• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌?دبیر کل آژانس بین‌المللی انر …

  • کد خبر : 16504
  • 22 شهریور 1400 - 9:30
‌?دبیر کل آژانس بین‌المللی انر …

    ‌?دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اتمام مذاکرات در تهران و بازگشت به وین، از حل شدن «فوری‌ترین موضوع آژانس» با ایران خبر داد. وی در فرودگاه وین به خبرنگاران گفت که در مذاکرات با ایران بر سر ایجاد فضایی دیپلماتیک برای رسیدن به راه حل مسائل گسترده‌تر و همچنین رسیدگی به […]

 

‌?دبیر کل آژانس بین‌المللی انر … 688440001631509204

 

‌?دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اتمام مذاکرات در تهران و بازگشت به وین، از حل شدن «فوری‌ترین موضوع آژانس» با ایران خبر داد.
وی در فرودگاه وین به خبرنگاران گفت که در مذاکرات با ایران بر سر ایجاد فضایی دیپلماتیک برای رسیدن به راه حل مسائل گسترده‌تر و همچنین رسیدگی به تجهیزات نظارتی توافق شد.
آقای گروسی خاطرنشان کرد که با این‌حال، آنچه توافق شده، «راه حل دائمی» نیست.
به گفته او، حداقل فوری‌ترین مسائل با ایران حل شد و ایران اجازه داد تا آژانس بتواند به سرویس فنی تجهیزات نظارتی و ضبط تصاویر از فعالیت‌های سایت‌های هسته‌ای ایران را انجام دهد. ?
انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در توییتر نوشت که این توافق «یک گام مثبت» در جهت ادامه نظارت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران است و «فضا را برای دیپلماسی باز می‌کند».
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در کمیسیون مشترک برجام، در توییتر نوشت که مسکو نیز در این باره با اتحادیه اروپا هم‌نظر است و امیدوار است که انریکه مورا و دیگر مذاکره‌کنندگان را به زودی بر سر میز مذاکره ببیند. ?

?پرونده قتل و مثله کردن سه عضو خانواده با رضایت خواهرزاده‌های اکبر خرم‌دین وارد مرحله تازه‌ای شد و او اکنون بنابر قوانین جمهوری اسلامی از مجازات «قصاص» جان به در برده و فقط از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد که می‌تواند ده سال زندان برایش در پی داشته باشد.?

?وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید جمهوری اسلامی ایران در پایگاه هوایی کاشان «نحوه استفاده و هدایت پهپادها» را به گروه‌های نیابتی خود آموزش می‌دهد و این پایگاه «نقطه کلیدی در صدور تروریسم هوایی ایران به منطقه است».
بنی گانتز در دانشگاه رایخمن شهر هرتزلیا افزود: «تروریست‌های متحد ایران با هدف استفاده از پهپادهای ساخت این کشور در پایگاه پهپادی کاشان آموزش می‌بینند».
به گفته وی، «صدها فروند از این پهپادها هم اکنون در یمن، عراق، سوریه و لبنان وجود دارند» و «تروریسم نیابتی ایران در زیر پوشش ارتش‌های تروریستی سازمان یافته» گسترش یافته است. ?

?نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه هفتگی دولت خود گفت دو گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تایید می‌کند که جمهوری اسلامی ایران «بدون هیچ مانعی» در حال پیشبرد برنامه هسته‌ای خود با هدف دستیابی به «سلاح هسته‌ای» است.
نفتالی بنت از قدرت‌های جهانی خواست که به گفته او، «اسیر شعبده‌بازی‌ها» و «اتلاف وقت» حکومت ایران در بازگشت به توافق هسته‌ای برجام نشوند. ?

?دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با نخست‌وزیر عراق بر لزوم «خلع سلاح» و «اخراج سریع» گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی از اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.
علی شمخانی در گفت‌وگو با مصطفی الکاظمی ضمن ابراز نگرانی از آن‌چه «تحرکات فزاینده گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان» خوانده است، حضور گروه‌های مسلح را «مخل امنیت مرزهای دو کشور» دانست. ?

?وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز رزمایش مشترک نیروهای ویژه ترکیه، پاکستان و آذربایجان خبر داد.
این رزمایش موسوم به «دوستی سه برادر – ۲۰۲۱» با میزبانی جمهوری آذربایجان به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.
پاکستان و ترکیه بیشترین حمایت‌ها را از جمهوری آذربایجان در جریان جنگ ۴۴ روزه پارسال با ارمنستان بر سر قره‌باغ کوهستانی انجام داده بودند. ?

?پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، بخشی از اسناد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های دو قلو در نیویورک و ساختمان پنتاگون در واشینگتن را از حالت محرمانه خارج و منتشر کرد.
این اسناد نشان می‌دهد که شواهد روشنی از حمایت مقامات ارشد عربستان از این حملات پیدا نشده است.
در جریان حمله به ساختمان وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، سقوط هواپیمای مسافربری در پنسیلوانیا و برج‌های دوقلو مرکز تجارت جهانی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ حدود سه هزار نفر کشته و تقریبا دو برابر این تعداد نیز زخمی شدند.
این حملات توسط ۱۹ نفر انجام شد که ۱۴ تن از آن‌ها شهروند عربستان بودند.
بازماندگان قربانیان این حملات طی سال‌های گذشته خواهان خارج شدن اسناد تحقیقات از حالت محرمانه و شفاف شدن نقش احتمالی دولت عربستان در این حملات بودند. ?

?رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند که ارتش این کشور در روزهای شنبه و یکشنبه دست به آزمایش یک موشک کروز جدید دوربرد زده و این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده است.
بر اساس گزارش این رسانه‌ها، موشک‌های مورد آزمایش پیش از آن که به آب‌های کره شمالی فروبیفتند، مسافتی به اندازه هزار و ۵۰۰ کیلومتر را طی کرده‌اند. ?

?دانیل مدودف، تنیس باز اهل روسیه با پیروزی تاریخی در برابر نواک جوکوویچ در مسابقه پایانی اوپن آمریکا توانست نخستین قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم تنیس را به دست آورد. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=16504

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.