• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌بسم‌الله محمدی، سرپرست پیشین …

  • کد خبر : 15072
  • 10 شهریور 1400 - 20:30
‌بسم‌الله محمدی، سرپرست پیشین  …

    ‌بسم‌الله محمدی، سرپرست پیشین وزارت دفاع افغانستان، با انتشار یکی از این‌ عکس‌ها در توئیتر خود از ایران به‌عنوان «همسایه‌ٔ بد» یاد کرد و نوشت: «روزهای بد افغانستان ابدی نیست». خودروهای هاموی (هامر اچ‌وان) آمریکایی خودرو نظامی چندمنظوره‌ است با قابلیت تحرک بالا که ابتدا برای ارتش آمریکا طراحی و تولید شد و […]

 

‌بسم‌الله محمدی، سرپرست پیشین  … 978153001630512003

 

‌بسم‌الله محمدی، سرپرست پیشین وزارت دفاع افغانستان، با انتشار یکی از این‌ عکس‌ها در توئیتر خود از ایران به‌عنوان «همسایه‌ٔ بد» یاد کرد و نوشت: «روزهای بد افغانستان ابدی نیست».

خودروهای هاموی (هامر اچ‌وان) آمریکایی خودرو نظامی چندمنظوره‌ است با قابلیت تحرک بالا که ابتدا برای ارتش آمریکا طراحی و تولید شد و اکنون ارتش برخی دیگر از کشورها آن را به خدمت گرفته‌اند.

از خودرو نظامی هاموی برای حرکت در هر نوع جاده در هرگونه شرایط اقلیمی استفاده می‌شود و از جمله خودروهایی است که طی بیست سال حضور ارتش ایالات متحده در افغانستان شمار زیادی از آن‌ها مورد استفاده نیروهایی آمریکایی قرار گرفت.

هیچ جزئیات دیگری از انواع و میزان خودروها و تجهیزات منتقل‌شده به ایران و مقصد نهایی آن‌ها منتشر نشده است و مقامات جمهوری اسلامی نیز هنوز در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

پیش از این رادیو فردا در گزارشی اختصاصی دربارهٔ تجهیزات نیروی هوایی ارتش افغانستان و نیروی هوایی آمریکا در این کشور، اعلام کرد که از ناوگان ۲۲۶ فروندی هواپیماها و هلیکوپترهای نیروی هوایی افغانستان حدود ۴۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر عملیاتی در پایگاه‌های هوایی مزار شریف، قندهار، هرات و شیندند به تسلط طالبان درآمده است.

در این گزارش همچنین آمده بود که در مجموع ۶۲ فروند از هلیکوپترها و هواپیماهای نیروی هوایی افغانستان در روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد از دو پایگاه هوایی مزار شریف و کابل به تاجیکستان و ازبکستان منتقل شدند و به همراه آن‌ها ۶۸۵ افسر نظامی این کشور نیز اعلام پناهندگی کردند.

عمدهٔ تجهیزات پروازی و هواگردهای به‌غنیمت‌گرفته‌شده توسط طالبان نیازمند تعمیرات است و بدون موجود بودن نیروی متخصص امکان بهره‌برداری از آن‌ها برای طالبان وجود ندارد.

روز گذشته نیز ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده اعلام کرد که ارتش آمریکا پیش از خروج کامل از افغانستان، تجهیزاتی را که نتوانستند با خود از از این کشور خارج کنند، تخریب کردند.

بر اساس این گزارش، این تجهیزات شامل هفتاد دستگاه خودرو زرهی «ام‌رپ»، ۲۷ دستگاه خودرو زرهی «هاموی» و ۷۳ فروند بالگرد و هواپیما بوده است.

با این وصف مشخص نیست خوردهای زرهی هاموی که در داخل ایران دیده شده، از چه طریق و چگونه منتقل شده‌اند.
RadsioFarda_

درباره:
t.me/VahidOnline/43280

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=15072

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.