• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌ ?رابرت مالی، نماینده ویژه آم …

  • کد خبر : 16222
  • 20 شهریور 1400 - 11:30
‌ ?رابرت مالی، نماینده ویژه آم …

    ‌ ?رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از نشست‌های «سازنده» خود با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام خبر داده است. رابرت مالی در توییتی نوشته است، تازه مجموعه‌ای از نشست‌های سازنده را در پاریس با همکاران اتحادیه اروپا و سه […]

 

‌ ?رابرت مالی، نماینده ویژه آم … 195431001631343603

 

‌ ?رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از نشست‌های «سازنده» خود با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام خبر داده است.
رابرت مالی در توییتی نوشته است، تازه مجموعه‌ای از نشست‌های سازنده را در پاریس با همکاران اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در مورد آینده مذاکرات برجام و اهمیت بازگشت سریع به اجرای متقابل به پایان رساندیم.
رابرت مالی در راستای مذاکره درباره احیای برجام ابتدا به مسکو و سپس پاریس سفر کرده است. ?

?نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفت که کشورش تازه‌ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران را «بسیار جدی» تلقی کرده و «از هر توانی که در اختیار دارد برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد».
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم گفته است، اسرائیل با «داشتن» بمب اتم و نپیوستن به ان پی تی «حق اظهارنظر در مورد ایران را ندارد.»
به گزارش جروزالم پست، نفتالی بنت اظهار داشت: «ایران به دروغگویی به جهان ادامه می‌دهد و برنامه تولید سلاح اتمی را ضمن نقض تعهداتش در قبال جامعه بین‌الملل، پیش می‌برد».
وی جهان را به «پاسخی قاطع‌» فرا خواند و ابراز «اطمینان» کرد که چنین رویکردی به «تغییر (موضع) رژیم تهران» منجر خواهد شد. ?
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفت که اسرائیل به «باج‌خواهی» عادت دارد و «حق پاسخ برای ایران محفوظ است».
او در توئیتی نوشت این تهدیدها در حالی مطرح می‌شود که ایران به عنوان یک عضو پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای (ان‌پی‌تی)، «بازرسی‌شده‌ترین برنامه هسته‌ای جهان» را دارد. ?

?جواد اوجی وزیر نفت ایران گفت، امسال باتوجه به اینکه ما در زمینه تولید گاز طبیعی رقم اضافه‌ای نخواهیم داشت و مصرف گاز نسبت به پارسال با افزایش ۱۰ درصدی روبه‌رو می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم در فصل سرد سال روزانه با ۲۰۰ میلیون مترمکعب کسری گاز روبه‌رو شویم.
پارسال متوسط تولید روزانه گاز ایران حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب بود و کسری ۲۰۰ میلیون متر مکعبی گاز در زمستان چشمگیر است.
آقای اوجی می‌گوید پارسال در فصل سرما روزانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون مترمکعب گاز کمبود وجود داشت که با محدودیت ارسال گاز طبیعی به صنایع و بخش نیروگاهی و جایگزین کردن سوخت مایع، جبران شد.
وی گفته است برای تامین گاز خانوارها، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها و صنایع کاهش خواهد یافت و دولت ایران تلاش می‌کند که این میزان کسری را با سوخت مایع جبران کند. ?

?دو روز پیش گزارش شد که گوگل بار دیگر حذف اپلیکیشن‌های ایرانی را آغاز کرده است. دو پلتفرم پرطرفدار فیلیمو و آپارات که ویدئو پخش می‌کنند، جزو اپلیکیشن‌های حذف شده از گوگل‌پلی بودند.
رسانه‌های حوزه فناوری اطلاعات ایران همچنین گزارش داده‌اند که اپلیکیشن کتاب اینترنتی طاقچه، اپلیکیشن دولتی مربوط به کرونا به نام ماسک و اپلیکیشن جی‌پی‌اس و جهت‌یابی بلد هم حذف شده‌اند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ممنوعیت اپلیکیشن‌های ایران را محکوم کرده و گفته «ادامه این رویه را نشانه آشکاری از اعلام جنگی نوین علیه دانش و محصولات فناورانه ایرانی می‌دانیم که همه ما ایرانیان را برای افزایش قدرت ملی در حوزه فضای مجازی مصمم‌تر می‌کند.» ?

?۱۳ ماه پس از استعفای دولت لبنان، سرانجام نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف این کشور، روز ۱۹ شهریور، به میشل عون، رئیس جمهور لبنان خبر داد که موفق به تشکیل دولت شده است.
در گزارش‌های منتشره در رسانه‌ها، نام ۲۳ وزیر و معاون نخست‌وزیر اعلام شده است و از گزارش‌های اولیه چنین برمی‌آید که گروه شبه نظامی حزب‌الله لبنان که از حمایت حکومت ایران برخوردار است، دو وزارتخانه را در دست گرفته و سایر وزارت‌خانه‌ها میان احزاب حامی نجیب میقاتی تقسیم شده است. ?

?وزارت خارجه روسیه می‌گوید که جان سالیوان، سفیر آمریکا، را برای ادای توضیحات در رابطه با «مداخله احتمالی» ایالات متحده در انتخابات پارلمانی روسیه در ماه سپتامبر فراخوانده است.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است روسیه «شواهد غیرقابل انکاری» دارد مبنی‌بر این‌که غول‌های فناوری مستقر در آمریکا در آستانه انتخابات دومای روسیه، قوانین این کشور را نقض کرده‌اند. ?

?پلیس اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که دوتن از شش زندانی فلسطینی که از زندان فوق امنیتی جلبوع فرار کرده بودند، را در شهر ناصریه در شمال این کشور بازداشت کرده است.
عملیات گسترده پلیس اسرائیل برای بازداشت چهار زندانی دیگر در شمال این کشور و در شهر عرب نشین ناصریه و کرانه باختری رود اردن ادامه دارد. ?

?لیونل مسی با هت‌تریک مقابل بولیوی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی رکورد پله را شکست و برترین گلزن تاریخ آمریکای جنوبی شد. مسی در ۱۵۳ بازی آرژانتین در این مسابقات ۷۹ گل زده است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=16222

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.