• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

خلاصه گزارش چند نهاد حقوق بشر: …

  • کد خبر : 14900
  • 09 مرداد 1399 - 21:00
خلاصه گزارش چند نهاد حقوق بشر: …

  خلاصه گزارش چند نهاد حقوق بشر: یک نفر در تظاهرات دی ۹۶ کشته می‌شود. خانواده‌ از بسیج شکایت می‌کند. می‌روند ۱۳ نفر از دوست و آشناهای مقتول را دستگیر می‌کنند. یک تا دو سال بعد از تظاهرات و نه در همان حول و حوش. پنج نفرشان به دوبار اعدام محکوم می‌شوند.nedadsدر این پرونده آمده […]

خلاصه گزارش چند نهاد حقوق بشر: … 145895001596126606
خلاصه گزارش چند نهاد حقوق بشر: … 496269001596126606

 

خلاصه گزارش چند نهاد حقوق بشر: یک نفر در تظاهرات دی ۹۶ کشته می‌شود. خانواده‌ از بسیج شکایت می‌کند. می‌روند ۱۳ نفر از دوست و آشناهای مقتول را دستگیر می‌کنند. یک تا دو سال بعد از تظاهرات و نه در همان حول و حوش. پنج نفرشان به دوبار اعدام محکوم می‌شوند.
nedads
در این پرونده آمده است که در جریان اعتراضات دی۹۶ شخصی به نام اصغر هارون الرشیدی کشته می‌شود. هرانا نوشته خانواده این شخص از بسیج و نیروی انتظامی به خاطر مرگ فرزندشان شکایت می‌کنند. آنچنان که هرانا می‌گوید ۱۳ نفر از دوستان اصغر هارون الرشیدی بعد از شکایت خانواده بازداشت می‌شوند. و از این میان برای ۵ نفر حکم دوبار اعدام صادر می‌شود.
اما ارتباط کشته شدن آقای هارون الرشیدی با جرم این پنج نفر مشخص نیست. در این احکام از کلمه “قصاص” استفاده نشده و همچنین آنها به کشتن کسی متهم نیستند اما جرمشان محاربه و قیام علیه حکومت از طریق به کار بردن سلاح گرم است. اتهامی که دست کم دو نفر از متهمان تکذیب کرده‌اند.
bbcpersian

? @

 

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.