• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌‌نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق ب …

  • کد خبر : 16774
  • 23 شهریور 1400 - 16:30
‌‌نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق ب …

    ‌‌نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر کردستان در ایران از قول خانواده و اعضای فامیل یاسر منگوری، زندانی سیاسی، می‌گویند این شهروند ٣١ ساله اهل پیرانشهر “کشته شده است”. مشخص نیست او هنگام بازداشت کشته شده یا در زندان. سردبیر وبسایت سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گفت که “جسد او هنوز به خانواده تحویل […]

 

‌‌نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق ب … 351536001631620805

 

‌‌نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر کردستان در ایران از قول خانواده و اعضای فامیل یاسر منگوری، زندانی سیاسی، می‌گویند این شهروند ٣١ ساله اهل پیرانشهر “کشته شده است”. مشخص نیست او هنگام بازداشت کشته شده یا در زندان.

سردبیر وبسایت سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گفت که “جسد او هنوز به خانواده تحویل داده نشده است اما به خانواده او گفته شده که مراسم ختم را برگزار کنید”.

شبکه حقوق بشر کردستان که در تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۰ خبر بازداشت یاسر منگوری را منتشر کرد، به نقل از یک عضو خانواده آقای منگوری نوشت: “[نهاد] اطلاعات به آنها اعلام کرده، یاسر [منگوری] هنگام بازداشت در نتیجه تیراندازی ماموران امنیتی کشته شده است.”

این نهاد حقوق بشری به نقل از همین عضو خانواده منگوری که از او نام برده نشده نوشته از زمان تماس نهادهای امنیتی با او یعنی ۲۷ تیرماه، “بارها به نهادهای امنیتی و مراجع قضایی در پیرانشهر و ارومیه مراجعه کردیم، در هفته‌های اول کلا از بازداشت و سرنوشت او اظهار بی‌اطلاعی کردند. بعدها به ما گفتند احتمالا یاسر به کردستان عراق رفته است. از مدتی پیش احتمال کشته شدن او در ذهن‌مان قوی‌تر شده بود تا این‌که روز یکشنبه از اداره اطلاعات پیرانشهر با ما تماس گرفتند و گفتند، یاسر در تاریخ ۲۷ تیر در حین بازداشت توسط ماموران امنیتی به قتل رسیده است”.

هرانا نیز به نقل از خانواده یاسر منگوری گزارش کرده است که خانواده از نحوه مرگ آقای منگوری “اطلاعی ندارند”.

رحیم منگوری از اعضای رهبری حزب دموکرات کردستان ایران و از اقوام نزدیک یاسر منگوری نوشته است که او “زیر شکنجه نهادهای امنیتی” کشته شده است.

مقامات زندان و قوه قضائیه ایران تا کنون درباره این مسئله اطلاع‌رسانی نکرده و واکنشی نشان نداده‌اند.
bbcpersian

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=16774

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.