• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?دادگستری کل استان اصفهان در …

  • کد خبر : 14725
  • 06 مرداد 1399 - 10:10
‌?دادگستری کل استان اصفهان در  …

    ‌?دادگستری کل استان اصفهان در اطلاعیه‌ای «قطعی‌شدن» حکم اعدام هشت تن از بازداشت‌شدگان در جریان اعتراضات گسترده سال‌های ۹۶ و ۹۸ در کشور را رد کرد. دادگستری اصفهان بدون ارائه جزئیات مشخصی گفته «خبر انتشار یافته منتسب به رئیس کل دادگستری استان در مورد قطعی‌شدن حکم اعدام» هشت بازداشت‌شده اعتراضات «از سوی برخی […]

 

‌?دادگستری کل استان اصفهان در  … 210703001595828405

 

‌?دادگستری کل استان اصفهان در اطلاعیه‌ای «قطعی‌شدن» حکم اعدام هشت تن از بازداشت‌شدگان در جریان اعتراضات گسترده سال‌های ۹۶ و ۹۸ در کشور را رد کرد. دادگستری اصفهان بدون ارائه جزئیات مشخصی گفته «خبر انتشار یافته منتسب به رئیس کل دادگستری استان در مورد قطعی‌شدن حکم اعدام» هشت بازداشت‌شده اعتراضات «از سوی برخی رسانه‌های معاند و فضاسازی آن در شبکه‌های اجتماعی کذب محض است». … در اطلاعیه دادگستری اصفهان آمده است که «تاکنون هیچ‌گونه تایید اجرای حکمی از سوی مراجع عالی قضایی در این زمینه واصل نشده است». البته اصل احکام هم رد نشده و توضیحی هم در مورد این‌که آیا پرونده بازداشت‌شدگان مسیر دیگری یافته، ارائه نشده‌است. رئیس کل دادگستری استان اصفهان ششم تیرماه، از صدور حکم «فساد فی‌الارض» برای هشت نفر از شرکت‌کنندگان در اعتراضات چند سال گذشته در این استان خبر داده بود. ?

?رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور از مرگ دلخراش کودک ١٢ ساله داخل دستگاه کوره آجر پزی در این شهرستان خبر داد. … کودک ١٢ ساله ای که از روی نوار نقاله به داخل دستگاه آماده سازی گِل سقوط کرده بود به طرز دلخراشی جان باخت. ?

?روز گذشته و امروز یکشنبه ۵ مردادماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۱۲ کارگر در حوادثی جداگانه در استان های چهارمحال و بختیاری، تهران، اصفهان و البرز دچار حادثه شدند. در این حوادث ۸ کارگر دچار مصدومیت شده و ۴ کارگر دیگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است. ?

?پرویز مظلومی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی جوانان ایران انتخاب شده است. … از آخرین سال مربیگری آقای مظلومی چهار سال می‌گذرد و مشخص نیست فدراسیون فوتبال بر پایه چه هدف و برنامه‌ای یک مربی غیر فعال را برای تیم ملی جوانان برگزیده است. … منتقدین، «فعالیت‌های سیاسی» آقای مظلومی را در این انتخاب موثر می‌دانند. او برای انتخابات مجلس شورای اسلامی با ضبط فیلم تبلیغاتی به حمایت از محمدباقر قالیباف پرداخت. … مظلومی که ۶۵ ساله است، در صداوسیما از پست‌های سیاسی و اجتماعی وریا غفوری کاپیتان استقلال انتقاد کرده و گفته: «چرا همه‌اش مسائل منفی؟ وقتی سواد سیاسی ندارید در کاری که به شما ارتباط ندارد دخالت نکنید». … مهر پارسال، وقتی مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس پس از گلزنی مقابل پیکان، زیر پیراهنش را به دوربین‌ها نشان داد که روی آن نوشته بود: «تنها راه نجات کشور، اطلاعت از رهبری»، مظلومی از معدود چهره‌های فوتبالی بود که به حمایت از ترابی پرداخت. او گفته بود: «فکر نمی‌کردم ترابی اینقدر رفتار پخته داشته باشد و اینگونه پشت مملکت و رهبرش باشد. انصافاً از حرکتش لذت بردم. باعث فرهنگ‌سازی است. باید پشت یکدیگر باشم و از حکومت و رهبرمان حمایت کنیم». ?

?ارتش اسرائیل می‌گوید یکی از پهپادهایش در حین عملیات مرزی در خاک لبنان سقوط کرده است. دلیل این سقوط مشخص نشده اما به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل “هیچ نگرانی‌ای در باره درز اطلاعات وجود ندارد.” به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل علت سقوط نقص فنی بوده است. تنش در منطقه در چند روز گذشته شدت گرفته است پس از اینکه یکی از نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه در حمله‌ای هوایی که به نظر می‌رسد کار اسرائیل باشد کشته شد. ارتش اسرائیل از آن به بعد اقدام‌های امنیتی را در مرزهای شمالی‌اش افزایش داده است. ?

?دولت ایالات متحده سرمایه‌گذاری خود در آزمایش‌ها و پژوهش‌های «مدرنا» برای تولید واکسن احتمالی کووید-۱۹ را دو برابر افزایش داد و به حدود یک میلیارد دلار رساند. آن‌طور که شرکت داروسازی مدرنا گفته به این رقم که پیشتر ۴۸۳ میلیون دلار بود، ۴۷۲ میلیون دلار دیگر اضافه شده‌است. مدرنا از روز دوشنبه قرار است وارد فاز اصلی و تقریبا نهایی کارآزمایی بالینی واکسن شود. این شرکت در توضیح افزایش کمک‌هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری دولت آمریکا می‌گوید کارآزمایی فاز ۳ دربرگیرنده ۳۰ هزار داوطلب می‌شود. ?

? @VahidOnline

?وزارت ارشاد ایران با ارسال نامه‌ای به روزنامه اعتماد، در رابطه با مصاحبه این رسانه با عمادالدین باقی، مدافع حقوق بشر، و انتشار دیدگاه وی درباره «حق براندازی» تذکر داد. … آقای باقی در این مصاحبه می‌گوید اگر حاكمی و حكومتی خلاف پیمان عمل كرد، مردم مجازند برخلاف پیمانی كه بسته‌اند، عمل كنند. وی گفته است: «اگر آن حاكم چون قدرت دارد، دست به مقابله بزند، از آنجا كه این قدرتی كه در اختیار دارد، عاریه‌ای است و در اصل از آن مردم است، حق ندارد از این قدرت علیه مردمی كه صاحب آن هستند، استفاده كند و مردم حق دارند دست به شورش بزنند و قدرت را از آن بگیرند.» ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14725

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.