• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?رئیس اتاق بازرگانی ایران اعل …

  • کد خبر : 17566
  • 30 شهریور 1400 - 0:30
‌?رئیس اتاق بازرگانی ایران اعل …

    ‌?رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد تولید ناخالص داخلی کشور که در سال ۹۶ به قیمت جاری ۴۴۵ میلیارد دلار بود، با ۵۷ درصد کاهش به ۱۹۱ میلیارد دلار در سال ۹۹ تنزل یافت. غلامحسین شافعی اعلام کرد این موضوع هشدار جدی برای آینده اقتصاد ایران و تاکیدی بر ضرورت بازنگری در سیاستگذاری‌های […]

 

‌?رئیس اتاق بازرگانی ایران اعل … 990872001632168002

 

‌?رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد تولید ناخالص داخلی کشور که در سال ۹۶ به قیمت جاری ۴۴۵ میلیارد دلار بود، با ۵۷ درصد کاهش به ۱۹۱ میلیارد دلار در سال ۹۹ تنزل یافت.
غلامحسین شافعی اعلام کرد این موضوع هشدار جدی برای آینده اقتصاد ایران و تاکیدی بر ضرورت بازنگری در سیاستگذاری‌های موجود است.
به‌گفته وی، سقوط تولید ناخالص داخلی رتبه ایران را در میان کشورهای جهان از لحاظ بزرگی اقتصاد از پله ۲۶ در ۲۰۱۷ به پله ۵۱ تقلیل داده است.
بر اساس آمارهای بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۲ تقریبا معادل ۶۰۰ میلیارد دلار بود؛ به عبارتی حجم اقتصاد ایران در سال گذشته به یک سوم سال ۲۰۱۲ سقوط کرده است. ?

?در ادامه جلسه دادگاه حمید نوری در استکهلم سوئد، مسعود اشرف سمنانی، یک شاهد عینی، گفت در جریان مصاحبه تلویزیونی که شرط آزادی بود ناصریان (محمد مقیسه) و حمید عباسی (حمید نوری) را بدون چشم‌بند دیده است.
مسعود اشرف سمنانی که در سال ۱۳۶۲ به اتهام «هواداری از سازمان مجاهدین خلق، شرکت در تظاهرات ۳۰ خرداد ۶۰ و کمک مالی به سازمان تا پیش از ۳۰ خرداد ۶۰» به هفت سال زندان محکوم شده بود و بهمن ۱۳۶۶ از زندان اوین به زندان گوهردشت منتقل شد، در دادگاه شهادت داد که حمید عباسی (حمید نوری) را در راهروی مرگ دیده است. ?

?اقبال اقبالی دایی توماج صالحی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با انتشار پیامی از گفتگوی تلفنی او با پدر و مادرش خبر داد.
او در ادامه این پیام نوشته است: حال توماج صالحی خوب بوده و قرار است با به پایان رسیدن کارهای اداری وثیقه، فردا آزاد شود. ?

?علی اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران: ایران در طول تاریخ دو بار الگوی حکمرانی بوده است. بار اول در زمان هخامنشیان… و در مرتبه دوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شیوه حکمرانی مبتنی بر ولایت فقیه را پیش گرفت. ?

?براساس گزارش رسانه‌های ایران، انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور ایران در اولین نشست خبری خود، با اشاره به آنچه او ‘هجمه برخی رسانه‌‌ها’ درباره ازدواجش در ۱۶ سالگی خواند، توضیح داد که در ۱۶ سالگی “به پختگی لازم رسیده بود و در آن دوره رشد فکری کافی برای این موضوع را داشته است”.
انسیه خزغلی در ادامه گفت: شرط سنی ملاک کودک همسری نیست و باید مسائلی مانند بلوغ فکری و اجتماعی را هم در نظر بگیریم ?

?سخنگوی طالبان، می‌گوید آنها مشغول کار برروی “رهنمودهایی” برای “امنیت و مصونیت” دختران دانش‌آموز بالاتر از کلاس ششم با هدف بازگشایی بیشتر مدارس هستند.
ذبیح‌الله مجاهد گفت که در حال حاضر مکاتب/مدارس دختران تا کلاس ششم و مدارس پسران در کلاس دوازدهم باز شده‌اند و وعده داد که به زودی دختران دوره‌های بالاتر نیز به کلاس‌ باز خواهند گشت. ?

?کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از اوایل ماه نوامبر مرزهای خود را به روی مسافران اتحادیه اروپا، بریتانیا، چین، هند و بسیاری از کشورهای دیگر که واکسن زده‌اند، خواهد گشود.
این اولین گام در کاهش سختگیری‌های شدیدی است که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از اوایل سال ۲۰۲۰ در زمینه سفر به آمریکا به اجرا گذاشته شد.
در حال حاضر ورود شهروندان غیرآمریکایی به اين کشور که طی ۱۴ روز قبل از ورودشان در بریتانیا، اتحادیه اروپا، ایرلند، چین، هند، برزیل، آفریقای جنوبی و ایران بوده‌اند، ممنوع است.
مقررات جدید فعلا شامل ورود مسافران از مرزهای زمینی با کانادا و مکزیک نخواهد شد. ?

?شرکت‌های داروسازی «فایزر» و «بیواِن تِک» اعلام کردند نتایج پژوهش‌های بالينی جدید ثابت کرده که واکسن کرونا محصول این دو شرکت برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله امن و موثر است و به زودی درخواست تایید آن را به نهادهای مسئول ارائه می کنند. ?
به گفته آن‌ها، واکسن این گروه سنی در مقایسه با واکسن نوجوانان بالای ۱۲ سال حاوی دُز کمتری است.

?مجلس ملی لبنان به دولت معرفی شده از سوی نجیب میقاتی، سیاستمدار نام‌آشنا و بازرگان بین‌المللی کارکشته که در گذشته نیز یک دوره نخست‌وزیر بوده است، رای اعتماد داد. ?

?فیصل بن فرحان، ‌وزیر خارجه عربستان سعودی، گفت بازگشت و احیای القاعده،‌ داعش و طالبان در افغانستان یک «نگرانی واقعی» است.
او درباره تحولات افغانستان تاکید کرد: «تروریسم فراملی یک نگرانی است. در حال حاضر، طالبان متعهد شده‌اند که خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نخواهد شد.»
این مقام دولت عربستان سعودی همچنین گفت که کشورش هیچ‌گونه ارتباطی با دولت جدید طالبان در افغانستان ندارد و ریاض قبل از به رسمیت شناختن حکومت جدید طالبان «صبر و مشاهده می‌کند». ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=17566

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.