نماد سایت خبرکده

‌ ?در پی انتشار گزارش‌هایی درب …

‌ ?در پی انتشار گزارش‌هایی درب … 741246001632859203

 

 

‌ ?در پی انتشار گزارش‌هایی درباره کشف چند دستگاه ماینر (تجهیزات استخراج رمزارزها) در زیر زمین شرکت بورس تهران، مدیرعامل این شرکت این موضوع را رد کرده اما معاون سازمان بورس با تائید تلویحی آن اعلام کرده “این دستگاه‌ها شخصی نبوده‌اند .”
گفته شده حراست شرکت بورس تهران به وجود این دستگاه‌ها پی برده است. ?

?عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف اجرای حکم اعدام یک مرد «متهم به تجاوز به کودک» در ایران شده است.
این سازمان بین‌المللی روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گزارشهای رسیده حاکی است که فرهاد صالحی ۳۰ ساله برای اجرای حکم اعدام برای صبح روز چهارشنبه به سلول انفرادی منتقل شده است.
دیانا الطحاوی، معاون دفتر خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است مقامات ایران باید فورا اجرای حکم اعدام این فرد را متوقف کنند، چرا که فارغ از نوع جرم، حکم اعدام جزایی بی‌نهایت غیرانسانی و تحقیرآمیز است و نمی‌تواند در هیچ شرایطی توجیه‌پذیر باشد.
او گفته است ایران از لحاظ شمار اعدام‌ها در جهان مقام دوم را دارد و بدون توجه به تعهدات بین‌المللی خود به نقض بی‌رحمانه قوانین حقوق بشری ادامه می‌دهد. ?

?کارگران نیشکر هفت‌تپه روز سه‌شنبه اعتصاب و در مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند.
به گزارش کانال مستقل کارگران هفت‌تپه، تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت، و شفاف‌سازی در نحوه و قیمت واگذاری آن،‌ مطالبه نخست کارگران اعتصابی هفت‌تپه است.
اعلام حکم امید اسدبیگی و مهرداد رستمی‌چگینی در پرونده سوء‌استفاده یک و نیم میلیارد دلاری از دیگر مطالبات کارگران نیشکر هفت‌تپه است. ?

?ابراهیم رئیسی تورم را خط قرمز دولت دانست و از دستگاه‌های اجرایی خواست از هرگونه اقدامی که منجر به افزایش تورم می‌شود، پرهیز کنند. ?

?در بیستمین جلسه دادگاه حمید نوری در استکهلم سوئد، احمد ابراهیمی به عنوان شاهد و شاکی گفت که چهره امروز حمید عباسی بسیار شبیه و نزدیک به تصویری است که او از این فرد در ذهن و خاطر دارد.
احمد ابراهیمی که به گفته خود در آذر سال ۶۰ سر یک قرار تشکیلاتی بازداشت شد و به اتهام «هواداری از سازمان مجاهدین خلق» ده سال زندانی بوده، گفت: «من هیچ کاری نکرده بودم و هیچ چیزی از من نداشتند اما خمینی خودش را نماینده خدا روی زمین می‌دانست و به مخالفانش محارب می‌گفت. حکم محارب هم اعدام بود». ?

?کاربران ایرانی با انتشار پیام‌هایی با هشتگ #جای_معلم_زندان_نیست خواستار آزادی #عزیز_قاسم‌زاده سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان شدند. ?

?وزیر دفاع ایالات متحده گفت که سقوط ناگهانی ارتش افغانستان، پنتاگون را غافلگیر کرد.
لوید آستین که در نشست پرسش و پاسخ کمیته نیروهای مسلح سنا شرکت کرده بود، در عین حال به اشتباه‌های محاسباتی در طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده و همچنین فساد و زوال اخلاقیات در میان مقامات افغانستان اذعان کرد.
او اظهار داشت: واقعیت این است که سقوط ارتش افغانستان به رغم آموزش‌هایی که دیده بودند، همه ما را غافلگیر کرد زیرا در بسیاری موارد حتی یک تیر هم شلیک نشد و هر ادعای دیگری متفاوت از این، غیرصادقانه است.
اظهارات وزیر دفاع ایالات متحده آغازگر یک جلسه استماع دو روزه در کنگره است که انتظار می‌رود یکی از بحث‌برانگیزترین این جلسات در رابطه با بی‌نظمی‌ها و هرج‌ومرج در روزهای پایانی جنگ با افغانستان باشد، جنگی که به بهای جان هزاران سرباز آمریکایی و شهروندان غیرنظامی افغانستان انجامید و در نهایت طالبان را بار دیگر بر این کشور مسلط ساخت. ?

?در حالی که شمال‌ شرقی چین با خاموشی‌های گسترده مواجه شده است، دولت این کشور برای افزایش واردات ذغال سنگ به منظور تامین سوخت نیروگاه‌های برقی تحت فشار قرار گرفته است.
کمبود برق در نواحی شمال‌ شرقی چین باعث ایجاد اختلال در کار صنایع، خصوصا کارخانه‌های تولید قطعات تلفن همراه برای شرکت اپل و قطعات خودرو برای شرکت تسلا، فروشگاه‌ها، چراغ‌های راهنمایی، خدمات اینترنتی، آسانسورها و مراکز تجاری شده است. ?

?اوپک در پیش‌بینی سالانه خود از بازار جهانی نفت اذعان کرد که با افزایش تولید خودروهای برقی و اتکاء بیشتر به انرژی‌های تجدیدپذیر، میزان تقاضا برای نفت در کشورهای پیشرفته کاهش خواهد یافت. اما به‌دلیل رشد اقتصادی سایر کشورهای جهان تا سال ۲۰۴۵ نفت کماکان بزرگترین منبع انرژی خواهد بود. ?

?وزیر تجارت بریتانیا می‌گوید نیروهای نظامی کشور برای کمک به حل بحران کمبود سوخت در پمپ‌بنزین‌های کلانشهرها آماده می‌شوند. ?
گفته شده حدود ۱۵۰ راننده کامیون‌های نظامی سوخت‌بر آماده انتقال سوخت به پمپ‌بنزین‌ها خواهند شد.
تخمین زده شده بریتانیا بیش از ۱۰۰ هزار راننده خودروی سنگین کم دارد که این باعث مشکلاتی در کسب و کارها و صنایع مختلف از جمله زنجیره توزیع مواد غذایی شده است. ?

? @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل