• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
0

‌?تارنمای خبری زرتشتیان، امردا …

  • کد خبر : 14683
  • 05 مرداد 1399 - 8:50
‌?تارنمای خبری زرتشتیان، امردا …

    ‌?تارنمای خبری زرتشتیان، امرداد، می‌گوید پیکر بی‌جان موبد زرتشتی آرش کسروی در ماهان پیدا شده و شاهدان به‌نقل از پلیس آگاهی قتل او را تائید کرده‌اند. آقای کسروی ۵۳ سال داشت و ده سال پیش همراه خانواده‌اش برای زندگی به کالیفرنیا آمریکا مهاجرت کرده بود و سال گذشته برای شرکت در آیین درگذشت […]

 

‌?تارنمای خبری زرتشتیان، امردا … 302888001595737205

 

‌?تارنمای خبری زرتشتیان، امرداد، می‌گوید پیکر بی‌جان موبد زرتشتی آرش کسروی در ماهان پیدا شده و شاهدان به‌نقل از پلیس آگاهی قتل او را تائید کرده‌اند. آقای کسروی ۵۳ سال داشت و ده سال پیش همراه خانواده‌اش برای زندگی به کالیفرنیا آمریکا مهاجرت کرده بود و سال گذشته برای شرکت در آیین درگذشت پدرش، و رسیدگی به کارهای وراثتی از ایالات متحده، محل زندگی‌اش، به زادگاهش کرمان بازگشته بود. ?

?مدیرکل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد به‌دلیل شروع ویروس کرونا، قربانی کردن دام در تهران ممنوع است. علی بابایی روز شنبه، چهارم مرداد به خبرنگاران گفت بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد مقابله با کرونا در تهران و به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرت‌های درون‌شهری و مخاطرات موجود در محل عرضه دام، مراسم قربانی به شکل سنوات گذشته برگزار نمی‌شود. ?

?خبرگزاری مهر از اوج شیوع کرونا در فصل «خرماپزان» و دمای ۵۰ درجه استان کرمان خبر می‌دهد. این خبرگزاری روز شنبه، چهارم مرداد در گزارشی نوشت: «برخلاف انتظارها دقیقاً در همین فصل شیوع ویروس کرونا در استان به‌خصوص در مناطق گرمسیر به اوج خود رسیده است.» در این گزارش آمده، «بیمارستان‌های استان، دیگر جایی برای بستری بیماران ندارند، کادر درمان هم گرفتار ویروس شده‌اند و فرسایش هفت ماه مبارزه با ویروس کرونا کار را به‌جایی رسانده که کادر درمان برای رعایت اصول بهداشتی از مردم خواهش می‌کنند.» ?

?ایران در جدول شاخص اعتبار گذرنامه کشورهای جهان که نهاد پژوهشی «پاسپورت ایندکس هنلی» آن را منتشر کرده است، در جایگاه نهمین کشور از آخر قرار دارد. بر اساس گزارش نهاد بریتانیایی هنلی در سال ۲۰۲۰، شهروندان ایران بدون ویزا تنها قادر به سفر کردن به ۴۱ کشور جهان، از جمله ونزوئلا و زیمباوه هستند. بنگلادش نیز همراه با ایران در نهمین جایگاه این فهرست از آخر قرار دارد. جایگاه ایران در این جدول، نسبت به گزارش قبلی، دو رده سقوط کرده است. ارزش گذرنامه‌های اریتره، اتیوپی، نیجریه و آنگولا در این گزارش، بالاتر از ایران قرار دارد. در صدر این فهرست ژاپن قرار گرفته به طوری که شهروندان این کشور می‌توانند بدون ویزا به ۱۹۱ کشور جهان سفر کنند. ?

?با گسترش شیوع کرونا در شهر تهران پلیس امنیت عمومی این شهر اعلام کرد که تمامی “آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی زنانه، تالارهای پذیرایی، چایخانه‌ها و سفره خانه‌ها و قهوه ‌خانه، سینماها، مراکز فرهنگی و هنری اعم از کتابخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی” تا پایان هفته تعطیل خواهند بود. ?

?معاون کل وزارت بهداشت ایران می‌گوید «هیچ سیاستی برای رفتن به سمت ایمنی جمعیتی نداریم و کشورهایی مثل سوئد و انگلیس هم که به این سمت رفتند شکست خوردند». ?

?وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرده‌است که واشینگتن تسلط چین بر دریای جنوب چین و ادعای مالکیت بر خشکی‌ها و خرده‌جزیره‌های مورد مناقشه در آن را نمی‌پذیرد. مایک پومپئو چهارم مرداد ماه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است «سیاست ایالات متحده به روشنی آفتاب است: دریای جنوب چین، پهنه امپراتوری آبی چین نیست». ?

?مقام های محلی در ایالت‌های ویرجینیا و یوتا در آمریکا به شهروندان درباره کاشت بذرهای ناشناخته‌ای هشدار دادند که گفته شده از چین فرستاده شده است. اداره کشاورزی ویرجینیا جمعه اعلام کرد که بعضی از ساکنان این ایالت بدون سفارش قبلی به صورت پستی بذرهایی را دریافت کرده‌اند که نوع آن ناشناخته است و به نظر می‌رسد از چین ارسال شده اند. لوری کالی، از اهالی سالت لیک سیتی در ایالت یوتا به شبکه محلی فاکس گفته که روی بسته دریافتی نوشته بود که حاوی گوشواره است ولی در داخل آن بذر گیاه بود. پیش از این نیز نشریه دیلی‌میل در بریتانیا از ارسال بسته‌های مشابهی به بعضی از شهروندان این کشور خبر داده بود. بر این اساس، این بسته بدون سفارش قبلی برای افرادی فرستاده شده که قبلا از طریق سایت‌های آمازون و ای‌بی بذر خریداری کرده بودند. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14683

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.