• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?قدرت‌های غربی تصمیم‌ گرفتند …

  • کد خبر : 16688
  • 23 شهریور 1400 - 1:00
‌?قدرت‌های غربی تصمیم‌ گرفتند  …

    ‌?قدرت‌های غربی تصمیم‌ گرفتند که در جریان نشست سالانه شورای حکام آژانس بین‌المللی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران قطعنامه‌ای صادر نشود. در عین حال در این نشست که از روز دوشنبه آغاز شد، مدیر کل آژانس انتقادهایی از ایران بیان کرد. نشست سالانه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه […]

 

‌?قدرت‌های غربی تصمیم‌ گرفتند  … 420978001631565005

 

‌?قدرت‌های غربی تصمیم‌ گرفتند که در جریان نشست سالانه شورای حکام آژانس بین‌المللی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران قطعنامه‌ای صادر نشود.
در عین حال در این نشست که از روز دوشنبه آغاز شد، مدیر کل آژانس انتقادهایی از ایران بیان کرد.
نشست سالانه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنرانی آغازین این نشست بار دیگر از وجود مواد هسته‌ای در چهار نقطه از ایران ابراز نگرانی کرد و گفت هنوز ایران درباره این مواد به پرسش‌های آٰژانس پاسخ نداده است. ?

?دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، مصوبه این شورا برای «لغو اجرای سند ۲۰۳۰» را ابلاغ کرده است.
او پیش‌بینی کرده است که بیش از «۹۰ درصد» مصوبات «بر زمین مانده» شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی دولت جدید ابلاغ شود.
«سند ۲۰۳۰» یونسکو که مصوبه لغو اجرای آن روز دوشنبه ابلاغ شد، ناظر به آموزش محیط زیست، برابری جنسیتی و فرصت‌های برابر اجتماعی برای زنان و مردان، حقوق بشر، رفع تبعیض از اقلیت‌ها، احترام به تنوع فرهنگی و ترویج آموزش بین فرهنگی، کنار گذاشتن گفتمان هویتی بسته، تربیت نسل جدید با نگاه شهروند جهانی، فرهنگ صلح و عدم خشونت است.
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ۱۱ اردیبهشت سال ۹۶ در یک سخنرانی با این سند مخالفت کرد و مدعی شد که این سند بین‌المللی «سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی» را ترویج می‌کند. ?

?به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان یک کولبر دیگر شامگاه یک‌شنبه ۲۰ شهریور با شلیک نیروهای امنیتی در بانه کشته شده است.
هویت این کولبر رسول کریمی، ۳۲ ساله اعلام شده است که بنا بر این گزارش به همراه شمار دیگری از کولبران در منطقه مرزی «کانی سیو» هدف نیروهای مرزبانی قرار گرفته است.
هفتم شهریور نیز شهروند دیگری به نام سیروان گلزاری در منطقه مرزی مریوان بر اثر تیراندازی نیروهای مرزبانی کشته شده بود. ?

?علیرضا زاکانی،‌ شهردار تهران،‌ به نمایش گذاشتن «معنویت» را هدف جدی شهرداری پایتخت خواند و گفت: «اگر این شهر درست شود و شعارهای انقلاب در آن به عینیت برسد،‌ نمونه‌ای از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است» ?

?معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد دو شهروند این استان در پی ابتلا به بیماری قارچ سیاه جان باختند ?

?وزیر بهداشت ایران می‌گوید واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال از دو هفته آینده آغاز خواهد شد.
بهرام عین‌اللهی گفت برنامه داریم که واکسن کرونا را به افراد در سنین مدرسه، یعنی از اواخر شش سالگی تا ۱۸ سالگی نیز تزریق کنیم.?

?به گفته مدیر کل آژانس بین‌المللی اتمی در پی انفجار در تاسیسات هسته‌ای ایران در کرج که برخی رسانه‌های اسرائیلی آن را کار موساد دانسته بودند، بخشی از ابزارهای نظارتی و اطلاعات ذخیره شده آژانس نابود شده‌اند.
در تیرماه امسال رسانه‌های اسرائیلی از حمله پهپادی به یک کارگاه تولید سانتریفیوژ در کرج خبر دادند.
در آن زمان سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که «اقدام خرابکارانه» در این تاسیسات شکست خورده و به هیچ خسارتی به بار نیاورده است.
اما رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که این حمله خسارت قابل توجهی بر جای گذاشته است. روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داد که در جریان این حمله، یک پهپاد که در داخل خاک ایران به پرواز درآمده، به این تاسیسات حمله کرده است. ?

?وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای بریتانیایی خود اعلام کرد که در حال مشورت‌های داخلی در مورد نحوه ادامه مذاکرات وین هستیم.
حسین امیر عبداللهیان به دومینیک راب گفت: «دولت سیزدهم به رغم آن‌که طبیعتا در ابتدای کار در حال مشورت‌های داخلی در مورد نحوه ادامه مذاکرات وین است، به مذاکراتی که دارای نتایج ملموس بوده و حقوق و منافع مردم را تامین کند اقبال خواهد داشت». ?

?فرزانه زیلابی، وکیل مدافع پرونده کارگران شرکت هفت تپه اهواز با حکم دادگاه انقلاب اهواز به یک سال حبس تعزیری و دو سال، ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. ?

?در کنفرانس بین‌المللی کمک مالی به افغانستان که از روز دوشنبه در ژنو آغاز شد کشورهای جهان متعهد شدند که بیش از یک میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه در اختیار مردم افغانستان قرار دهند. ?

?رهبران مصر و اسرائیل پس از یک دهه برای نخستین بار با هم دیدار کردند.
دیدار ژنرال عبدالفتاح السیسی با نفتالی بنت در بندر شرم‌الشیخ در سواحل دریای سرخ که خبر آن از قبل اعلام شده بود و در برابر دوربین‌ها صورت گرفت، رویدادی کم‌سابقه در ۴۲ سال مناسبات کامل سیاسی دو کشور همسایه است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=16688

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.