• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?۲۵ برنده جایزه نوبل در نامه‌ …

  • کد خبر : 16044
  • 19 شهریور 1400 - 3:30
‌?۲۵ برنده جایزه نوبل در نامه‌ …

    ‌?۲۵ برنده جایزه نوبل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل بر «ضرورت تشکیل کمیسیون بین‌المللی تحقیق توسط سازمان ملل متحد برای بررسی جنایت عظیم کشتار» تابستان ۶۷ تأکید کردند. در این نامه خطاب به آنتونیو گوترش آمده است که بر اساس فتوای آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، «۳۰ هزار زندانی سیاسی طی چند […]

 

‌?۲۵ برنده جایزه نوبل در نامه‌ … 354338001631228402

 

‌?۲۵ برنده جایزه نوبل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل بر «ضرورت تشکیل کمیسیون بین‌المللی تحقیق توسط سازمان ملل متحد برای بررسی جنایت عظیم کشتار» تابستان ۶۷ تأکید کردند.
در این نامه خطاب به آنتونیو گوترش آمده است که بر اساس فتوای آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، «۳۰ هزار زندانی سیاسی طی چند هفته پس از بازجویی دو یا سه دقیقه‌ای توسط کمیته موسوم به مرگ اعدام شدند».
هزاران زندانی سیاسی در دهه ۶۰، به‌ویژه در تابستان ۶۷، در زندان‌های اوين و گوهردشت در تهران و زندان‌های مشهد، شيراز، اهواز و برخی دیگر از شهرهای ايران با دستور مستقیم آیت‌الله خمینی و با تصمیم هیئت‌های سه‌نفره که به هیئت‌های مرگ معروف شدند، اعدام شدند.
آمار دقیقی از این اعدام‌ها وجود ندارد اما بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، دست‌کم ۴۴۸۲ مرد و زن در فاصله دو ماه ناپدید شدند. ?

?سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: «بازرسی‌های فراپادمانی آژانس» متوقف شده است اما بازرسی‌های پادمانی همچنان انجام می‌شود.
به گفته بهروز کمالوندی، دو ماه بعد از تصویب قانون «اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم‌ها» و با توجه به عدم لغو تحریم‌ها علیه ایران، اجرای نظارت‌های فراپادمانی در کشور متوقف شد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود ایران را متهم کرده که فعالیت‌های آژانس و بازرسان آن در کشور را «به طور جدی» تضعیف کرده است. ?

?وزیر خارجه ایران با همتای قطری خود در تهران دیدار کرد که این دیدار به گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و روابط تجاری دو کشور گذشت. ?

?یکی از سخنگویان سابق وزارت دفاع آمریکا در زمان دولت دونالد ترامپ می‌گوید کاخ سفید از پنتاگون خواسته بود خسارات و صدمه وارد شده به سربازان آمریکایی پس از حمله ایران را کم‌اهمیت‌تر جلوه دهد و با تاخیر گزارش کند.
روزنامه گاردین به نقل از الیسا فرح که زمانی سخنگوی پنتاگون بوده، نوشته حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا در عراق «سنگین‌ترین ساعات زندگی» او بوده است.
خانم فرح در اصل با پادکستی به نام “وان دسیژن” به معنی “یک تصمیم” مصاحبه کرده است. این پادکست را یکی از خبرنگاران سابق سی‌ان‌ان به نام میشل کاسینسکی به همراه ریچارد دیرلاو رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی بریتانیا (ام‌آی‌۶) تهیه می‌کنند. موضوع تازه‌ترین قسمت پادکست دونالد ترامپ است. ?

?سازمان دولتی متولی بازی‌های کریکت در استرالیا (سی‌آی) اعلام کرد در صورت محرومیت زنان از کریکت در حکومت طالبان، مسابقه ‘کریکت تست ‘ با تیم مردان افغانستان را لغو خواهد کرد. ?

?وزارت دادگستری آمریکا از تگزاس به دلیل قانونی که تقریبا همه موارد سقط جنین در این ایالت را ممنوع می کند، به دادگاه شکایت کرده است.
این نخستین اقدام مهم دولت جو بایدن برای مبارزه با سخت ترین ممنوعیت سقط جنین در چند دهه گذشته است که برای حاملگی ناشی از تجاوز جنسی یا زنای با محارم نیز به طور صریح استثنایی قائل نمی شود. ?

?دولت بریتانیا طرح بازگرداندن اجباری قایق‌های حامل مهاجران که با عبور از کانال مانش به سواحل این کشور می رسند را تصویب کرد.
تصويب این طرح و شروع اجرای آن به دستور وزیر کشور بریتانیا مناسبات لندن و پاریس درمورد نحوه کنترل مهاجرت غیرقانونی بین سواحل دو کشور را تیره خواهد کرد.
به گزارش رویترز٬ در ماه‌های اخیر صدها قایق کوچک و ناامن حامل پناهجویان با عبور از کانال مانش خود را به سواحل جنوب شرقی بریتانیا رسانده‌اند. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=16044

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.