• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌ ?لیندا توماس گرینفیلد، سفیر …

  • کد خبر : 17222
  • 27 شهریور 1400 - 1:00
‌ ?لیندا توماس گرینفیلد، سفیر  …

    ‌ ?لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل میگوید که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هیچ برنامه ای برای ملاقات با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود که قرار است هفته آینده برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کند، ندارد. او روز جمعه به خبرنگاران گفت: “ما با ایرانیان […]

 

‌ ?لیندا توماس گرینفیلد، سفیر  … 775550001631910602

 

‌ ?لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل میگوید که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هیچ برنامه ای برای ملاقات با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود که قرار است هفته آینده برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کند، ندارد.
او روز جمعه به خبرنگاران گفت: “ما با ایرانیان در وین در تماس بودیم و آن بحث ها ادامه خواهد یافت.” ?

?اعزام سه عضو دوچرخه‌سواری ایران به مسابقات قهرمانی جهان به دلیل صادر نشدن ویزا، لغو شد. سمیه یزدانی، علی لبیب و مهدی آقاکاشی قرار بود امشب به بلژیک، محل برگزاری این مسابقات اعزام شوند، اما فدراسیون دوچرخه‌سواری برای اخذ ویزا دیر اقدام کرد. ?

?ایالات متحده آمریکا یک شبکه مالی مرتبط با سپاه قدس ایران و گروه حزب‌الله لبنان را تحریم کرد.
بر اساس گزارشی که در وبسایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است، شهروندان ایرانی، کویتی، لبنانی و چینی عضو این شبکه که برای کمک به انتقالات مالی حزب‌الله و جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند، به لیست سیاه اضافه شدند.
حسین اسداله، محمدعلی دمیرچی‌لو، سمانه دمیرچی‌لو، سید مرتضی مینای هاشمی، محمدرضا کاظمی، مصطفی پوریا و امید یزدان‌پرست از شهروندان ایرانی هستند که روز جمعه به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند. ?

?روزنامه «واشینگتن‌پست» به نقل از دو منبع مطلع از طرح آمریکا برای خریداری صدها میلیون دز اضافی واکسن کرونای فایزر با هدف اهدا به سراسر جهان خبر داد.
به گفته این دو منبع که نخواستند نام‌شان فاش شود، قرار بود خبر این معامله هفته آینده، همزمان با برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام شود. ?

?گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای از بازگشایی مدارس در افغانستان خبر داد اما تنها از دانش‌آموزان پسر و معلمان مرد دعوت کرد که از روز ۲۷ شهریور به مدارس بروند.
در این بیانیه اشاره‌ای به دختران و معلمان زن نشده است.
همزمان، طالبان روز سه‌شنبه نام «وزارت زنان» را به وزارت « امر به معروف و نهی از منکر» تغییر داد.
قبلا طالبان اعلام کرده بود که مشکلی با فعالیت اجتماعی یا درس خواندن زنان ندارند، اما باید این کارها در «چهارچوب شریعت اسلامی» باشد. این گروه افراطی همچنین اخیرا اعلام کرد مشکلی با حضور دانشجویان دختر ندارند، اما باید در دانشگاه‌ها «تفکیک جنسیتی» انجام شود و مضامین درسی هم باید مورد بازبینی قرار گیرد. ?

?تحقیقات ارتش آمریکا، گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اشتباه بودن حمله با پهپاد به یک خودرو در آخرین روزهای حضور نظامی آمریکا در افغانستان را تایید کرد.
براساس این گزارش، ارتش آمریکا می‌گوید که آنچه که راننده داشته در صندوق عقب خودرو می‌گذاشته بطری‌های آب بوده که آنها آن را با بمب اشتباه گرفته‌اند.
براساس گزارش نیویورک تایمز در این حمله ۹ نفر از اعضای یک خانواده که ۷ نفر آن را کودکان تشکیل می‌دادند کشته شدند. ?

?دو مقام ارشد دولت ترکیه گفتند که رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری ترکیه و روسیه در ماه جاری میلادی به منظور گفت‌وگو درباره درگیری‌های نظامی شمال غربی سوریه در شهر سوچی دیدار خواهند کرد.
مسکو و آنکارا در ادلب که تنها منطقه تحت کنترل شورشیان سوری است از نیروهای رقیب حمایت می‌کنند. ترکیه حامی شورشیان سوری و روسیه حامی اصلی رژیم بشار اسد است. ?

?جو بایدن رییس جمهور آمریکا در اجلاس مجازی با رهبران «مجمع اقتصادهای بزرگ» از سایر کشورها خواست همچون آمریکا و اتحادیه اروپا متعهد شوند که در دهه آینده حجم قابل توجهی از انتشار گاز متان را کاهش دهند.
مقابله با گرمایش زمین وتغییرات اقلیمی یکی از اولویت‌های مهم دولت جو بایدن در سیاست داخلی و بین المللی است.
آمریکا و اتحادیه اروپا چند روز پیش تعهد دادند که تا سال ۲۰۳۰ حجم انتشار گاز متان در مقایسه با میزان فعلی را حداقل ۳۰ درصد کاهش دهند. ?

?وزیر خارجه آمریکا متعهد شده که کشورهای عربی بیشتری را تشویق کند تا با به رسمیت شناختن اسرائیل از بحرین، مراکش و امارات الگو بگیرند.
به گفته آنتونی بلینکن عادی سازی روابط آنها با اسرائیل ثبات بیشتری برای منطقه به همراه داشته است و به مقابله با طیف وسیعی از چالش ها از جمله تروریسم و تغییرات اقلیمی کمک کرده است. ?

?نونا گاپرینداشویلی، ستاره شطرنج دوران اتحاد جماهیر شوروی از شرکت پخش آنلاین فیلم نتفلیکس به اتهام افترا و انتساب گزاره اشتباه به او در سریال درام و پربیننده گمبیت وزیر (The Queen’s Gambit) شکایت و تقاضای ۵ میلیون دلار غرامت کرده است. ?

?پله، بازیکن اسطوره‌ای فوتبال جهان مجددا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آلبرت اینشتین در شهر سائو پائولو برزیل بستری شد.
پله به تازگی و پس از جراحی تومور روده بزرگ روز سه‌شنبه از بخش مراقبت‌های ویژه خارج شده بود. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=17222

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.