• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌ ?رییس کانون انجمن‌های صنفی ج …

  • کد خبر : 17110
  • 26 شهریور 1400 - 0:30
‌ ?رییس کانون انجمن‌های صنفی ج …

    ‌ ?رییس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت ایران از افزایش حداقل ۱۸ درصدی مصرف بنزین کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت که مصرف روزانه بنزین کشور حدود ۸۵ تا ۸۶ میلیون لیتر است. به گفته همایون صالحی اما هنوز به رقم مصرف بنزین در قبل از دوران کرونا نرسیده‌ایم و […]

 

‌ ?رییس کانون انجمن‌های صنفی ج … 615851001631822402

 

‌ ?رییس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت ایران از افزایش حداقل ۱۸ درصدی مصرف بنزین کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت که مصرف روزانه بنزین کشور حدود ۸۵ تا ۸۶ میلیون لیتر است.
به گفته همایون صالحی اما هنوز به رقم مصرف بنزین در قبل از دوران کرونا نرسیده‌ایم و این رقم ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد با توجه به این که «آن زمان متوسط مصرف ۹۶ میلیون لیتر بود و در برخی روزهای فصل تابستان و افزایش مسافرت‌ها به حدود ۱۱۵ میلیون لیتر در روز هم می‌رسید».
ایران پارسال به خاطر شیوع کرونا و قرنطیه کشور، صادرات بنزین مازاد خود را ۸ برابر کرد و به ۲.۹ میلیارد دلار رساند.
اما آمارهای چهارماهه سال جاری خورشیدی نشان می‌دهد به رغم افزایش تقریبا دو برابری قیمت بنزین نسبت به دور مشابه پارسال، کل صادرات بنزین کشور در این دوره ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. ?

?رسانه‌های ایران و لبنان از ورود تانکرهای حامل سوخت ایران از سوریه به لبنان، خبر داده‌اند.
این تانکرها حامل ۲۹ میلیون لیتر گازوئیل هستند.
سید حسن نصرالله، رهبر جنبش مسلحانه حزب‌الله ماه گذشته خبر داده بود که او امکان خرید سوخت از ایران را به منظور جبران کمبود سوخت در لبنان فراهم آورده است، کشوری که حامی اصلی حزب الله لبنان به شمار می‌آید.
زندگی روزانه در لبنان به خاطر کمبود سوخت تقریبا فلج شده است، چرا که این کشور دلار کافی برای خرید سوخت ندارد. مقامات حزب الله می‌گویند که بهای این محموله سوخت ایران نیز با پوند لبنان پرداخت می‌شود. ?

?سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به استخراج سالانه «۱.۱» میلیارد دلار رمزارز در ایران خواستار استفاده از آن برای مقابله با تحریم‌های ایالات متحده شد.
غلامرضا مرحبا با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره صنعت استخراج رمزارزهای جهان گفت: «به نظر می رسد به واسطه امکانی که رمز ارزها در کاهش اثر تحریم‌ها ایجاد می کند، نمی‌توان نسبت به استفاده از این ظرفیت بی‌تفاوت و بی‌برنامه بود.»
به گفته او، استفاده از رمزارزها مانع آن رصد مبادلات مالی ایران می‌شود و از این رو می‌توان آن را به عنوان مسیر جایگزین معاملات تهاتری یا تسهیل کننده این نوع معاملات در نظر گرفت. ?

?ولادیمیر پوتین که از طریق تماس ویدئویی در اجلاس سران کشورهای عضو « سازمان پیمان امنیت جمعی » در شهر دوشنبه شرکت کرد در بخشی از سخنانش گفت:« آرزو داشتم همانطور که از قبل برنامه‌ریزی شده بود شخصا در اجلاس شرکت کنم و دست شما را بفشارم.»
رییس جمهور روسیه افزود: «همان‌طور که می دانید متاسفانه ناگزیر شدم در آخرین لحظه سفر به دوشنبه را لغو کنم و از این بابت متاسفم. دلیل لغو سفر، این است که نه فقط یک یا دو نفر بلکه چند ده نفر از حلقه نزدیکان من به کرونا مبتلا شده‌اند. به این دلیل باید چندین روز دیگر در قرنطینه بمانم.»
پیش از این ابعاد ابتلای کارکنان کاخ کرملین به کرونا و مدت قرنطینه رییس جمهور روسیه مشخص نشده بود. ?

?یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفت به دلیل تشخیص چندین خطا در تولید واکسن «اسپوتنیک وی» درکارخانه‌های محل تولید آن در روسیه، روند تایید این واکسن در سازمان بهداشت جهانی متوقف شده است.
جارباس باربوسا، از مقامات ارشد سازمان بهداشت جهانی در قاره آمریکا گفت این ایرادها در جریان بازدید هیئت اعزامی این نهاد در ماه‌های گذشته از کارخانه‌های محل تولید واکسن در روسیه مشاهده شده است و قبل از تایید نهایی واکسن «اسپوتنیک‌وی» کارشناسان سازمان بهداشت جهانی باید بار دیگر از یکی از کارخانه‌ها بازدید کنند. ?

?خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نظامی گزارش داد که دست‌کم ۵۰ نفر در جریان درگیری‌هایی که در استان البيضاء واقع در نواحی مرکزی یمن، رخ داده است، کشته شده اند.
یک سخنگوی نیروهای دولتی یمن گفت: «در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته با شورشیان حوثی یک سرهنگ و ۱۹ نیروی دولتی کشته شده و حدود ۳۰ نفر از شورشیان نیز در این درگیری‌ها و یا بر اثر حملات هوایی از پا درآمده‌اند.» ?

?مقام‌های ایالت نوردراین-وستفالن آلمان می‌گویند که پلیس آلمان از یک حمله احتمالی اسلام‌گرایان به کنیسه‌ای در شهر هاگن، در غرب آلمان، جلوگیری کرده است.
نخست‌وزیر ایالت نوردراین-وستفالن گفت که حمله خنثی‌شده به این کنیسه در یوم کیپور، مقدس‌ترین روز تقویم یهودی، احتمالاً انگیزه‌ای اسلام‌گرایانه داشته است.
پلیس آلمان می‌گوید چهار نفر را در این رابطه دستگیر کرده است که یک جوان ۱۶ ساله سوری نیز در میان آنهاست. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=17110

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.