• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?ایرج حریرچی، معاون کل وزارت …

  • کد خبر : 14694
  • 05 مرداد 1399 - 17:20
‌?ایرج حریرچی، معاون کل وزارت  …

    ‌?ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفته است که “تقریبا کل کشور وضعیت قرمز دارد” و “وضعیت اصلا خوب نیست” او تهران را منبع پخش کرونا در کل کشور خواند و گفت: “تا زمانی که بستریها کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست”. همزمان آمار روزانه کرونا در این کشور نشانی از فروکش کردن […]

 

 

‌?ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفته است که “تقریبا کل کشور وضعیت قرمز دارد” و “وضعیت اصلا خوب نیست” او تهران را منبع پخش کرونا در کل کشور خواند و گفت: “تا زمانی که بستریها کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست”. همزمان آمار روزانه کرونا در این کشور نشانی از فروکش کردن موج تازه شیوع ندارد و ۲۵ استان ایران هم در وضعیت قرمز یا هشدار هستند که نشان می‌دهد اکثر مناطق ایران شرایط مناسبی ندارند. ?

?سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یک‌شنبه پنجم مرداد از جان باختن ۲۱۶ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور خبر داد که نسبت به روزهای پیش از آن همچنان روندی افزایشی نشان می‌دهد. این رقم برای روز شنبه ۱۹۵ نفر و برای روز جمعه ۲۱۵ نفر اعلام شده بود. سیما لاری همچنین از شناسایی دو هزار و ۳۳۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی شبانه‌روز گذشته خبر داد. او گفت که بر اساس آمارهای رسمی، اکنون مجموع تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر رسیده است. آمارهای رسمی ارائه شده توسط وزارت بهداشت ایران بارها از سوی نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر تهران و رسانه‌ها با تشکیک و تردید مواجه شده‌است. ?

?وب‌سایت نور نیوز که به شورای عالی امنیت ملی ایران نزدیک است، می‌گوید «دو جنگنده اف-۱۵» آمریکایی که هواپیمای مسافربری ماهان را رهگیری کرده‌اند، « به احتمال قوی از پایگاه هوایی آمریکا در اردن موسوم به الازرق به پرواز در آمده و این عملیات را اجرا کرده‌اند». (ارتش ایالات متحده مواجهه یک جنگنده را تایید کرده بود.) وب‌سایت نوروز همچنین گزارش داده است که «پهپادها و هواپیماهای آمریکایی» که در عملیات کشتن قاسم سلیمانی شرکت داشتند، نیز «به احتمال بسیار زیاد» از همین پایگاه برخاسته بودند. ادعای مشارکت پایگاه نظامی واقع در اردن در عملیات کشتن قاسم سلیمانی دی‌ماه ۹۸ نیز توسط امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه مطرح شده بود ولی مقام‌های دولت اردن چنین ادعایی را نپذیرفته‌اند. وب‌سایت نورنیوز در همین حال با طرح این هشدار که پشتیبانی اردن از عملیات‌های آمریکا برای این کشور «تبعات» خواهد داشت، خواستار احضار «کاردار پادشاهی اردن» در تهران شده است. ?

?دادستان کرمان گفته جسد آرش کسروی، موبد زرتشتیان کالیفرنیای آمریکا، و دو دوست همراهش در ویلایی در ماهان کرمان پیدا شده است. دادخدا سالاری در گفت‌وگو با تلویزیون ایران “انگیزه‌های مالی” را در این قتل “پررنگ” توصیف کرده است. ?

?طهماسب مظاهری که در دولت محمود احمدی‌نژاد، برای مدتی کوتاه ریاست بانک مرکزی را به عهده داشت، در برنامه‌ای تلویزیونی آقای احمدی‌نژاد را متهم کرده که “به او دستور داده پول بدون پشتوانه چاپ کند” یا “به اشخاص خاص ارز دولتی بدهد”. او گفته از این کار اجتناب کرده و کنار رفته است.آقای مظاهری چندی پیش دولت روحانی را هم به چاپ اسکناس بدون پشتوانه متهم کرده بود. ?

?نیروی انتظامی استان خوزستان از بازداشت یک “تیم مسلح” سه نفره خبر داده که متهم هستند به سوی خانه فرمانده پایگاه بسیج شهرک مدنی ماهشهر و یک عضو ارشد دیگر بسیج تیراندازی کرده‌اند. ایرنا به نقل از نیروی انتظامی گفته این تیراندازی چهارشنبه شب اول مردادماه در شهرک شهید مدنی ماهشهر اتفاق افتاده و مادر یکی از نیروهای ارشد بسیج در این شهرک کشته شده است. ?

? @VahidOnline

?امروز جمعی از بازاریان و کسبه #درگهان و #قشم با تجمع و راهپیمایی اعتراضی در سطح شهر خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. به گفته معترضان، کالاهای خریداری شده توسط آنان مدتی طولانی در گمرک مانده و در حال پوسیده شدن است و تاکنون هیچ یک از مسئولان پاسخگوی آنان نبوده‌اند. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14694

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.