• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?پادشاه عربستان برای نخستین ب …

  • کد خبر : 17838
  • 01 مهر 1400 - 0:00
‌?پادشاه عربستان برای نخستین ب …

    ‌?پادشاه عربستان برای نخستین بار در حدود شش سالی که از تشدید بحران میان تهران و ریاض و قطع کامل مناسبات آن‌ها می‌گذرد، تایید کرد که کشورش در حال مذاکره با ایران با هدف عادی‌سازی روابط و احیای همکاری است. ملک سلمان بن‌عبدالعزیز در یک سخنرانی از پیش ضبط شده برای هفتادوششمین نشست […]

 

‌?پادشاه عربستان برای نخستین ب … 033768001632342606

 

‌?پادشاه عربستان برای نخستین بار در حدود شش سالی که از تشدید بحران میان تهران و ریاض و قطع کامل مناسبات آن‌ها می‌گذرد، تایید کرد که کشورش در حال مذاکره با ایران با هدف عادی‌سازی روابط و احیای همکاری است.
ملک سلمان بن‌عبدالعزیز در یک سخنرانی از پیش ضبط شده برای هفتادوششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران «کشور همسایه» است و عربستان «امیدوار است که مذاکرات سعودی- ایرانی به نتایج قاطعی در زمینه اعتماد‌سازی و همکاری بر پایه احترام به حق حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر منجر شود».
پادشاه سعودی در همین حال افزود: «اهمیت دارد خاورمیانه منطقه‌ای عاری از سلاح کشتار همگانی باشد و بر این اساس از تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کنیم».
به نظر می‌رسد که این سخنان پادشاه سعودی با لحن نسبتا نرم، با سایر اظهارات ملک سلمان و دیگر مقامات بلندپایه سعودی در قبال ایران در شش سال گذشته متفاوت‌تر باشد. ?

?به گفته سخنگوی شورای نگهبان این نهاد برای چندمین بار موادی از مصوبه مجلس درباره آزادسازی واردات خودرو را “مغایر با قانون” دانسته و آن را به مجلس شورای اسلامی برگردانده است. ?

?سخنگوی قوه قضائیه ایران گفته حسین فریدون، برادر حسن روحانی، شبنم نعمت زاده و مهدی هاشمی که به مرخصی رفته بودند بازگشته و “الان در زندان هستند”
ذبیح الله خدائیان همچنین گفته حمید بقایی در مرخصی استعلاجی است و “طبق گزارشات واصله در خارج از زندان تحت معالجه است.”
او درباره اسفندیار رحیم مشایی، گفته او هم در مرخصی است ولی به زندان برنگشته است و “اگر کفیل ایشان در موعد مقرر نسبت به معرفی وی اقدام نکند از طریق ضابطین نسبت به جلب فرد اقدام می شود.” ?

?رسانه‌های اسرائیل خبر دادند که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطاتی این کشور در روزهای گذشته هدف حمله سایبری هکرهای خارجی قرار گرفته است.
این رسانه‌ها احتمال قوی داده‌اند که این حمله از سوی هکرهای مورد حمایت ایران صورت گرفته است.?

?وزیر منابع آب عراق می‌گوید کشورش «شواهدی» در دست دارد که نشان می‌دهد ایران در حال حفر تونل برای تغییر مسیر جریان آب رودخانه‌های مرزی است و گفت که عراق به این خاطر در حال تنظیم شکایت از ایران به مراجع بین‌المللی است.
مهدی رشید الحمدانی گفت که «قوانین بین‌المللی در مورد آب توسط ایران نقض شده است و ما به طور رسمی ایران را از تخلفاتش مطلع کردیم اما پاسخی دریافت نکردیم». ?

?لیز تراس، وزیر خارجه جدید بریتانیا، که قرار است با همتای ایرانی خود در سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کند به خبرنگاران گفت که در این دیدار، «فعالانه» و «سرسختانه» پیگیر مسئله آزادی اتباع زندانی بریتانیایی در ایران، از جمله نازنین زاغری، خواهد شد. ?

?خبرگزاری رویترز گزارش داد آژانس‌های مسافرتی روسیه، در پی تمایل نشان ندادن مردم این کشور به واکسن‌های داخلی، تورهایی را برای دریافت واکسن‌های خارجی در کشورهای دیگر برای روس‌ها ارائه می‌دهند ?

?نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته از فلسطینیان نشان می‌دهد که از هر پنج فلسطینی «چهار نفر» خواهان استعفای محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، هستند.
بیش از نیمی از حامیان کناره‌گیری محمود عباس خواهان سپردن رهبری فلسطینی به جنبش حماس هستند.
این نظرسنجی نشان‌دهنده خشم عمیق فلسطینی‌ها از مرگ یک فعال سیاسی در بازداشت نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان و سرکوب اعتراضات فلسطینیان در تابستان امسال است. ?

?دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، از خواهرزاده‌اش و روزنامه نیویورک تایمز به دلیل مقاله سال ۲۰۱۸ شکایت می‌کند؛ در آن مقاله ادعا می‌شد او در “طرح‌های مشکوک مالیاتی” مشارکت داشته است.
این طرح دعوی که در نیویورک تنظیم شده است، مری ترامپ و خبرنگاران این روزنامه را به “دست داشتن در توطئه‌ای خائنانه” برای به دست آوردن اسناد محرمانه متهم می‌کند.
در این دعوی آمده است که خانم ترامپ ۵۶ ساله، توافقی که او را از افشای اسناد منع می‌کند، نقض کرده است.
خانم ترامپ در پاسخ به این شکایت گفته است که این نشانه “استیصال” است. ?

?سازمان بهداشت جهانی راهنمای خود در زمینه کیفیت هوا را سختگيرانه‌تر کرد و گفت آلودگی هوا یکی از شدیدترین خطرات زیست‌محیطی برای انسان‌هاست و هر سال موجب مرگ زودرس حدود هفت میلیون نفر می‌شود.
این نهاد خواستار اقدامات موثر و عاجل برای کاهش آلودگی هوا شد و گفت عوارض این آلودگی برای سلامتی عموم در حد مصرف دخانیات و تغذیه ناسالم است.
سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای گفت: «ما تمامی شاخص‌های آلودگی هوا را کاهش داده‌ایم و هشدار می‌دهیم که فرا رفتن از این شاخص‌ها برای سلامتی عموم خطرات جدی ایجاد خواهد کرد. رعایت این شاخص‌های جدید می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد». ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=17838

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.