• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

‌ ‌?احمد مسعود، رهبر جبهه مقاو …

  • کد خبر : 15573
  • 15 شهریور 1400 - 2:30
‌ ‌?احمد مسعود، رهبر جبهه مقاو …

    ‌ ‌?احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، گفت که از پیشنهادهای علمای مذهبی برای مذاکره و حل‌وفصل درگیری‌ها با طالبان استقبال می‌کند.بر این اساس، جبهه مقاومت ملی افغانستان آماده است برای دستیابی به «صلح پایدار»، جنگ را متوقف کند، به شرطی‌که طالبان نیز به حملات و تحرکات نظامی خود در پنجشیر و […]

 

‌ ‌?احمد مسعود، رهبر جبهه مقاو … 198596001630879204

 

‌ ‌?احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، گفت که از پیشنهادهای علمای مذهبی برای مذاکره و حل‌وفصل درگیری‌ها با طالبان استقبال می‌کند.
بر این اساس، جبهه مقاومت ملی افغانستان آماده است برای دستیابی به «صلح پایدار»، جنگ را متوقف کند، به شرطی‌که طالبان نیز به حملات و تحرکات نظامی خود در پنجشیر و «اندراب» پایان دهند. اندراب از ولسوالی‌های ولایت بغلان در شمال افغانستان است.
رسانه‌های محلی افغانستان نیز گزارش دادند که علمای مذهبی از طالبان خواسته‌اند برای توقف جنگ در پنجشیر، راه حل مذاکره را بپذیرد.
پیش از این، طالبان بعد از ظهر یکشنبه از ورود نیروهای خود به مرکز ولایت پنجشیر خبر داده بود. بلال کریمی، سخنگوی طالبان، در توئیتر نوشت که مقر پلیس و مرکز ولسوالی «رُخه»، در مجاورت «بازارَک» مرکز ولایت پنجشیر، سقوط کرده است.
او با بیان این‌که نیروهای جبهه مقاومت ملی متحمل تلفات بالایی شده است، افزود شمار بسیاری از نیروهای مخالف بازداشت شده و تجهیزات‌شان شامل خودرو، سلاح و مهمات همگی ضبط شده‌اند.
به‌گفته این سخنگو، درگیری‌ها در بازارک همچنان جریان دارد. اگرچه امکان تأیید این ادعا که در دیگر حساب‌های کاربری طالبان در توئیتر نیز باز نشر شده است، وجود ندارد. ?


?«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پیشنهاد «احمد مسعود» فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر برای گفت‌وگو را رد و گفت: «پس از آنکه احمد مسعود پیشنهاد ما برای صلح را رد کرد، دیگر چیزی برای مذاکره باقی نمانده است» ?



?فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، در نبرد با طالبان جان باخت . آقای دشتی خواهر زاده دکترعبدالله عبدالله بود. دشتی بیست و یک سال پیش هنگام حمله انتحاری دو تروریست علیه احمد شاه مسعود در تخار نیز زخمی شده بود .
ساعاتی پیش از اعلام خبر کشته شدن آقای دشتی، او در توییتی از وضعیت جنگی استان پنجشیر خبر داد و نوشت: «نیروهای قهرمان جبهه مقاومت برای هر نوع تجاوز آماده دفاع هستند و مبارزه می‌کنند و شکست را نمی‌پذیرند.»
فهیم دشتی در پیام‌ توییتری خود قبل از کشته شدن از پیروزی‌های مقاومت خبر داد و نوشته بود: «طالبان شکست خوردند و تلفات زیادی دادند، اما ماشین تبلیغاتی آنان سعی می‌کند برای انحراف توجه تبلیغات‌‌شان را گسترش دهند و روحیه‌ها را در کابل و ولایت‌ها تضعیف کنند.» ?


?خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس می‌گوید مولوی فصیح‌الدین، از فرماندهان ارشد طالبان و مسئول عملیاتی این گروه در شمال شرق افغانستان در جنگ با جبهه مقاومت مردمی در پنجشیر کشته شده است. ?
.

? @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=15573

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.