نماد سایت خبرکده

‌?علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مل …

‌?علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مل … 380721001632511803 1024x694

 

 

‌?علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دو تا سه هفته فرصت داده‌ایم تا مردم واکسن تزریق کنند و بعد از این مهلت همه خدمات در اماکن تجمعی و استفاده از بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس براساس ارائه کارت واکسن انجام می‌شود.او اضافه کرد: با افزایش تزریق واکسن‌ها می‌توانیم بسیاری از مشاغل که تعطیل بودند را بازگشایی کنیم. الان نزدیک ۲ سال است که رستوران‌ها، تالارها، باشگاه‌های ورزشی و… به خاطر کرونا در شهرهای قرمز تعطیل بودند. اکنون اگر افراد دو دُز واکسن تزریق کنند به شرط رعایت پروتکل‌ها می‌توانیم این اماکن را هم بازگشایی کنیم. ?

?آمارهای گمرکی چین نشان می‌دهد واردات این کشور از ایران در هشت ماه ابتدایی ۲۰۲۱ به ۴.۳۴ میلیارد دلار رسیده که ۱۲.۲ درصد بیشتر از دور مشابه پارسال است.
صادرات ایران به چین طی بیش از دو سال گذشته همواره روند نزولی داشته، اما از نیمه دوم سال جاری، روند صعودی گرفته است.
گمرک چین مدعی است که این کشور طی هشت ماه گذشته هیچ محموله نفتی از ایران دریافت نکرده است. این در حالی است که آمارهای شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد در این مدت، روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت ایران راهی چین شده است.
قبلا خبرگزاری رویترز و بلومبرگ گزارش داده بودند که بخش اعظم نفت ایران توسط دلال‌ها و تحت نام نفت عراق، امارات، عمان، اندونزی و مالزی راهی چین می‌شود. ?

?اسماعیل خطیب‌زاده، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی که به آذربایجان غربی سفر کرده، در شهر پیرانشهر نزدیک مرز ایران و عراق، از مقامات عراقی خواست تا در اخراج نیروهای مخالف جمهوری اسلامی از اقلیم کردستان و خلع سلاح آنان “پیرو توافق‌های صورت گرفته در اسرع وقت” اقدام کنند. ?

?ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، گفت که دور چهارم گفتگوهای ایران و عربستان در بغداد برگزار خواهد شد.
او ابراز امیدواری کرد که “این گفتگوها به شکل سازنده‌ای با عربستان سعودی صورت گیرد و شاهد پیشرفت باشد.” ?

?خبرگزاری فارس نوشت یک «زائر ایرانی» که قصد شرکت در مراسم اربعین را داشت با عبور از بی‌راهه‌های مرز مهران، به مین جنگی برخورد کرد و پای راستش قطع شد. ?

?هیات مدیره جدید باشگاه فوتبال استقلال تهران مصطفی آجرلو را به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب کردند.
مصطفی آجرلو پیشتر مدیرعاملی باشگاه‌های پاس، استیل‌آذین و تراکتورسازی را برعهده داشته و از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ در سپاه پاسداران بوده است. ?

?ملا نورالدین ترابی، سرپرست اداره زندان‌ها در حکومت طالبان که در دهه ۱۹۹۰ به‌عنوان وزیر دادگستری و رئیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی فعالیت داشت، می‌گوید اجرای مجازات‌های «اعدام» و «قطع دست» در افغانستان از سر گرفته خواهد شد.
نورالدین ترابی که از بنیان‌گذاران و اعضای ارشد طالبان به شمار می‌رود ضمن دفاع از اجرای مجازات‌های شرعی و احکام خشونت‌آمیز توسط طالبان در گذشته به جامعه جهانی در مورد دخالت در قوانین جدید افغانستان هشدار داد.
او تاکید کرده است که حکومت طالبان پیرو اسلام خواهد بود و قوانین خود را «بر اساس قرآن» وضع خواهد کرد. ?

?بانک مرکزی چین هر نوع معامله مرتبط با ارزهای دیجیتال را در این کشور ممنوع اعلام کرد؛ به دنبال انتشار این خبر، ارزش بیت‌کوین دست‌کم شش درصد افت کرد و سایر رمزارزها نیز با افت قیمت روبه‌رو شدند.
خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه دوم مهر به نقل از وبسایت بانک مرکزی چین نوشت از این پس ارائه خدمات صرافی دیجیتال به شهروندان چین «فعالیت مالی غیرقانونی» محسوب می‌شود.?

?مجلس نمایندگان آمریکا لایحه جدیدی برای حفاظت از خدمات مربوط به سقط جنین تصویب کرد ولی انتظار می‌رود که این لایحه در مجلس سنا رای کافی نیاورد.
هدف اصلی مقررات مندرج در این لایحه مقابله با افزایش محدودیت‌ها در زمینه حق سقط جنین از سوی جمهوری‌خواهان است.
نمونه برجسته این محدودیت‌ها تصمیم اخیر ایالت تگزاس برای ممنوع کردن تقريبا تمامی موارد سقط جنین است که دیوان عالی آمریکا نیز آن را ناقض قانون اساسی ندانست.
این لایحه با عنوان «قانون حفاظت از سلامت زنان» با ۲۱۸ رای موافق در برابر ۲۱۱ رای مخالف تصویب شد. ترکیب آرا دقیقا بر اساس تمایزات حزبی بود و فقط یک نماینده دمکرات به لايحه رای مخالف داد.
این لایحه علاوه بر حفاظت از تمامی خدمات مربوط به سقط جنین در سراسر کشور از اقدامات بعدی جمهوری‌خواهان برای محدود کردن و یا حذف این خدمات در ایالت‌های تحت کنترل این حزب جلوگیری خواهد کرد.
پیش‌بینی می‌شود که این لایحه در مجلس سنا رای لازم را نياورد چون تصویب آن مستلزم ۶۰ درصد آرا و در نتيجه رای موافق حداقل ۱۰ سناتور جمهوری‌خواه است.
حتی جمهوری‌خواهان میانه‌رو همچون سناتور سوزان کالین که طرفدار حق سقط جنین است اعلام کرده‌اند که به این لایحه رای مخالف می‌دهند. ?

? @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل