• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌?نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائی …

  • کد خبر : 18571
  • 06 مهر 1400 - 5:30
‌?نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائی …

    ‌?نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تندی درباره برنامه هسته‌ای ایران هشدار داد و گفت که جمهوری اسلامی “تمام خطوط قرمز را رد کرده” و به دنبال چیره شدن بر خاور میانه با “یک چتر هسته‌ای” است. آقای بنت تلاش قدرت‌های جهانی برای […]

 

‌?نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائی … 235325001632794403

 

‌?نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تندی درباره برنامه هسته‌ای ایران هشدار داد و گفت که جمهوری اسلامی “تمام خطوط قرمز را رد کرده” و به دنبال چیره شدن بر خاور میانه با “یک چتر هسته‌ای” است.
آقای بنت تلاش قدرت‌های جهانی برای مذاکره با ایران را “خوش‌خیالی” توصیف کرد و گفت: “کلمات، چرخش سانتریفیوژها را متوقف نمی‌کند. کسانی هستند در دنیا که به نظر می‌رسد تلاش ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای را ناگزیر و عمل انجام‌شده می‌دانند، یا این که از شنیدن درباره این موضوع خسته شده‌اند.”
او گفت که اسرائیل در موقعیتی نیست که چنین رویکردی داشته باشد و هشدار داد: “ما نمی‌توانیم خسته شویم و نخواهیم شد. اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.” ?

?ایالات متحده اعلام کرد که ایران باید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به مجتمع تسای کرج را بدهد یا منتظر «عمل متقابل دیپلماتیک» طی روزهای آینده در شورای حکام آژانس باشد. ?

?رئیس‌جمهوری آذربایجان با انتقاد از مانور نظامی ایران در مرزهای مناطق آزاد شده قره‌باغ کوهستانی اعلام کرد کامیون‌های ایران به رغم هشدارهای متعدد باز هم وارد قره‌باغ شده‌اند.
الهام علی‌یف در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت برگزاری رزمایش نظامی در مرزهای مناطق آزاد شده آذربایجان حق حاکمیتی ایران است، اما سوال این‌جاست که چرا طی ۳۰ سال گذشته که سه منطقه مرزی فضولی، جبرائیل و زنگلان تحت اشغال ارمنستان بود، ایران رزمایش نظامی انجام نداد. ?

?دو مقام عراقی گفتند که دور جدید مذاکرات بین نمایندگان ایران و عربستان سعودی در بغداد برگزار شده است. این اولین مورد از مذاکرات تهران و ریاض پس از آغاز دوران ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی است.
یک مقام عراقی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «در ملاقاتی که هفته گذشته برگزار شد مذاکرات در مورد طرحی که دو کشور قبلا در مورد آن توافق کرده بودند از جمله گشایش نمایندگی‌های دیپلماتیک دو طرف ادامه یافت». ?

?قیمت نفت خام شاخص برنت به ۷۹ دلار و ۳۶ سنت رسید که بالاترین رقم از اکتبر سال ۲۰۱۸ است.
در این میان، غول بانکداری آمریکا، گلدمن ساکس، پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت تا ۹۰ دلار هم بالا خواهد رفت.
علت بالا رفتن قیمت نفت، افت تولید نفت آمریکا به‌دلیل توفند آیدا و همچنین رشد چشمگیر مصرف این محصول در کشورهای شرق آسیا عنوان شده که دلیل آن بهبود وضعیت شیوع کرونا است.
از طرفی برآوردهای جدید نشان می‌دهد که تا اوایل سال آینده میلادی، مصرف جهانی نفت به سطح دوران پیش از شیوع کرونا خواهد رسید. ?

?در پی هجوم مردم برای خرید سوخت در شهرهای مهم بریتانیا، ۹۰ درصد از پمپ بنزین‌های این کشور خالی شدند.
از قرار معلوم دلیل این سراسيمگی مردم نگرانی از مختل شدن حمل‌ونقل بسیاری از کالاهای اساسی همزمان با هشدار فروشگاه‌ها و توزیع‌کنندگان بزرگ در مورد کمبود راننده کامیون در بریتانیاست.
کمبود راننده کامیون پس از دوران سخت بحران کرونا روی توزیع کالاهای اساسی، از مواد غذایی گرفته تا سوخت، تاثیر شدیدی گذاشته و در آستانه فصل کریسمس احتمال افزایش بهای کالاها و اختلال در شبکه توزیع را افزایش داده است. ?
دولت بریتانیا اعلام کرد در پی هجوم شهروندان این کشور به جایگاه‌های سوخت و تمام شدن ذخایر پمپ‌ها، ارتش را به حالت آماده‌باش درآورده است. ?

?ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز سه‌شنبه موشک دیگری را به سوی آب‌های ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است
ارتش کره جنوبی در اطلاعیه خود جزییات بیشتری درباره شلیک این موشک ارائه نکرد، اما وزارت دفاع ژاپن گفت که به نظر می‌رسد موشک مورد اشاره از نوع بالستیک بوده باشد.
شلیک این موشک ساعاتی قبل از آن صورت گرفت که سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد از ایالات متحده خواست «سیاست‌های خصمانه» خود علیه پیونگ‌یانگ را تغییر دهد و گفت که هیچ کسی نمی‌تواند حق کره شمالی در دفاع از خود و آزمایش تسلیحاتی را منکر شود.
کره شمالی همچنین سئول و واشینگتن را به داشتن «استانداردهای دوگانه» متهم کرد و گفت که آنها ساخت تسلیحات در این کشور را محکوم می‌کنند حال آن که همچنان به فعالیت‌های نظامی خود ادامه می‌دهند. ?

?آر کلی، خواننده آمریکایی، که به چندین فقره سوءاستفاده جنسی از زنان و دختران زیر سن قانونی در یک بازه زمانی ۲۵ ساله متهم شده بود، در همه موارد گناهکار شناخته شد و به گفته نیویورک تایمز، انتظار می‌رود به حبس ابد محکوم شود ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=18571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.