• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

‌?خزانه‌داری کل کشور در تازه‌ت …

  • کد خبر : 15684
  • 16 شهریور 1400 - 10:30
‌?خزانه‌داری کل کشور در تازه‌ت …

    ‌?خزانه‌داری کل کشور در تازه‌ترین گزارش خود از نحوه اجرا شدن بودجه سال جاری در چهار ماه ابتدایی امسال گفته است که تنها ۳۴.۵ درصد از احکام بودجه در این فاصله زمانی اجرا شده است. این گزارش که روز دوشنبه ۱۵ شهریور منتشر شده است، در ادامه می‌افزاید از ۱۷۵ حکم، ۶۰ حکم […]

 

‌?خزانه‌داری کل کشور در تازه‌ت … 054260001630994403

 

‌?خزانه‌داری کل کشور در تازه‌ترین گزارش خود از نحوه اجرا شدن بودجه سال جاری در چهار ماه ابتدایی امسال گفته است که تنها ۳۴.۵ درصد از احکام بودجه در این فاصله زمانی اجرا شده است.
این گزارش که روز دوشنبه ۱۵ شهریور منتشر شده است، در ادامه می‌افزاید از ۱۷۵ حکم، ۶۰ حکم به‌صورت کامل اجرا شده، ۵۵ حکم به صورت ناقص اجرا شده و ۶۰ حکم نیز کلاً اجرا نشده است.
دولت حسن روحانی در بودجه سال جاری خورشیدی ایران، صادرات روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت را گنجانده بود. در حالی که آمارهای سازمان‌های بین‌المللی نشان می‌دهد تنها ۶۵۰ هزار بشکه در روز صادرات نفت داشته است.
از طرف دیگر، ایران در دریافت پول نفت صادراتی خود با مشکل مواجه است و بخش اندکی از درآمدها وارد کشور می‌شود. گزارش خزانه‌داری نشان می‌دهد در چهار ماهه ابتدایی امسال فقط ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، معادل تنها ۹ درصد درآمدهای نفتی در نظر گرفته شده برای چهار ماهه ابتدایی بودجه ۱۴۰۰ محقق شده است. ?

?وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از بازگشایی دانشگاه‌ها از اواسط مهرماه خبر داد.
بهرام عین‌اللهی می‌گوید دانشجویان برای حضور در دانشگاه‌ها باید واکسینه شده و کارت واکسن داشته باشند.
به گفته او، رئیس‌جمهوری و معاون اول وی تاکید دارند که دانشگاه‌ها سریعا بازگشایی شوند و لازمه بازگشایی دانشگاه‌ها، واکسیناسیون اساتید و دانشجویان است. ?

?دبیرکل ناتو با انتقاد از تحرکات ایران، چین، روسیه و کره شمالی از اعضای ناتو خواست که با هم همکاری بیشتری داشته باشند.
ینس استولتنبرگ در کنفرانس سالانه «کنترل تسلیحات» که توسط اعضای ناتو برگزار می‌شود، نسبت به ادامه نادیده گرفتن قوانین کنترل تسلیحات توسط روسیه، همچنین توسعه سریع زرادخانه‌های هسته‌ای چین، از جمله تولید حجم عظیمی از موشک‌ها توسط این کشور هشدار داد.
دبیرکل ناتو گفت این کارها بدون هیچ محدودیت و شفافیتی در حال انجام است.
استولتنبرگ در ادامه گفت ایران و کره شمالی نیز در حال گسترش تکنولوژی خطرناک موشکی هستند. ?

?ساعاتی پس از آنکه احمد مسعود، رهبر ‘جبهه مقاومت ملی افغانستان ‘ از مردم خواست تا “قیام عمومی بخاطر عزت و سربلندی افغانستان را بپا کنند”، شماری از شهروندان کابل و مزار شریف در تاریکی شب از خانه‌هایشان بیرون شده، شعار “مرگ بر پاکستان و الله و اکبر” سر دادند.
در ویدئویی که از کابل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، شعار “زنده باد جبهه مقاومت ملی” “مرگ بر پاکستان” به گوش می‌رسد. ?

?جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، شامگاه دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه «آیا آمریکا، طالبان را به رسمیت خواهد شناخت»، گفت: نه، با چنین کاری خیلی فاصله داریم. ?
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورش تنها در صورتی در مراسم تحلیف دولت طالبان شرکت و از آن حمایت می‌کند که “همه‌شمول” باشد و همه اقوام افغانستان در آن حضور داشته باشند. ?

?قطر اعلام کرد که امیر این کشور در دیدار با وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده درباره تحولات افغانستان و تلاش‌ها برای ارتقای امنیت در آنجا گفت‌‎وگو کردند.
بر اساس اطلاعیه دربار امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در دوحه پذیرای آنتونی بلینکن و لوید آستین شد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، با انتشار اطلاعیه‌ای گفت که آقای بلینکن و آقای آستین از امیر قطر بابت کمک‌های فوق‌العاده‌اش برای خروج امن شهروندان آمریکا و دیگر کشورهای متحد آن و نیز افغان‌های در خطر، از خاک افغانستان تشکر کردند. ?

?ژان-‌پیر آدام بازیکن دفاعی تیم ملی فوتبال فرانسه روز دوشنبه ۱۵ شهریور بعد از نزدیک به ۴۰ سال کما، در ۷۳ سالگی درگذشت.
آدام در سال ۱۹۸۲ به‌دلیل اشتباه پزشکان در تزریق بیش از حد داروی بیهوش‌کننده به او برای عمل جراحی زانو، با آسیب مغزی مواجه شد و تاکنون در کما بود.
این ملی‌پوش متولد سنگال که به فرانسه مهاجرت کرده و تابعیت آن کشور را گرفته بود در دهه ۱۹۷۰ میلادی ۲۲ بازی برای تیم ملی فرانسه انجام داد. ?

?فدراسیون جهانی فوتبال نسبت به اتفاقاتی که در بازی برزیل و آرژانتین در مقدماتی جام جهانی افتاد و موجب شد “میلیون‌ها تماشاگر” از لذت دیدن این بازی محروم شوند، “ابراز تاسف” کرد. ?
در یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال دیشب (۵ سپتامبر) بازی برزیل و آرژانتین تنها پنج دقیقه بعد از شروع به دلیل حضور مسئولان بهداشتی کشور میزبان متوقف و سپس لغو شد.
حادثه ورزشگاه کورینتیانس چند ساعت پس از آن رخ داد که وزارت بهداشت برزیل گفت چهار بازیکن آرژانتینی باشگاه‌های انگلیس باید قرنطینه شوند.
طبق قوانین برزیل افرادی که تا ۱۴ روز قبل از سفر به این کشور در بریتانیا بوده‌اند، پس از سفر به برزیل باید ۱۴ روز را در قرنطینه بگذرانند. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=15684

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.