• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌? ادعای امروز وزارت بهداشت در …

  • کد خبر : 15036
  • 10 شهریور 1400 - 17:30
‌? ادعای امروز وزارت بهداشت در …

    ‌? ادعای امروز وزارت بهداشت درباره آمار کرونا در ایران: تعداد جان‌باختگان: ۵۹۹ مجموع جان‌باختگان: ۱۰۸ هزار و ۳۹۳ تعداد مبتلایان جدید: ۳۳ هزار و ۱۷۰ مجموع مبتلایان: ۵ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۳۳ ‌?دادستان عمومی و انقلاب یاسوج،‌ گفت فردی به اتهام آتش‌زدن مجسمه قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، […]

 

‌? ادعای امروز وزارت بهداشت در … 253880001630501205

 

‌? ادعای امروز وزارت بهداشت درباره آمار کرونا در ایران:
تعداد جان‌باختگان: ۵۹۹
مجموع جان‌باختگان: ۱۰۸ هزار و ۳۹۳
تعداد مبتلایان جدید: ۳۳ هزار و ۱۷۰
مجموع مبتلایان: ۵ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۳۳

‌?دادستان عمومی و انقلاب یاسوج،‌ گفت فردی به اتهام آتش‌زدن مجسمه قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، در این شهر دستگیر شده است.
مرداد ماه سال جاری،‌ ویدئویی از به آتش کشیدن مجسمه قاسم سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. ?

‌?حجت‌اله رافعی، معلم و فعال سیاسی ساکن شهرستان شهریار، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است. دادگاه همچنین او را محکوم به کاشتن ۴۰ اصله نهال و نوشتن یک پژوهشنامه درباره دوران پهلوی کرده است.
این معلم که اکنون در زندان به سر می‌برد، پیش از بازداشت در ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، خود را «هوادار نظام پادشاهی» معرفی کرده است و پس از بازداشت در دادگاه اتهاماتی چون «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» درباره او مطرح شده است. ?

‌?علی مطهری، نایب‌رئیس پیشین مجلس، که شورای نگهبان صلاحیت او را برای انتخابات مجلس و سپس انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، به‌دلیل مواضع انتقادی‌اش رد کرد، در این پیام توئیتری نوشت این‌که طالبان گفته‌اند به پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پایبندند و خواهان روابط حسنه با آمریکا هستند «نشان می‌دهد که عقل‌شان از ما بیشتر است و حمله به سفارت آمریکا را در دستور ندارند». ?

‌?ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق، ضمن تأیید انجام سه دور مذاکره بین ایران و عربستان، از برگزاری دور جدیدی از مذاکرات بین تهران و ریاض خبر داده است.
ایرج مسجدی گفته است: «از طریق همکاری دولت عراق، سه دور مذاکرات با عربستان در بغداد انجام دادیم و دور چهارم در پی تشکیل دولت جدید ایران برگزار خواهد شد.»
هنوز عربستان سعودی به اظهارات سفیر ایران در بغداد واکنش نشان نداده است. ?

‌?صادرات گاز ایران به عراق با افت قابل توجه روبه‌رو شده و از روزانه ۴۹ میلیون متر معکب به ۸ میلیون متر مکعب رسیده است. وزارت برق عراق این موضوع را باعث اختلال در تولید برق در این کشور و کاهش ۵ هزار و ۵۰۰ مگاواتی تولید برق عنوان کرده و از تلاش‌های دیپلماتیک برای حل موضوع خبر داده است.
مهران امیرمعینی، مدیر ارشد شرکت ملی نفت، با تأیید این خبر گفته است که پرداخت‌های عراق در ازای گاز و برق دریافتی از ایران «به‌موقع» نبوده و «اقدام ایران هم در کاهش میزان صادرات غیرمنطقی و غیرقانونی نیست». ?

‌?نخستین رزمایش دریایی مشترک ناوگان پنجم دریایی آمریکا و نیروی دریایی اسرائیل در چارچوب انتقال اسرائیل به زیرمجموعهٔ نظارتی سنتکام، ستاد مرکزی نیروهای ارتش آمریکا، در دریای سرخ برگزار شد.
هم‌زمان، رسانه‌های اسرائیل چند روز پس از بازگشت نخست‌وزیر این کشور از اولین دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در واشینگتن، گزارش دادند که نفتالی بنت طرح تشکیل «ناتوی خلیج» (فارس) را در برابر «تهدیدات ایرانی» به جو بایدن ارائه کرده است.
در این طرح پیشنهاد شده که اسرائیل، امیرنشین‌های خلیج فارس و همچنین اردن، اعضای «ناتوی خلیج» (فارس) باشند. این شبکه گفته است که استقرار تجهیزات نظامی جدیدِ رصد و رادارهای بیشتر نیز در این طرح پیشنهاد شده است.
از واکنش جو بایدن و دولت او به این پیشنهاد اسرائیل خبری در دست نیست. ?

‌?طالبان گفته است که دولت جدید افغانستان ظرف دو روز آینده اعلام خواهد شد.
عباس استانکزی، عضو ارشد هیأت طالبان در قطر گفته که دولت جدید یک دولت فراگیر خواهد بود و زنان همچنان نقشی خواهند داشت اما نه در سطح وزیران و به این شرط که با دولت تحت حمایت آمریکا همکاری نکرده باشند.
او گفته است که فرودگاه کابل هم ظرف دو روز بازگشایی خواهد شد. ?

? @VahidOnline

?به گفته برخی کنشگران حقوق بشر، یک زندانی به دنبال اجرای حکم شلاق در زندان «اهر» در استان آذربایجان شرقی جان باخت.
سایت ای‌ان‌تی (ANT) مدعی شد این جوان با هویت «هادی عطازاده» فرزند یدالله ساعاتی پس از اجرای حکم شلاق از سوی ماموران اجرای احکام دادگستری اهر و انتقال به قرنطینه زندان، جان خود را از دست داد.
هم‌چنین ویدئوهایی از مراسم خاکسپاری این شهروند در فضای مجازی منتشر شده است. در یکی از این ویدیوها که در غسالخانه اهر گرفته شده، ضربات شلاق روی پیکر این شهروند دیده می‌شود.

تا کنون اطلاعات بیشتری در خصوص اتهام و حکم صادر شده برای هادی عطازاده منتشر نشده است. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=15036

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.