• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌‌?بنابر گزارش وزارت صنعت، معد …

  • کد خبر : 18407
  • 05 مهر 1400 - 0:30
‌‌?بنابر گزارش وزارت صنعت، معد …

    ‌‌?بنابر گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت برنج ایرانی در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به زمان مشابه پارسال بیش از ۴۰ درصد گران شده است. این گزارش، رشد قیمت برنج طارم را ۴۴ درصد و برنج هاشمی را ۴۳ درصد اعلام کرده است. رشد قیمت برنج تایلندی هم بیش از ۵۰ درصد برآورد […]

 

‌‌?بنابر گزارش وزارت صنعت، معد … 869278001632690005

 

‌‌?بنابر گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت برنج ایرانی در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به زمان مشابه پارسال بیش از ۴۰ درصد گران شده است. این گزارش، رشد قیمت برنج طارم را ۴۴ درصد و برنج هاشمی را ۴۳ درصد اعلام کرده است. رشد قیمت برنج تایلندی هم بیش از ۵۰ درصد برآورد شده است.
در میان کالاهای اساسی که قیمت آنها توسط وزارت صمت گزارش‌شده، بیشترین رشد قیمت مربوط به شکر بوده که در فاصله یک سال بیش از ۶۳ درصد افزایش قیمت داشته است.
طبق این گزارش، قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله هم در یک سال گذشته به ترتیب ۵۳ و ۵۲ درصد گران شده است. ?

?سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد «یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی» این نیرو در غرب تهران دچار آتش‌سوزی شد که در جریان آن سه تن از کارکنان آن مجروح شدند.
خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، نزدیک به سپاه، که این خبر را مخابره کرده‌اند جزئیاتی در مورد این مرکز تحقیقاتی و علت آتش‌سوزی منتشر نکرده‌اند و تنها گفته‌اند که «با تلاش‌ آتش‌نشانان این مرکز، آتش مهار و مجروحان حادثه نیز به بیمارستان منتقل شدند». ?

?شامگاه چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه، همسر یکی از کارگران شهرداری دهدشت در منزل شخصی خود، اقدام به خودسوزی کرد و پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. به گفته همسر وی که خود نیز ۵ ماه است حقوقی دریافت نکرده، دلیل این اقدام همسرش، مشکلات معیشتی و عدم توانایی در تامین مخارج تحصیل فرزندان بوده است. ?

?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید ایران به توافق دو هفته پیش با این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل پای‌بندی کامل نشان نداده است.
بر اساس گزارش آژانس ایران روز ۲۲ شهریور اجازه تعویض کارت حافظه دوربین‌های آژانس در بسیاری از تاسیسات هسته‌ای خود را داد، اما مانع تعویض کارت حافظه دوربین‌های تاسیسات شرکت تکنولوژی سانتریفوژ ایران، تسا، در کرج شده است.
معلوم نیست چرا ایران در حالی که اطلاعات دوربین‌ها فقط در دسترس خودش باقی خواهد ماند، مانع از تعویض حافظه دوربین‌ها در تاسیسات کرج شده است، اما روزنامه وال‌استریت جورنال روز یکشنبه از قول چند منبع آگاه گزارش داد که ایران در نظر دارد طی نامه‌ای به آژانس توضیح دهد که علت منع دسترسی بازرسان آژانس به سایت کرج برای تعویض کارت حافظه دوربین‌ها به خاطر «مسائل امنیتی» و ادامه کارهای مربوط به «جمع‌آوری شواهد جنایی» است. ?

?با وجود تهدید دادستان سردشت و فضای امنیتی تعدادی از فعالان مدنی این شهر شامگاه شنبه در اعتراض به پیگیری نشدن موضوع تجاوز یک گروه چند نفره به زنان و دختران در این شهر تجمع کردند. ?

?نرگس محمدی، فعال مدنی و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، اعلام کرد که جهت اجرای حکم محکومیتش به دادسرای اوین احضار شده است اما همان‌طور که بارها گفته، از آن «سرپیچی» خواهد کرد. ?

?مسئول امر به معروف و نهی از منکر طالبان در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند در دیدار با مالکان حمام ها و سلمانی‌ها تراشیدن ریش و پخش موسیقی را ممنوع اعلام کردند.
طالبان در مکتوبی گفته که بامتخلفین برخورد “شرعی واصولی” صورت می‌گیرد.
مالکان سلمانی ها می گویند که طالبان اصلاح و آرایش موبراساس مدلهای مختلف را هم منع کردند. ?

?در پی ایجاد صف های طولانی در مقابل پمپ بنزین ها و تعطیلی برخی از جایگاه‌ها، گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل بریتانیا، می‌گوید که “کمبود سوخت در بریتانیا وجود ندارد” و از “انجمن حمل و نقل جاده‌ای” به دلیل ایجاد نگرانی و کشاندن مردم به جایگاه‌های فروش بنزین و دیزل انتقاد کرد. ?

?رای دهندگان سوئیسی با اکثریت آرا از ازدواج همجنسگرایان حمایت کرده و به این ترتیب این کشور با بیشتر کشورهای اروپای غربی همسو شده است. دو سوم رای دهندگان سوئیسی با چنین تغییری موافقت کرده‌اند.
به این ترتیب فرزند خواندگی برای زوج‌های همجنسگرا امکان پذیر شده و زوج‌های همجنسگرای زن هم می‌توانند از طریق اسپرم اهدایی صاحب فرزند شوند. ?

?حملات هوایی علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه منجر به کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن ۱۳ نفر دیگر شده است.
گروه‌های مخالف بشار اسد می‌گویند حملات روز یکشنبه توسط جنگنده‌های روسیه انجام شده است.
رسانه‌های نزدیک به دولت بشار اسد نیز با تایید حملات جنگنده‌های روسی در شهر عفرین از کشته و زخمی شدن افراد مسلح خبر داده‌اند. ?

?هزاران تونسی در اعتراض به آنچه «کودتا و تلاش رئیس‌جمهوری برای قبضه قدرت» خوانده‌اند، روز یکشنبه به خیابان‌ها ریختند و خواستار حاکمیت دموکراسی در این کشور شدند.
قیس سعید، رئیس‌جمهوری تونس، در هفته جاری بخش بزرگی از قانون اساسی مصوب سال ۲۰۱۴ را به حال تعلیق در آورد و خود را برای دو ماه تنها مرجع قدرت کشور عنوان کرد. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=18407

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.