• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌?فعالان حقوق بشری از احتمال ا …

  • کد خبر : 14846
  • 09 مرداد 1399 - 16:20
‌?فعالان حقوق بشری از احتمال ا …

    ‌?فعالان حقوق بشری از احتمال اجرای مخفیانه حکم اعدام برای ۵ نفر از معترضان اعتراض‌های دی ۹۶ ابراز نگرانی کرده‌اند. روز گذشته تجمعی در برابر زندان مرکزی اصفهان و دادگستری نیکبخت اصفهان برگزار شد و خانواده‌های این افراد خواهان دریافت اطلاعات در باره وضعیت این افراد شدند. طبق گزارش‌های رسیده، تماس این افراد […]

 

 

‌?فعالان حقوق بشری از احتمال اجرای مخفیانه حکم اعدام برای ۵ نفر از معترضان اعتراض‌های دی ۹۶ ابراز نگرانی کرده‌اند. روز گذشته تجمعی در برابر زندان مرکزی اصفهان و دادگستری نیکبخت اصفهان برگزار شد و خانواده‌های این افراد خواهان دریافت اطلاعات در باره وضعیت این افراد شدند. طبق گزارش‌های رسیده، تماس این افراد از داخل زندان قطع شده و هیچ اطلاعاتی درباره آنها وجود ندارد. ?

?سخنگوی وزارت بهداشت ایران می‌گوید که طی شبانه‌روز گذشته با شناسایی دو هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور، اکنون شمار بیماران این ویروس در ایران از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشته است. سیما لاری روز پنج‌شنبه ۹ مرداد گفت که اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر رسیده است. او افزود در شبانه‌ورز گذشته ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسید. به گفته خانم لاری، چهار هزار و ۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. در مورد صحت آماری که وزارت بهداشت ایران اعلام می‌کند تردیدهای زیادی وجود دارد.?

?ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، می‌گوید از هر ۱۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا در تهران، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد. به گفته آقای حریرچی، شهر تهران منشأ آلودگی شهرهای دیگر است و جمعیت روز و شب تهران نزدیک به یک میلیون نفر تفاوت دارد و این افراد می‌توانند به راحتی ویروس را به حومه و محل سکونت‌شان ببرند. او همچنین ابتلای مجدد به این ویروس و میزان بستری شدن نوجوانان و جوانان را نگران‌کننده توصیف کرد. به گفته حریرچی، در حال حاضر تعداد افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله که نیاز به بستری شدن دارند، در قیاس با چهار ماه پیش دو برابر شده است. معاون وزارت بهداشت همچنین در مورد تعداد تخت‌های بیمارستانی هشدار داده و می‌گوید که برای ۸۴ میلیون نفر جمعیت ایران، ۱۲۰ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد و در حال حاضر تمامی تخت‌ها پر هستند. ?

?سایت توئیتر به درخواست اسرائیل برای حذف توئیت‌های رهبر جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با «نابودی» اسرائیل و یا بستن صفحات کاربری وی در این شبکه اجتماعی پاسخ منفی داده است. به گزارش تایمز اسرائیل، توئیتر در پاسخ به درخواست سیاستمداران اسرائیلی گفته است نظرات منتشر شده آیت‌الله علی خامنه‌ای، قوانین توئیتر را نقض نمی‌کند. یکی از مسئولان توئیتر با حضور مجازی در نشست یک کمیسیون مجلس اسرائیل گفت سخنان رهبر جمهوری اسلامی در مورد اسرائیل، به عنوان «قدرت‌نمایی» در عرصه سیاست خارجی، در چارچوب قوانین و مقررات توئیتر است. ?

?گزارش‌ها حاکی است که دیوان عالی ایران، سلمان خدادادی، نماینده سابق مجلس، را از اتهام تجاوز جنسی تبرئه کرده ولی به اتهام برقراری آنچه که «ارتباط نامشروع» خوانده به دو سال انفصال از خدمت و تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرده است. پرونده قضایی خدادادی مربوط می‌شود به زهرا نویدپور، از مراجعان به دفتر او، که علیه وی به اتهام «تجاوز و آزار جنسی» شکایت کرد و با انتشار فایل‌های صوتی در فضای مجازی تلاش کرد ثابت کند این نماینده مجلس از او سوءاستفاده کرده است. ?

?دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز چهارشنبه ۸ مرداد وضعیت اضطراری ملی در رابطه با لبنان را تمدید کرد و «انتقال اسلحه از ایران به حزب الله» را یکی از دلایل آن نامید. ?

?باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به تلویزیون ایران از سفر یک هیات ایرانی به کیف برای انجام مذاکره با مقامات اوکراین در مورد ساقط کردن هواپیمای خطوط هوایی این کشور توسط سپاه پاسداران خبر داده است. ?

?مدیران بوئینگ گفته‌اند سال ۲۰۲۳ و پس از گذشت ۵۳ سال از پرواز نخستین بوئینگ‌های ۷۴۷، روند تولید این نوع از هواپیما متوقف می‌شود. ورود جمبوجت‌های غول‌پیکر ۷۴۷ به صنعت هوانوردی جهان در اوایل دهه ۱۹۷۰ باعث گسترش این صنعت و افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در پروازهای طولانی و دوربرد شد. شرکت هواپیمایی ملی ایران، هما، یکی از اولین شرکت‌هایی بود که با خرید هواپیماهای ۷۴۷ در دهه ۱۳۵۰، پرواز مستقیم تهران- نیویورک را راه‌اندازی کرد. ?

?دونالد ترامپ می گوید از آنجا که آلمان به افزایش هزینه‌های نظامی خود توجه نکرده، آمریکا ۱۲ هزار نیروی نظامی خود را که در این کشور مستقر هستند فراخواهد خواند. آمریکا خروج این سربازان از خاک آلمان را جابجایی “استراتژیک” خوانده است. ?

? @VahidOnline

? تجمع اعتراضی خانواده زندانیان محکوم به اعدام در مقابل ساختمان دادگستری اصفهان ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.