• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل 27538امروز 9
0

‌?ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ای …

  • کد خبر : 15422
  • 14 شهریور 1400 - 0:30
‌?ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ای …

    ‌?ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران گفت که بازگشت به مذاکرات هسته‌ای، در دستور کار دولت او قرار دارد، اما این مذاکرات نباید “تحت فشار” برگزار شود. او که در نخستین مصاحبه مفصل تلویزیونی خود به عنوان رئیس‌جمهور شرکت می‌کرد، تاکید کرد که او با هدف رفع تحریم‌های اقتصادی این مذاکرات را از سرخواهد گرفت. […]

 

‌?ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ای … 932906001630785602

 

‌?ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران گفت که بازگشت به مذاکرات هسته‌ای، در دستور کار دولت او قرار دارد، اما این مذاکرات نباید “تحت فشار” برگزار شود.
او که در نخستین مصاحبه مفصل تلویزیونی خود به عنوان رئیس‌جمهور شرکت می‌کرد، تاکید کرد که او با هدف رفع تحریم‌های اقتصادی این مذاکرات را از سرخواهد گرفت.
ابراهیم رئیسی گفت: “ما به دنبال مذاکره برای مذاکره نیستیم. به دنبال مذاکرات نتیجه‌محور هستیم. و نتیجه‌ای هم که به دنبالش هستیم این است که تحریم‌ها برداشته شوند.” ?

?صادق آملی لاریجانی، عضو فقهای شورای نگهبان روز از سمت خود استعفا کرد و به جای او با حکم رهبر جمهوری اسلامی، احمد حسینی خراسانی منصوب شد.
دلایل کناره‌گیری آقای آملی لاریجانی از این سمت تاکنون منتشر نشده است، اما او در پی اقدام شورای نگهبان در ردصلاحیت برادر وی، علی لاریجانی، برای نامزدی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران، از این نهاد انتقاد کرده بود.
وی همان زمان در رشته توییتی نهادهای امنیتی را به «دخالت‌های فزاینده از طریق گزارش‌های خلاف واقع در تصمیم‌سازی‌های شورای نگهبان» متهم کرد و نوشت که «هیچ گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیر قابل دفاع نیافته‌ام».
پس از آن عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت که به صادق آملی لاریجانی به خاطر اعتراض به ردصلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تذکر داده است. ?

?یک روز پیش از پایان بازی‌های پارالمپیک توکیو، رقابت ورزشکاران پارالمپیک ایران در این رقابت‌ها با ۲۴ مدال به پایان رسید. کاروان ایران در این رقابت‌ها موفق شد به ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز دست یابد و بهترین عملکرد تاریخ ایران را در بازی‌های پارالمپیک به ثبت برساند. ?
اصغر عزیزی اقدم امروز در دیدار فینال وزن ۷۵+ کیلوگرم مسابقات پاراتکواندو بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت. ?
سجاد محمدیان المپین دوومیدانی ایران به مدال نقره پارالمپیک توکیو رسید. محمدیان در پرتاب وزنه با پرتاب ۱۴.۸۸ متر، در جایگاه دوم قرار گرفت. ?

?گزارش‌ها از ادامه درگیری‌های شدید میان طالبان و گروه «جبهه مقاومت ملی افغانستان» برای کنترل دره پنجشیر حکایت دارد. این منطقه، تنها استان افغانستان است که به تسخیر طالبان درنیامده.
روز جمعه برخی منابع طالبان از تسخیر پنجشیر خبر داده بودند، اما نیروهای مقاومت این گزارش‌ها را رد کردند.
هنوز طالبان بصورت رسمی اطلاعیه‌ای درباره وضعیت پنجشیر منتشر نکرده است. ?
جنبش مقاومت ضد طالبان در پنجشیر می‌گوید تلفات زیادی به نیروهای طالبان وارد شده است.
شب گذشته و صبح امروز منابع طالبان مدعی پیشروی در دره پنجشیر شده اند.
اما، فهمیم دشتی، سخنگوی این جببه در توییتی نوشته که “حدود ۶۰۰” طالب از بامداد امروز در نقاط مختلف پنجشیر کشته شدند. “بیش از هزار طالب جنگجو اسیر ویا تسلیم شده اند. دشت ریوت قیچی شده و اکمالات به ترورستها از دیگر ولایت قطع شده است. تمامی تجهیزات طالبان بدست نیروهای مقاومت افتاده است.”
آقای دشتی می‌گوید درگیری‌های پراکنده هم اکنون ادامه دارد. ?

?جشن طالبان در کابل که به دنبال انتشار گزارش نادرست سقوط ولایت پنجشیر شکل گرفت، دست‌کم ۱۷ کشته بر جای گذاشت.
رسانه‌های افغان از جمله طلوع‌نیوز گزارش داده‌اند که این افراد در جریان شلیک‌هایی کشته شده‌اند. احمدالله وثیق، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، نیز این خبر را تایید کرده است.
به گفته او، رهبران طالبان از شلیک‌های هوایی که شامگاه جمعه در کابل رخ داد، بسیار متاسفند و آن را «خیانت به بیت المال» می‌دانند.
احمدالله وثیق سپس هشدار داد که از این پس «اگر کسی این‌گونه خودسرانه عمل کند بازداشت و به زندان فرستاده خواهد شد». ?

?گزارش‌های تازه حاکی از بازگشایی فرودگاه کابل برای دریافت کمک‌های جهانی و از سرگیری پروازهای غیرنظامی بین‌المللی است.
خبرگزاری الجزیره از قول سفارت قطر در افغانستان گزارش داده است که تیمی از کارشناسان برای بازگشایی فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی راهی کابل شده‌اند و دو پرواز داخلی از این فرودگاه به مقصد شهرهای مزار شریف و قندهار انجام شده است. ترکیه نیز روز گذشته اعلام کرد برای احیای فعالیت فرودگاه کابل در حال مذاکره با قطر است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=15422

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.