بیش از ۱۱ هزار نفر در اردوگاه کار اجباری در دوران آلمان نازی در جنگ جهانی دوم محاکمه شود. او از که درخانه سالمندان زندگی می کند به جای جضور در دادگاه تصمیم به فرار گرفته بود.
در پی حاضر نشدن این زن در دادگاه، قاضی حکم بازداشت او را صادر کرد. ?

?یک تحقیق مستقل که توسط اتحادیه جهانی بوکس انجام شده، نشان داده که در شمار زیادی از مسابقات در المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ تقلب صورت گرفته است.
ریچارد مک لارن، مسئول این تحقیقات گفته که ۱۴ مسابقه انجام شده در المپیک ریو دستکاری شده بوده از جمله فینال فوق سنگین وزن که در این مسابقه جویی جویس، بوکسور بریتانیایی به تونی یوکا، بوکسور فرانسوی باخت.
پروفسور مک لارن گفته که در صبح روز مسابقات دستوراتی به داوران درباره نحوه امتیاز دادن در مسابقه داده می شد.
او همچنین گفت که تقلب از سوی مدیر اجرایی سابق فدراسیون بوکس سازماندهی شده بود. مشخص نیست که آیا بوکسورها از چنین چیزی مطلع بودند یا نه. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=19021

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.