• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی …

  • کد خبر : 15866
  • 17 شهریور 1400 - 1:00
‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  …

    ‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش‌های خود درباره برنامه هسته‌ای تهران تاکید کرده که فعالیت‌های آژانس و بازرسان آن در ایران «به طور جدی» تضعیف شده است. یک گزارش آژانس که در وین به رویت خبرگزاری‌ها رسیده، می‌گوید ایران هنوز توضیحات لازم را در مورد ذرات اورانیوم به‌دست آمده در سایت‌های اعلام […]

 

‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  … 071161001631046604

 

‌?آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش‌های خود درباره برنامه هسته‌ای تهران تاکید کرده که فعالیت‌های آژانس و بازرسان آن در ایران «به طور جدی» تضعیف شده است.
یک گزارش آژانس که در وین به رویت خبرگزاری‌ها رسیده، می‌گوید ایران هنوز توضیحات لازم را در مورد ذرات اورانیوم به‌دست آمده در سایت‌های اعلام نشده خود، ارائه نکرده است.
یکی از دو گزارش فصلی آژانس، آماری از افزایش چهار برابری اورانیوم غنی شده ایران در غلظت‌های متفاوت ارائه کرده که نشان از نزدیک شدن سریع به مواد لازمی است که ممکن است برای تولید بمب هسته‌ای کفایت کند.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفته است که فعالیت‌های آژانس در مقایسه با هر دوره دیگر از زمان حصول برجام در شش سال پیش، «به طور جدی» ضعیف شده است.
آقای گروسی افزوده که «نگرانی فزاینده‌ای» نسبت به موضوعات مرتبط با سایت‌های اعلام نشده ایران دارد و تهران باید این مسائل را «سریعا حل کند». ?

?رئیس ستاد ارتش اسرائیل می‌گوید ارتش کشورش برنامه‌های حمله به ایران را «به میزان زیادی تسریع کرده است».
آویو کوخاوی در گفت‌وگو با سایت اسرائیلی «والانیوز» به مناسبت سال نو یهودی گفته که نظر به پیشرفت‌های چشمگیر در برنامه هسته‌ای تهران، ارتش اسرائیل طرح‌های بمباران ایران را «سرعت داده است».
او تصریح کرد افزایش بودجه ارتش که به تازگی مورد موافقت دولت قرار گرفت، با هدف تسریع در برنامه‌های حمله به ایران درخواست شد.
دولت نفتالی بنت هفته گذشته در چارچوب بودجه دو سالانه، مبالغ کلانی را به افزایش بودجه ارتش اختصاص داد. رقم دقیق بودجه اضافی اعلام نشده است اما رسانه‌های اسرائیل آن را حدود نیم میلیارد دلار دیگر اعلام کرده‌اند. ?

?طالبان فهرست دولت موقت خود را در افغانستان اعلام کرد که بر اساس آن ملاحسن آخُند، دستیار ملاعمر که بنیانگذار این گروه بود، به عنوان «رئیس الوزرا» معرفی شده است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، با اعلام این خبر در یک نشست خبری در کابل افزود: ملا عبدالغنی برادر که رئیس دفتر سیاسی طالبان است نیز به عنوان معاون ملاحسن آخوند انتخاب شده است. عبدالسلام حنفی معاون دوم «رئیس‌الوزرا» است.
سراج‌الدین حقانی، پسر بنیانگذار شبکه حقانی که آمریکا آن را یک سازمان تروریستی می‌داند، به عنوان وزیر کشور معرفی شده است.
ملا محمد یعقوب، پسر ملاعمر، نیز وزیر دفاع شده است. سخنگوی گروه طالبان گفته که تمام این افراد نقش سرپرست را خواهند داشت.
هنوز مشخص نیست که نقش ملاهبت‌الله آخُندزاده، رهبر طالبان، در دولت چه خواهد بود. او از زمان سقوط دولت افغانستان در ماه گذشته نه در انظار عمومی دیده شده و نه خبری از او منتشر شده است.
اسامی منتشر شده بیانگر آن است که برخلاف ادعای پیشین رهبران گروه طالبان که وعده داده بودند دولتی فراگیر تشکیل خواهند داد، حکومت جدید متشکل از اعضای این گروه افراطی است. ?

?شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن در نظر دارد برای توسعه باتری خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۳.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.
بزرگترین خودروساز جهان، تویوتا، در نظر دارد برنامه خود برای رسیدن به سیاست «صفر کردن گازهای گلخانه‌ای» را دنبال کند.
تویوتا قبلا اعلام کرده بود تا سال ۲۰۵۰ می‌خواهد به این هدف برسد اما ژوئن امسال اعلام کرد که این هدف تا سال ۲۰۳۵ محقق خواهد شد. ?

? @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=15866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.