• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌ ?اعتراضات معلمان ایران به اج …

  • کد خبر : 18011
  • 01 مهر 1400 - 23:00
‌ ?اعتراضات معلمان ایران به اج …

    ‌ ?اعتراضات معلمان ایران به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی برای بهبود میزان حقوق ماهانه، روز پنجشنبه یکم مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، در شمار زیادی از شهرهای ایران ادامه یافت. بر اساس گزارش‌های رسیده، این تجمع‌های اعتراضی ازجمله در کرمانشاه، قزوین، زنجان، تبریز، همدان، دیواندره، قم، کوهدشت، کرج، سمنان، ساری، آبادان، […]

 

‌ ?اعتراضات معلمان ایران به اج … 251260001632425406

 

‌ ?اعتراضات معلمان ایران به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی برای بهبود میزان حقوق ماهانه، روز پنجشنبه یکم مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، در شمار زیادی از شهرهای ایران ادامه یافت.
بر اساس گزارش‌های رسیده، این تجمع‌های اعتراضی ازجمله در کرمانشاه، قزوین، زنجان، تبریز، همدان، دیواندره، قم، کوهدشت، کرج، سمنان، ساری، آبادان، مشهد، اراک، شاهرود، یزد و اردبیل برگزار شد.
این اعتراضات در روزهای اخیر در شهرهایی چون سنندج، خرم‌آباد، اهواز، ایذه، الیگودرز،‌ تهران، اصفهان و شیراز نیز برگزار شده بود.
در صورت اجرای طرح رتبه‌بندی، حقوق معلمان آموزش و پرورش به میزان ۸۰ درصدِ دستمزد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ایران افزایش می‌یابد، اما دولت و سازمان برنامه و بودجه با این طرح مخالفت کرده‌اند.
دولت و مجلس وعدۀ افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی حقوق معلمان را هم داده‌اند، اما این موضوع نیز نارضایتی شدید معلمان را در پی داشته است.?

?مرکز آمار ایران وضعیت تورم در شهریور ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد که نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌‌به‌نقطه را شکسته است.
بر اساس این گزارش، نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در ماه گذشته به رقم ۴۳/۷ درصد رسید و این امر گویای آن است که خانوارهای ایرانی به طور میانگین ۴۳/۷ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٩ برای خرید مجموعه کالاها و بهره‌گیری از خدمات هزینه کرده‌‌اند.
نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در مرداد امسال ۴۳.۲ درصد بود که در شهریورماه این عدد ۰/۵ درصد افزایش یافت. ?

?«افراد ناشناس» خانه پدریِ یک فعال حقوق زنان را بامداد پنج‌شنبه، اول مهر در سردشت با نارنجک مورد حمله قرار دادند.
به گزارش هه‌نگاو، سایت حقوق بشری که اخبار مناطق کُردنشین را پوشش می‌دهد، حمله به خانه پدری ناسکه افخمی در پی افشای نام شماری از اعضای «باند چند نفره تجاوز به زنان و دختران» در سردشت صورت گرفته است.
طی هفته گذشته شماری از فعالان مدنی سردشت به همراه چند صفحه اینستاگرامی فعال در حوزه حقوق زنان از «تجاوز یک باند چندنفره» به زنان و دختران در این شهرستان خبر داده بودند. ?

?فرشته کریمی، عضو تیم ملی فوتسال زنان، در واکنش به انتقادها از لباس این تیم گفت: «مشکل برخی شیک بودن این نوع پوشش است نه غیرعرف بودن آن.»
کریمی گفت لباس‌هایی با این شکل پیش از این نیز در مسابقات المپیک سابقه داشته اما این بار «آستین‌های بازیکنان بیش از حد بلند نبود» که بازیکنان مجبور شوند آن را چندین بار تا بزنند. ?

?در بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمید نوری، متهم به مشارکت در اعدام هزاران زندانی سیاسی، برای اولین بار فرزند یکی از اعدام‌شدگان تابستان ۱۳۶۷ در دادگاه استکهلم سوئدحاضر شد.
سولماز علیزاده که زمان بازداشت پدرش ۸ سال داشت، مقابل دادستان‌ها و وکلا ایستاد و درباره اعدام پدر ۴۱ ساله‌اش شهادت داد.
در دادگاه عکس یک کیف را نشان دادند که خانم علیزاده گفت پدرش برای او در زندان بافته است. هنگام اشاره به نامه‌هایی که بین پدر و دختر رد و بدل شده، او به دادگاه تذکر داد خواندن نامه‌ها در دادگاه او را ملتهب خواهد کرد. ?

?فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، به پایگاه خبری انتخاب گفت: «تفاوتی که در این دولت و دولت قبل در ارتباط با پرونده برجام وجود دارد این است که برجام از اولویت اول نظام خارج شده است»
او افزود: «ترکیب تیم مذاکره‌کننده در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مشخص می‌شود» ?

?وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آقای بلینکن روز گذشته در دیدار با همتایان خود از کشورهای چین، فرانسه، روسیه و بریتانیا خواستار رفع نگرانی‌ها درباره ابعاد مختلف برنامه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی شد.
بر اساس این اطلاعیه، آنتونی بلینکن تاکید کرد ایالات متحده در پی راهی برای دیپلماسی هدفمند به منظور بازگشت دوجانبه واشینگتن و ایران به برجام و رفع همه نگرانی‌ها در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی است. ?

?امیرعباس آزرم‌وند، خبرنگار اقتصادی و فعال کارگری که توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، با قرار وثیقۀ پانصدمیلیونی از زندان اوین موقتاً آزاد شد. ?

?رئیس برنامه جهانی غذا هشدار داد که ۱۶ میلیون نفر از جمعیت یمن در آستانه گرسنگی قرار دارند و در صورت عدم حمایت‌های مالی مورد نياز، کمک‌های غذایی به میلیون‌ها نفر در این کشور جنگزده در ماه اکتبر به پایان خواهد رسید.
دیوید بیسلی گفت: «اوایل سال جاری بودجه کمک‌های بشردوستانه این نهاد در یمن به پایان رسید و تنها در نتیجه کمک‌های مالی کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و دیگران توانستیم از وقوع یک فاجعه بشری جلوگیری کنیم». ?

?اتحادیه اروپا اعلام کرد قانونی را وضع می‌کند تا همه گوشی‌های هوشمند با شارژر یکسان نوع «سی» به بازار عرضه شوند
شرکت اپل با این ایده مخالف است و می‌گوید این قانون مانع از نوآوری است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=18011

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.