نماد سایت خبرکده

‌‌? ادعای امروز وزارت بهداشت د …

‌‌? ادعای امروز وزارت بهداشت د … 138275001631881805

 

 

‌‌? ادعای امروز وزارت بهداشت درباره آمار کرونا در ایران:
تعداد جان‌باختگان: ۳۶۴
مجموع جان‌باختگان: ۱۱۶ هزار و ۴۳۶
تعداد مبتلایان: ۱۷ هزار و ۶۰۵
مجموع مبتلایان: ۵ میلیون و ۳۹۶هزار و ۱۳

‌?انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفته است که از روز سه شنبه ( ۳۰ شهریورماه) و به مدت ۱۰ روز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در این استان شروع خواهد شد و همه افراد مورد نظر، دوز اول واکسن را در این مدت دریافت می کنند. ?

‌?حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، از پذیرفته شدن «سند عضویت دائم» ایران در سازمان همکاری شانگهای خبر داد.
ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهور روسیه، نیز در سخنرانی خود در این نشست، همکاری‌های ایران را «مثبت و مهم» خواند و گفت روسیه حامی «مشارکت تمام‌عیار» ایران در این سازمان است.
«سازمان‌ همکاری شانگهای» در سال ۲۰۰۱، توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان پایه‌گذاری شد و کشورهای هند و پاکستان نیز در سال ۱۳۹۵ به عنوان عضو اصلی آن انتخاب شدند.
ایران از سال ۱۳۸۴ به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاری شانگهای حضور داشت و این سازمان سال ۱۳۹۵ درخواست عضویت دائم ایران را رد کرده بود. ?

‌?مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد٬ ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بصورت مجازی سخنرانی خواهد کرد.
به گفته تخت‌روانچی هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در نیویورک حضور خواهند داشت.
ابراهیم رئیسی از آبان ۱۳۹۸ در فهرست تحریم وزارت خزانه‌داری ایالت متحده آمریکا و از سال ۱۳۸۹ در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته است. ?

‌?بابک پاک‌نیا، با انتشار عکسی دلخراش از بیماری پوستی امیرحسین مرادی، خطاب به محسنی‌اژه‌ای نوشت:امروز گفتید اگر در بازداشت اتفاقی برای زندانی بیفتد مسئولیتش با قاضی است.برای شما نامه نوشتم که حال موکلم وخیم است و قاضی توجهی نمی‌کند.دفتر شما توجهی نکرد،مسئولیت جان موکلم بر عهده کیست. ?

‌?سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، با تاکید بر این که ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه «ایران‌ستیزانه» است، گفت بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در حمایت از امارات «ملال‌آور و تکراری» است.
شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا، با حمایت از ادعای مالکیت امارات، از ایران خواسته بود از طریق مذاکره مستقیم یا محاکم بین‌المللی، به این موضوع بپردازد. ?

‌?در هفدهمین جلسه از دادگاه حمید نوری، دادیار پیشین زندان گوهردشت کرج که در استکهلم سوئد در حال برگزاری است، علی‌اکبر بندلی، زندانی سیاسی سابق، گفت که اجساد اعدام‌شدگان سال ۶۷ را از آشپزخانه زندان در کامیون می‌ریختند و از زندان خارج می‌کردند. ?

?انجمن قلم آمریکا، پن، با اعطای جایزه به بکتاش آبتین، کیوان باژن و رضا خندان مهابادی، سه نویسنده زندانی ایرانی، خواهان آزادی آنها شده است.
جایزه انجمن قلم آمریکا با عنوان ”جایزه آزادی نگارش باربی ”، یکی از جوایز سالانه این انجمن است که با هدف پایان دادن به تعقیب قضایی نویسندگان و دفاع از آزادی بیان اعطا می شود. ?

‌?تیم ملی والیبال ایران در چارچوب مسابقات والیبال قهرمانی آسیا با شکست دادن چین تایپه با نتیجه سه بر صفر به عنوان تنها تیم بدون شکست این دوره از رقابت ها به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. ?

‌?وزارت انرژی لبنان قیمت سوخت در این کشور را تقریبا ۴۰ درصد افزایش داد.
این تصمیم در پی هشدارهای اخیر وزیر انرژی گرفته شد که گفته بود یارانه سوخت در این کشور باید پایان پذیرد. ?

‌?وزارت خارجه آمریکا پیش‌نویس یک قرارداد نظامی با عربستان سعودی را برای تایید به کنگره این کشور فرستاده است.
این قرارداد تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی، که ارزش آن تا ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده، اولین معامله عمده نظامی میان آمریکا و عربستان سعودی از زمان روی کار آمدن جو بایدن است.
البته ارزش آن در برابر قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری که در دوران دونالد ترامپ بسته شده بود ناچیز است.
کمی پس از آن که جو بایدن دولت را از دونالد ترامپ تحویل گرفت دستور داد همه قراردادهای نظامی آمریکا و عربستان که در دوره او بسته شدند بازبینی شوند.
خبر تایید این قرارداد فروش خدمات و تجهیزات در حالی منتشر شده است که شماری از نمایندگان کنگره و رسانه‌ها در آمریکا منتقد کارنامه حقوق بشری عربستان و همچنین دخالت این کشور عرب در جنگ داخلی در یمن هستند.
آقای بایدن وعده داده بود رهبران عربستان بهای نقششان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد را بپردازند. ??

? @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل