• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?رسانه‌های ایران گزارش دادند …

  • کد خبر : 18837
  • 08 مهر 1400 - 0:00
‌?رسانه‌های ایران گزارش دادند  …

    ‌?رسانه‌های ایران گزارش دادند که رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به وزیران صمت و اقتصاد دستور داد که از واردات هرگونه لوازم خانگی کره‌ای به کشور جلوگیری شود. بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران، این دستور به خواست علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، صادر شده است. او در نامه‌ای که تصویر آن در شبکه‌های […]

 

‌?رسانه‌های ایران گزارش دادند  … 545958001632947406

 

‌?رسانه‌های ایران گزارش دادند که رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به وزیران صمت و اقتصاد دستور داد که از واردات هرگونه لوازم خانگی کره‌ای به کشور جلوگیری شود.
بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران، این دستور به خواست علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، صادر شده است. او در نامه‌ای که تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده، به ابراهیم رئیسی نوشته است که «واردات این محصولات باعث شکستن کمر تولیدکنندگان می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود».
این در حالی است که شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ کره جنوبی، دو برند معروف کره‌ای، بعد از تحریم‌های آمریکا روابط تجاری‌ خود را با ایران قطع کرده‌اند.
این دو شرکت در سال ۹۷ از ارسال قطعات و مواد اولیه به تولیدکنندگان ایرانی خودداری کردند و از آن زمان، قاچاقچیان به قاچاق گسترده محصولات لوازم خانگی به ایران روی آورده‌اند.
دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران آذرماه پارسال از گردش مالی «شش میلیارد دلاری» قاچاق لوازم خانگی در کشور خبر داده بود. ?

?نزدیک به ۴۰ تشکل محیط زیستی در سراسر ایران در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی، از پروژه‌های انتقال آب در کشور به‌ویژه در سر شاخه‌های رود کارون انتقاد کردند.
این تشکل‌ها در نامه خود نوشته‌اند که این پروژه‌ها در پوشش قانون و با دور زدن قانون کلید خورده و فاقد مجوزهای قانونی لازم بوده‌اند. ?

?گروهی از مشهورترین نویسندگان و هنرمندان بین‌المللی نامه‌‌ انجمن قلم آمریکا را برای درخواست آزادی سه نفر از اعضای زندانی کانون نویسندگان ایران امضا کرده‌اند.
این نامه که خواهان آزادی بکتاش آبتین، کیوان باژن و رضا خندان شده، امضای چهره‌های مشهوری مانند مریل استریپ، ستاره سینما، مارگارت اتوود، نویسنده و شاعر کانادایی و همین طور اورهان پاموک و جی‌ام کورتسی، برندگان نوبل ادبیات را دارد. ?

?شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داد که شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور، مستقر در قم، حکم اعدام شاکر بهروز، زندانی سیاسی کُرد، به اتهام قتل عمد را تایید کرد. این حکم در زندان ارومیه به آقای بهروز ابلاغ شده است.
شاکر بهروز در دی ۹۹ به اتهام قتل یک عضو سپاه پاسداران از سوی دادگاه کیفری ارومیه به اعدام محکوم شد. ?

?قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی در خرده‌فروشی‌های تهران به ۵۵ هزار تا ۶۰ هزار تومان افزایش یافته است. ?

?یک پروفسور ایرانی-آلمانی در دانشگاه فنی نروژ روز چهارشنبه هفتم مهر متهم شد که با دعوت از چهار محقق مهمان از ایران و دادن دسترسی به آن‌ها برای استفاده از آزمایشگاه این دانشگاه، تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را نقض کرده است.
فردریک رانکه، دادستان نروژی این پرونده، گفته است که محققان بازدیدکننده به اطلاعاتی دسترسی پیدا کردند که می‌تواند برای استفاده در برنامه هسته‌ای ایران به‌کار رود. ?

?یک مقام طالبان در شهر هرات خطاب به رانندگان زن گفته است که باید از رانندگی خودداری کنند.
مولوی شیراحمد عمار،‌معاون والی هرات، به روزنامه اینترنتی اطلاعات‌روز گفت که رانندگان زن باید منتظر نظر رهبری طالبان در مورد حقوق زنان باشند و از رانندگی در سطح شهر هرات پرهیز کنند. ?

?خبرگزاری فرانسه در گزارشی از یک بازار تریاک در جنوب افغانستان می‌گوید قیمت تریاک پس از روی کار آمدن طالبان به شدت افزایش یافته است. یک فروشنده: “بیش از سه برابر” شده است. ?

?کمپانی یوتیوب که پیش از این انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن‌های تایید شده کرونا را ممنوع اعلام کرده بود روز چهارشنبه اعلام کرد از این پس «هر گونه محتوای ضد واکسن» را که در این پلتفرم هم‌رسانی شود، مسدود خواهد کرد.
بر این اساس، انتشار محتواهایی که مدعی‌اند واکسن آنفلوانزا منجر به ناباروری می‌شود و یا این ادعا که تزریق واکسن «ام‌ام‌آر» که کودکان را در برابر ابتلا به سرخک، اوریون و سرخجه محافظت می‌کند ممکن است منجر به اختلال اوتیسم شود، با ممنوعیت روبه‌رو خواهد شد. ?

? @VahidOnline

?با ادامه فوران یک کوه آتشفشانی در جزیره لاپالمای اسپانیا، از مجموعه جزایر قناری ، نگرانی‌ها از انتشار گازهای سمی افزایش یافته است.
گدازه‌های این آتشفشان روز‌ سه‌شنبه به اقیانوس اطلس رسید و ورود مواد مذاب به آب دریا باعث انتشار توده‌هایی از بخار سفید به هوا شده است. این توده‌ها می‌تواند باعث بروز ناراحتی‌هایی در انسان شود. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=18837

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.