• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?در پی ابتلای شش هزار کادر پز …

  • کد خبر : 14922
  • 10 مرداد 1399 - 8:40
‌?در پی ابتلای شش هزار کادر پز …

    ‌?در پی ابتلای شش هزار کادر پزشکی به ویروس کرونا، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از صدور مجوز استخدام ۱۰ هزار نیروی جدید در کنار نیروهای قراردادی و شرکتی وزارت بهداشت خبر داد. ? ?بنا به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، زینب جلالیان زندانی سیاسی در تماس تلفنی با خانواده خود گفت […]

 

 

‌?در پی ابتلای شش هزار کادر پزشکی به ویروس کرونا، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از صدور مجوز استخدام ۱۰ هزار نیروی جدید در کنار نیروهای قراردادی و شرکتی وزارت بهداشت خبر داد. ?

?بنا به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، زینب جلالیان زندانی سیاسی در تماس تلفنی با خانواده خود گفت که در یک سلول ویژه در زندان کرمان است. او دو ماه بود که با خانواده خود هیچ گونه تماسی نداشت. ?

?میشله باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از تهدیدات علیه «جمعیت امام علی» در ایران اظهار «نگرانی شدید» کرده و خواستار آزادی فوری شارمین میمندی‌نژاد، مدیر و بنیان‌گذار این سازمان خیریه شد. ?

?افشای دوپینگ دو نماینده ووشوی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ با انتقاد گسترده رسانه‌های ورزشی در ایران مواجه شده است. معین تقوی و حمیدرضا قلی‌پور به ترتیب موفق به کسب مدال طلا و نقره شده بودند که باعث شد در رده‌بندی مدالی، ایران ۷ مدال طلا و یک مدال نقره بگیرد. در حالی که چین میزبان رقابت‌ها ۶ طلا به دست آورده بود. گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری‌های ایران حاکی است این فدراسیون بیش از یک سال از اعلام رسمی دوپینگ دو مدال‌آور یاد شده مطلع بوده اما از انتشار آن خودداری کرده. ?

?دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین بعد از اولین دور مذاکره این کشور با هیات ایرانی اعلام کرد این کشور از هیچ تلاشی برای گرفتن «بیشترین میزان غرامت» از جمهوری اسلامی دریغ نخواهد کرد؛ اگرچه به گفته وی «مذاکرات با ایران آسان نخواهد بود». در ادامه گفته است «به هر بها و هر مقدار صرف وقت، نهایتا به عدالت خواهیم رسید». جزئیات مذاکرات روز جمعه منتشر خواهد شد. آقای کولبا می‌گوید اوکراین از طرف دیگر کشورهایی که شهروندانشان در جریان ساقط شدن هواپیما جان باختند، با ایران مذاکره می‌کند. ?

?انجمن خانواده های جانباختگان پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین خواهان انتشار “سریع و شفاف” داده های استخراج شده از جعبه های سیاه این هواپیما شده است. این انجمن با صدور بیانیه ای تاکید کرد بدون تحقیقات کامل و شفاف درباره سرنگونی این هواپیما، نمی توان درباره پرداخت غرامت با دولت ایران به توافق رسید. ?

?شورای جهانی طلا در تازه‌ترین گزارش فصلی خود می‌گوید تقاضای جواهرات و سکه در ایران طی نیم‌سال ۲۰۲۰ به شدت سقوط کرده است. خرید جواهرات در ایران در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ کمی بیش از ۲۰ درصد افت داشت، اما در سه ماهه دوم سال که نرخ دلار در ایران به شدت بالا رفت، ۶۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. در بهار امسال ایرانی‌ها تنها ۲.۵ تن جواهرات خریداری کرده‌اند که کمترین میزان خرید فصلی جواهرات ایرانیان طی بیش از یک دهه گذشته است. در مجموع در نیمسال ابتدایی سال جاری میلادی ایرانی‌ها ۱۰.۲ تن جواهرات خریده‌اند که نسبت به دور مشابه پارسال ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. ایرانی‌ها همچنین در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی ۱۶ تن سکه و شمش خریداری کرده‌اند که نسبت به دور مشابه پارسال حدود ۲۴ درصد افت نشان می‌دهد. ?

?وزیر دفاع ترکیه می‌گوید امارات اقدامات زیانباری برای ضربه زدن به ترکیه مرتکب می‌شود و دولت آنکارا این کشور را بازخواست خواهد کرد. وی با اشاره به حمایتهای امارات از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که علیه دولت وفاق ملی لیبی، تحت حمایت سازمان ملل می‌جنگند، گفته است امارات از گروه تروریستی «پ کا کا» نیز برای ضربه زدن به ترکیه کمکهای مالی و تدارکاتی انجام می‌دهد. فرانسه، مصر، امارات و روسیه از نیروهای حفتر در لیبی حمایت می‌کنند و ترکیه به همراه ایتالیا حامی دولت وفاق ملی است. ?

?شرکت استرازنکا، تولید کننده واکسن ویروس کرونا که پژوهشگران دانشگاه آکسفورد بریتانیا طراحی کرده اند، گفته است تا ماه اکتبر مشخص خواهد شد که این واکسن چه اندازه کارآیی دارد. ?

?خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه به نقل از آژانس فدرال آمار در آلمان خبر داد که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اقتصاد این کشور ۱۰.۱ درصد کوچک‌تر شده است. ?

?تحت تاثیر بحران کرونا حجم اقتصاد آمریکا طی سه ماهه دوم سال جاری در ابعادی بی‌سابقه از رکود بزرگ اقتصادی دهه ۳۰ میلادی تاکنون، کاهش یافته است. وزارت تجارت آمریکا در گزارشی گفت: بخش اعظم کاهش حجم اقتصادی آمریکا در ماه آوریل روی داده که به دلیل مقررات قرنطینه در بسیای از ایالت‌ها فعالیت مراکز تولیدی، تجاری و مغازه‌ها متوقف شده بود. رویترز می‌گوید، کارشناسان معتقدند که اگر دولت به سرعت مشوق‌های مالی جدیدی وضع نکند وضعیت اقتصادی کشور نگران کننده خواهد شد. ?
? @VahidOnline

?واژگونی اتوبوس در آزادراه کرج-قزوین تا این لحظه یک کشته و ۲۷ مصدوم برجای گذاشته است. این اتوبوس با چهل سرنشین از تهران به مقصد میانه در حرکت بوده است. واژگونی اتوبوس در دم جان کمک راننده را گرفته است و باعث برخورد هفت خودرو با یکدیگر در محور کرج-قزوین شده است. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.