• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?روز دهم دادگاه حميد نوری، مع …

  • کد خبر : 15214
  • 12 شهریور 1400 - 0:30
‌?روز دهم دادگاه حميد نوری، مع …

    ‌?روز دهم دادگاه حميد نوری، معاون دادیار زندان گوهردشت در دهه شصت و متهم به دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷، روز در استکهلم سوئد برگزار شد. در این دادگاه نصرالله مرندی، شاکی دوم حمید نوری، گفت که در دهه ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق در یک […]

 

‌?روز دهم دادگاه حميد نوری، مع … 171293001630612803

 

‌?روز دهم دادگاه حميد نوری، معاون دادیار زندان گوهردشت در دهه شصت و متهم به دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷، روز در استکهلم سوئد برگزار شد.
در این دادگاه نصرالله مرندی، شاکی دوم حمید نوری، گفت که در دهه ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق در یک دادگاه حدود شش دقیقه‌ای به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود و سال‌های ۶۵ تا ۶۷ را در زندان گوهردشت به سر برد.
به گفته مرندی، در اتاق هیات مرگ پنج نفر شامل ابراهیم رئیسی، حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی، مصطفی پورمحمدی و اسماعیل شوشترى حضور داشتند. او گفت در آن زمان رئیسی و پورمحمدى را نمی شناخت ولی مصاحبه‌های سه نفر دیگر را در روزنامه‌ها خوانده بود و آنها را می‌شناخت. ?

?وزارت خارجه ایران خبر داده که حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، گفته است اصل مذاکرات وین قابل قبول بوده و انجام می‌شود.
او همچنین خواستار آن شد که در زمینه نهایی‌سازی مذاکرات انجام‌شده درباره ارسال واکسن فایزر بیون‌تک اقدام شود ?

? جواد لعل محمدی، به همراه همسرش عزت جوادی حصار، دخترش آیدا لعل محمدی و خواهرش خانم لعل محمدی توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت شدند. جواد لعل محمدی در بازداشت به سر می‌برد ولی بقیه پس از ساعاتی آزاد شدند. ?

?علی پیروج پرتابگر نیزه کاروان پارالمپیک ایران به مدال نقره رقابت‌های توکیو دست یافت. ?

?تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله نهایی دیدارهای مقدماتی جام جهانی قطر مقابل سوریه در ورزشگاه آزادی پیروز شد. تک گل این دیدار را علیرضا جهانبخش وارد دروازه حریف کرد. ایران با این پیروزی صدرنشین گروه شد. ?
عراق موفق شد با تساوی بدون گل میزبان خود، کره جنوبی را در خانه این کشور متوقف کند. ایران در این گروه با کره جنوبی، عراق، لبنان، امارات و سوریه همگروه است. ?
شاهکار برانکو در ژاپن: در مرحله نهایی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر تیم ملی فوتبال عمان با عملکردی درخشان توانست ژاپن را در خانه‌ این تیم، یک بر صفر شکست دهد. ?

?ادعای ربوده شدن نفتکش گلف اسکای، و بردن آن به ایران
در ماه ژوئیه ۲۰۲۰، نفتکش گلف اسکای با ۲۸ خدمه در آبهای نزدیک به امارات متحده عربی ناپدید شد. چند روز بعد این نفتکش سر از آبهای ایران درآورد و ظن آن می رود که در حال حاضر با نقض تحریم ها به طور مخفیانه به حمل و نقل نفت جمهوری اسلامی کمک می کند. برای اولین بار ۸ خدمه سابق این نفتکش در باره ناپدید شدن آن با بی بی سی صحبت کرده و گفته اند که گروهی از مردان مسلح نفتکش را ربوده بودند. تمام این عده به استثنای ناخدای کشتی از بیم جان و لطمه به کارشان، تقاضا کرده اند نامشان ذکر نشود: ?

?در چارچوب یک قرارداد کلان اقتصادی و تجاری میان اسرائیل و چین، برای نخستین بار چین از روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریور اداره یکی از اسکله‌های حساس در یکی از بنادر مهم بازرگانی اسرائیل را در دست گرفت.
به گزارش رویترز، چین مدیریت انحصاری اسکله «بِی پورت» در بندر حیفا، واقع در شمال اسرائیل را آغاز کرد.
قراردادی که بر اساس آن، گروه عظیم شرکت‌های چینی شانگهای، موسوم به «اس‌آی‌پی‌جی»، اسکله «بِی‌ پورت» را اداره می‌کند، به مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار است.
حیفا یکی از مهم‌ترین بنادر اسرائیلی و منطقه در بخش شرقی مدیترانه است. قرار گرفتن مدیریت انحصاری اسکله جدید آن در دست کارتل عظیم چینی، امکان خواهد داد تا حجم و ابعاد کانتینرهایی که در این بندر لنگر می‌اندازند، به ۱۸ هزار کانتینر و یا حتی بیشتر افزایش یابد.
به نوشته رویترز، هدف اسرائیل از واگذار کردن مدیریت بنادر خود و فروش آن به چین از طریق ساخت اسکله‌های مدرن، کاهش هزینه‌ها و همچنین کوتاه کردن زمان انتظار برای تخلیه کشتی‌ها است. ?

?وزارت دارایی آمریکا به بانک‌ها و موسسات مالی اجازه داده است که انتقال حواله های خصوصی به افغانستان را مجددا آغاز کنند. در پی این تصمیم، وسترن یونیون، بزرگ‌ترین شرکت انتقال و حواله پول در جهان، اعلام کرده است که خدمات خود به افغانستان را پس از حدود دو هفته تعلیق، از سر گرفته است. ?

? @VahidOnline

?رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با اشاره به کمبود ۲ هزار تخت بیمارستانی در این شهر،گفت: هشت شهر در خوزستان فاقد بیمارستان است.علاوه بر این، شرایط کرونا به ما نشان داد که به محض بروز بحران اینچنینی اهواز نیز به عنوان مرکز خوزستان،امکان خدمات رسانی ندارد و با کمبود تخت مواجه است. ?
بیمارستان گلستان اهواز در پیک پنجم کرونا:

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=15214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.