• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?درپی تاکید بهرام عین‌اللهی، …

  • کد خبر : 15332
  • 13 شهریور 1400 - 10:30
‌?درپی تاکید بهرام عین‌اللهی،  …

    ‌?درپی تاکید بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، بر لزوم «بازگشایی حضوری» مدارس و دانشگاه‌ها، علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش، گفت که شروع سال‌تحصیلی از اول مهر به احتمال زیاد غیر حضوری است و بازگشایی حضوری مدارس از آبان با اطمینان از سلامت دانش‌آموزان آغاز می‌شود. ? ?رابرت مالی٬ نمایندهٔ ویژه ایالات […]

 

‌?درپی تاکید بهرام عین‌اللهی،  … 743256001630735203

 

‌?درپی تاکید بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، بر لزوم «بازگشایی حضوری» مدارس و دانشگاه‌ها، علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش، گفت که شروع سال‌تحصیلی از اول مهر به احتمال زیاد غیر حضوری است و بازگشایی حضوری مدارس از آبان با اطمینان از سلامت دانش‌آموزان آغاز می‌شود. ?

?رابرت مالی٬ نمایندهٔ ویژه ایالات متحده در امور ایران گفته است که دولت آمریکا «تا ابد» نمی‌تواند منتظر تصمیم‌گیری جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام بماند.
رابرت مالی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اظهار داشت، آمریکا تاکنون نشانه‌ای دال بر آمادگی دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری جدید ایران برای مشارکت در دور هفتم مذاکرات احیای برجام، دریافت نکرده است. ?

?علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران در اینستاگرام خود نوشت که در بازدید از زندان اوین مطلع شده است که مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی “از اسفندماه سال گذشته و بدون تعیین سقف زمانی به مرخصی رفته است.”
او نوشته که از نماینده دادستان علت را پرسیده و “مقرر شد به‌ سرعت رسیدگی شود و به کمیسیون اصل ۹۰ گزارش شود.” ?

?منابع طالبان به خبرگزاری رویترز گفتند که ریاست دولت جدید افغانستان را ملاعبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی و یکی از بنیانگذاران این گروه برعهده خواهد داشت. همزمان نبرد بین پیکارجویان طالبان و «جبهه مقاومت ملی افغانستان» در دره پنجشیر ادامه دارد.
خبرگزاری رویترز می نویسد که اولویت اصلی دولت جدید افغانستان پیشگیری از سقوط اقتصاد کشور پس از خروج کامل نیروهای خارجی خواهد بود. علاوه بر این، افغانستان با یک بحران بشری روبرو است و امنیت آن از سوی گروه‌های جهادی رقیب از جمله شاخه محلی گروه موسوم به «خلافت اسلامی» تهدید می‌شود.
سه منبع طالبان گفتند که ملا محمد یعقوب، پسر ملاعمر رهبر متوفی طالبان و شیرمحمد عباس استانکزی، رییس نمایندگی سیاسی طالبان در قطر نیز در دولت جدید مقام‌های مهمی بر عهده خواهند داشت.
یکی از مقامات طالبان که حاضر نشد نامش در گزارش قید شود به خبرگزاری رویترز گفت: «تمامی رهبران ارشد طالبان به کابل آمده‌اند و مقدمات مربوط به معرفی دولت جدید در مراحل پایانی است.»
یک منبع دیگر در طالبان گفت هیبت الله آخوندزاده، رهبر مذهبی طالبان مسئولیت امور دینی و نظارت بر فعالیت حکومت جدید بر مبنای «شریعت اسلام» را بر عهده خواهد داشت. ?

?جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه آماده گفت‌وگو و برقراری رابطه با حکومت جدید طالبان است به شرطی که این گروه به حقوق بشر از جمله حقوق زنان احترام بگذارد و از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه تروریست‌ها جلوگیری کند.
آقای بورل در جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در اسلوونی برگزار شد گفت: «برای کمک به مردم افغانستان باید با حکومت جدید در این کشور رابطه برقرار کنیم.»
او توضیح داد که این رابطه یک «تماس عملیاتی» خواهد بود که به معنای به رسمیت شناختن حکومت طالبان نیست و «متناسب با رفتار حکومت جدید در آینده ممکن است تقویت شود.» ?

?ارتش اسرائیل تایید کرد که سوریه یک فروند موشک دوربرد به اسرائیل شلیک کرده است. همزمان پلیس اسرائیل خبر داد که قطعاتی از موشک در شهر تل‌آویو بدست آمده است.
این سومین موشک شلیک شده از سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه است که در دوره اخیر به عمق خاک اسرائیل رسیده است. اما این نخستین بار است که موشک از فضای تل‌آویو، شهر متروپولیتن و قطب اقتصادی اسرائیل، عبور کرده است.
سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که این نهاد پس از بررسی رویدادهای بامداد جمعه احتمال رخنه موشک سوری به آسمان اسرائیل را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که موشک از سامانه پدافند هوایی سوریه شلیک شده و با پرواز از آسمان تل‌آویو و مناطق مرکزی اطراف آن، به آب‌های دریای مدیترانه اصابت کرده است. ?

?جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، با امضای یک فرمان به دادستان کل این کشور دستور داده تا حداکثر ظرف ۶ ماه با بررسی اسناد محرمانه تحقیقات حملات یازدهم سپتامبر، زمینه انتشار علنی بخشی از این اسناد را فراهم کند.
این دستور واکنشی است از سوی آقای بایدن به نامه و اعتراضات بیش از ۱۶۰۰ نفر از بازماندگان قربانیان حملات یازدهم سپتامبر که با یادآوری وعده انتخاباتی او در زمینه شفاف سازی تحقیقات و اسناد یازدهم سپتامبر، به رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده بودند که اگر دستور علنی شدن این اسناد را صادر نکند، بهتر است در مراسم بیستمین سالگرد این حملات هم شرکت نکند. ?

?سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، جمعه اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع این کشور به چهار کشور حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، قطر، بحرین و کویت سفر خواهد کرد. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=15332

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.