• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌?رئیس‌جمهوری ایالات متحده در …

  • کد خبر : 17676
  • 31 شهریور 1400 - 0:30
‌?رئیس‌جمهوری ایالات متحده  در …

    ‌?رئیس‌جمهوری ایالات متحده در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آمریکا همچنان به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای پایبند است. جو بایدن که برای نخستین بار در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در این مجمع سخنرانی می‌کرد، افزود: ایالات متحده آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است منوط به این‌که تهران نیز […]

 

‌?رئیس‌جمهوری ایالات متحده  در … 196283001632258005

 

‌?رئیس‌جمهوری ایالات متحده در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آمریکا همچنان به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای پایبند است.
جو بایدن که برای نخستین بار در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در این مجمع سخنرانی می‌کرد، افزود: ایالات متحده آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است منوط به این‌که تهران نیز به صورت «کامل» آن را اجرا کند.
بایدن گفت که «در حال کار» با چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و آلمان است تا «با ایران به شکل دیپلماتیک تعامل شود و بازگشت به» برنامه جامع اقدام مشترک میسر شود. ?

?ابراهیم رئیسی در هفتادوششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به‌صورت مجازی سخنرانی کرد و سیاست‌های آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
او گفت سیاست خروج «خودسرانه از برجام و فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ علیه ایران «به‌طور کامل» شکست خورده، اما سیاست «ظلم حداکثری» هنوز رها نشده است.
رئیس‌جمهوری ایران در ادامه گفت «آمریکا به اشتباه فکر می‌کرد ما مستأصل می‌شویم، اما ایستادگی ما جواب داده و همواره جواب خواهد داد. ما به وعده‌های دولت آمریکا اطمینان نداریم».
آقای رئیسی در همین زمینه دوباره به فتوای آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی اشاره کرده و گفت سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران طبق فتوای رهبری، «حرمت تولید، ‌ساخت و انباشت سلاح اتمی» است و سلاح اتمی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ندارد.
او درباره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگویی را مفید می‌داند که نتیجه آن لغو تحریم‌های ظالمانه باشد: «همه طرف‌ها باید به توافق هسته‌ای و قطعنامه سازمان ملل متحد در عمل پایبند بمانند… اما آمریکا به تعهد خود که لغو تحریم‌هاست عمل نکرده است، نقض عهد کرده است، از برجام خارج شده است، تحریم‌های بسیار بیشتری را بر ملت ایران تحمیل کرده است». ?

?سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید مذاکرات هسته‌ای وین به‌زودی و طی چند هفته آتی از سرگرفته خواهد شد و این به اطلاع اعضای برجام رسیده است.
سعید خطیب‌زاده گفت اما در عین حال لازم است قبل از آن، تیم سیاست خارجی دولت جمع‌بندی نهایی خود را در خصوص کم و کیف گفت‌وگوها انجام دهد. ?

?مقام‌های هندی از کشف نزدیک به سه تُن هروئین خبر دادند که از منشأ افغانستان و از طریق بندرعباس در جنوب ایران به این کشور حمل شده بود.
به گفته این مقامات، ارزش مواد مخدر ضبط‌شده از این محموله رقم هنگفت ۲.۷۲ میلیارد دلار است که با این حساب این محموله یکی از بزرگ‌ترین محموله‌هایی غیرقانونی است که تا به امروز در هند کشف شده است.
مقام‌های ایالت گجرات گفتند که این محموله از سوی اتباع افغان تحت نام سنگ‌های نیمه‌فرآوری شده طَلق از افغانستان و از طریق بندرعباس ایران به بندر موندرا در گجرات منتقل شده است. ?

?توماج صالحی، ‌خواننده رپ اعتراضی، سه‌شنبه عصر با قرار کفالت از زندان مرکزی اصفهان آزاد شد. ?

?بررسی وضعیت تجارت ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نشان می‌دهد که سهم ایران از این بازار با ارزش بیش از سه هزار میلیارد دلار، حتی به نیم درصد هم نمی‌رسد.
سایت «۹۰ اقتصادی» با بررسی حجم تجارت خارجی کشورهای عضو این سازمان گزارش داد که مجموع واردات ۸ کشور چين، هند، پاکستان، روسيه، قزاقستان، ازبکستان، قرقيزستان و تاجيکستان در سال ۲۰۲۰ حدود ۳ هزار و ۱۱۸ میلیارد دلار بوده است.
اما میزان صادرات ایران به این هشت کشور طی سال گذشته تنها ۱۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار بوده است که کمتر از نیم‌ درصد است. ?

?مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان می‌گوید یک سوم دانشجویان در ایام کرونا، «تعدادی از اعضای خانواده خود» را از دست داده‌اند.
مجید صفاری‌نیا گفت این داده‌ها نتیجه آمارگیری از ۱۹ هزار دانشجو است. ?

?محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سمت خود برکنار شد. آقای نیلی احمدآبادی تنها یک روز قبل از این خواستار آزادی کسری نوری، دانشجوی دانشگاه تهران، شده بود.
رسانه‌های داخلی متن حکم محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، را منتشر کرده‌اند که محمد مقیمی را به عنوان سرپرست دانشگاه تهران منصوب کرده است. ?

?هشت ماه پس از آنکه علی خامنه‌ای ورود واکسن‌های بریتانیایی و آمریکایی را ممنوع کرد، سازمان غذا و دارو اعلام کرده واکسن «فایزر بلژیک» مجوز گرفته است.
حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل این سازمان،‌ در یک مصاحبه رادیویی گفت در حال حاضر شش واکسن از جمله فایزر ساخت بلژیک و جانسون و جانسون تولید آلمان در کشور مجوز مصرف اضطراری گرفته‌اند.
او اشاره کرد قراردادی برای واردات دو میلیون دوز واکسن فایزر با هیات امنای ارزی کشور در حال تنظیم است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=17676

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.