نماد سایت خبرکده

‌? آمارهای جدید ثبت احوال نشان …

‌? آمارهای جدید ثبت احوال نشان … 850452001632601803 1024x651

 

 

‌? آمارهای جدید ثبت احوال نشان می‌دهد که در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۹۰ هزار مورد مرگ و میر در ایران رخ داده است.
این در حالی است که در دور مشابه سال‌های قبل از شیوع کرونا، میزان مرگ و میر در شش ماه ابتدایی سال همواره حول و حوش ۱۸۱ هزار نفر در نوسان بوده است.
این رقم در نیمه اول پارسال که کشور درگیر کرونا بود، حدود ۲۳۵ هزار نفر شده بود.
با این حال آمارهای رسمی، میزان قربانیان کرونا در کشور را بسیار کمتر از این ارقام نشان می‌دهد. ?

?رویترز به نقل از منابع آگاه از امضای یک توافق میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت دولتی نفت ونزوئلا با وجود تحریم‌های آمریکا علیه این دو کشور خبر داد. ?
این گزارش می‌گوید که بر اساس قرارداد امضا شده، ایران نفت فوق‌سبک (میعانات گازی) خود را با نفت فوق‌سنگین ونزوئلا معاوضه خواهد کرد.
رویترز می‌افزاید، ونزوئلا از طریق مخلوط کردن میعانات گازی ایران با نفت فوق‌سنگین خود که قیرمانند است، آن را مناسب بارگیری در تانکرهای نفتی خواهد کرد و در ازای آن نیز نفت فوق سنگین خود را تحویل ایران خواهد داد تا در بازارهای آسیایی به فروش برساند. ?

?یک منبع نزدیک به خانواده شاهین ناصری، شاهد شکنجه نوید افکاری، گفت که هنگام شست‌و‌شوی جنازه او، روی پهلوها و دنده‌هایش کبودی مشاهده شده و پشت سرش نیز جای ضربه وجود داشته به گونه‌ای که خون گوش‌هایش بند نیامده و کفن را خون آلود کرده است. ?

?خبرگزاری فارس خبر داد که ۴۰ نفر از زائران مراسم اربعین به دلیل تراکم جمعیت و شکسته شدن در گیت پایانه مرزی شلمچه مجروح شدند و ماموران انتظامی با ماشین آب‌پاش جمعیت را متفرق کردند. ?

?سفیر ایران در باکو گفت رزمایشی که اخیرا در نزدیکی مرزهای دو کشور برپا شد، تهدیدی برای جمهوری آذربایجان نیست.
به گفته عباس موسوی، این یک رزمایش از پیش برنامه‌ریزی شده بوده و قدرت نظامی ایران، تهدیدی برای همسایگانش نیست.
در عین حال امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نمازجمعه این شهر گفت که این رزمایش «پاسخی به حضور اسرائیل» در جمهوری آذربایجان است.
آیت‌الله حسن عاملی گفت: «اسرائیل برای توطئه علیه ایران به آذربایجان آمده و سپاه نیز در برابر دشمن خود مانور و رزمایش اجرا می‌کند.» ?

?بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری، از اجرایی شدن حکم چهار سال حبس مهدی محمودیان که از اواخر مرداد در بازداشت به سر می‌برد، خبر داد. ?

?محمدصالح مفتاح، رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت، حزب سیاسی نزدیک‌به محمدباقر قالیباف، می‌گوید سه روز پس از صدور حکم شهرداری تهران برای علیرضا زاکانی از وزیر کشور در دیوان عدالت اداری شکایت کرده و خواستار ابطال این حکم «غیرقانونی» شده است.
او با انتشار توییت‌هایی یادآور شد که در انتصاب علیرضا زاکانی، «ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار شامل سوابق اجرایی کافی و نیز رشته تحصیلی مرتبط نادیده گرفته شده است». ?

?بنا به گزارش‌ها از هرات در غرب افغانستان امروز طالبان اجساد چهار نفر “متهم به آدم‌ربایی” را در چهارراهی‌های مرکز شهر آویزان کردند و در معرض دید مردم گذاشتند.
این افراد ابتدا در درگیری با نیروهای طالبان کشته شدند و سپس طالبان اجساد آنها را در ملا عام به دار آویزان کرده‌اند.
تلویزیون طلوع‌نیوز به نقل از مقامات طالبان گزارش داده که این افراد “یک تاجر و پسر او را ربوده بودند” و از خانواده آنها درخواست پول کرده بودند. ?

?نخست وزیر پاکستان می‌گوید تنها یک راه وجود دارد. ما باید دولت کنونی طالبان را به خاطر مردم افغانستان “تقویت و تثبیت” کنیم و طالبان هم به گفته او قول‌هایی داده‌اند.
تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است.
عمران خان که از طریق ویدیو کنفرانس خطاب به رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، گفت: “افغانستان بی‌ثبات و آشفته دوباره به پناهگاهی امن برای تروریست‌های بین المللی تبدیل می‌شود.” ?

?سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفت که مسئله به رسمیت شناختن طالبان از سوی جامعه بین‌المللی، در حال حاضر، «روی میز نیست». ?

?وزارت خارجه طالبان از تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا برای دو مجوزی که بر اساس آن به دولت آمریکا و برخی سازمان‌های بین المللی اجازه داد و ستد مالی با طالبان و شبکه حقانی می‌دهد، استقبال کرده است.
مجوزهای وزارت خزانه‌داری آمریکا راه را برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تحت کنترل طالبان باز می‌کند با وجود اینکه طالبان و شبکه حقانی در فهرست تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل متحد قرار دارند. ?

? @VahidOnline

?گلاره ناظمی و ابراهیم محرابی افشار، دیدار تیم‌های ملی روسیه و آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی فوتسال را قضاوت خواهند کرد. ابراهیم محرابی افشار به عنوان داور وقت نگهدار و گلاره ناظمی به عنوان داور رزرو در این دیدار حضور خواهند داشت. ?

خروج از نسخه موبایل