• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌ ?ایرج حریرچی معاون وزارت بهد …

  • کد خبر : 15104
  • 11 شهریور 1400 - 0:30
‌ ?ایرج حریرچی معاون وزارت بهد …

    ‌ ?ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می‌گوید ۶۱۲ هزار نفر از مردم کشور در یک‌سال اخیر به‌دلیل پرداخت هزینه‌های درمانی به زیرخط فقر رسیده‌اند. ? ?سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفته است که شرح موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا از کتاب […]

 

‌ ?ایرج حریرچی معاون وزارت بهد … 483100001630526403

 

‌ ?ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می‌گوید ۶۱۲ هزار نفر از مردم کشور در یک‌سال اخیر به‌دلیل پرداخت هزینه‌های درمانی به زیرخط فقر رسیده‌اند. ?

?سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفته است که شرح موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا از کتاب درسی حذف شد. ظاهرا این تصمیم با توجه به بحران گسترش ابتلای به این بیماری و عقب ماندگی ایران در زمینه واکسیناسیون و ناکامی در مقابله موثر با این بیماری اتخاذ شده است. ?

?رییس دادگستری استان آذربایجان شرقی خبر جان باختن یک زندانی در اثر اجرای حکم شلاق در زندان اهر را تکذیب کرده است.
وی گفته است که این زندانی “پس از بروز درد شکم به بهداری زندان مراجعه و فورا به بیمارستان منتقل می‌شود اما علیرغم تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه یک روز بعد فوت می‌کند.”
موسی خلیل‌اللهی به نقل از پزشکی قانونی گفته است که هیچگونه آثار ضرب و جرحی در بدن زندانی مذکور مشاهده نشده است.
او گفته علت قطعی درگذشت این زندانی “منوط به اخذ نتایج آزمایش‌های سم شناسی” است و در عین حال افزوده است که “حسب بررسی‌های اولیه به احتمال زیاد علت فوت، مسمومیت دارویی است.” ?

?عباس واحدیان شاهرودی از امضاءکنندگان بیانیه استعفای رهبر جمهوری اسلامی و امیرعباس آزرم‌وند، خبرنگار اقتصادی و فعال کارگری، روز چهارشنبه ۱۰ شهریور بازداشت شدند.
مریم کریم‌بیگی از فعالان مدنی در صفحه توئیتر خود خبر داده که عباس واحدیان شاهرودی در بندر انزلی بازداشت شده و همزمان منزل دخترش در مشهد تفتیش و وسایلش ضبط شده‌ است.
فعالان حقوق کارگری هم گزارش داده‌اند که امیرعباس آزرم‌وند به اتهام «تبلیغ علیه نظام» بازداشت و وسایل شخصی‌اش از جمله گوشی، لپ‌تاپ و کتاب‌هایش توسط ماموران امنیتی ضبط شده است. ?

?تلویزیون ایران به تازگی فیلمی با عنوان “صلح فقط برای من” پخش کرد که در آن بر اساس اعترافات حبیب فرج‌الله چعب یا حبیب کعبی معروف به حبیب اسیود رهبر سابق و از موسسین گروه “حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز” اتهاماتی علیه دولت سوئد پخش می‌شود.
حبیب اسیود حدود ده ماه قبل در ترکیه ربوده و به ایران منتقل شد. ماموران وزارت اطلاعات بعدتر اعلام کردند که در عملیاتی “پیچیده” او را دستگیر کرده‌اند اما بعدتر گزارش‌ها حاکی از آن بود که ماموران امنیتی او را با هماهنگی یک باند قاچاق بین‌المللی ربوده و به ایران منتقل کردند.
در فیلم تازه تلویزیون دولتی ایران، دولت سوئد متهم می‌شود که از اقدامات مسلحانه و تروریستی علیه حکومت ایران حمایت کرده است.
همزمان با این اتهامات دو شهروند سوئدی دیگر به نام‌های ستفان کوین گیلبرت و سیمون کاسپر براون نیز به اتهام قاچاق در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه می‌شوند.
سعید حمیدان دبیرکل جدید حرکت نضال پخش این فیلم را به اختلافات دولت ایران با سوئد مرتبط دانست و گفت پخش آن به سبب برگزاری دادگاه حمید نوری در استکهلم است. ?

?مهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب گیلان، گفته است آتش سوزی اخیر تالاب انزلی که منطقه‌ای به وسعت ۷ هکتار را دچار حریق کرد، «عمدی» بوده و در ارتباط با این موضوع، یک نفر بازداشت شده است و چهار نفر تحت نظر هستند.
این مقام قضایی با تاکید براینکه بر اساس قانون «حریق عمدی اراضی جرم بوده» و برای «افرادی که به قصد محاربه و برهم زدن نظم جامعه اقدام به این کار کنند»، مجازات اعدام درنظر گرفته شده، گفته است که «با افراد سودجویی که این اراضی را تحت تصرف در آوردند برخورد خواهد شد». ?

?همزمان با ورود نخستین نفتکش حامل سوخت از ایران به دریای سرخ که رهبر حزب‌الله درخواست کرده بود، وزیر انرژی در دولت انتقالی لبنان می‌گوید بیروت هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد و درخواستی نیز برای لنگر انداختن کشتی ارائه نشده است.
ریمون غجر به خبرنگاران گفت: «تنها چیزی که در مورد این نفتکش می‌تواند بگوید این است که دولت هیچ اطلاعی ندارد و درخواستی نیز برای صدور مجوز به دولت ارائه نشده است».
اظهارات آقای غجر تایید تلویحی این ارزیابی است که گروه حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران، عملا دولت لبنان را «دور زده است»؛ امری که ممکن است برای این کشور عواقب داشته باشد. ?

?هزاران نفر از مردم افغانستان در پی توقف پروازها از فرودگاه کابل، برای فرار از کشور به مرزهای ایران و پاکستان هجوم بردند. همزمان، یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که ذخیره غذایی افغانستان رو به پایان است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=15104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.