• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

دو منبع حقوق بشری از صدور حکم …

  • کد خبر : 14704
  • 05 مرداد 1399 - 21:40
دو منبع حقوق بشری از صدور حکم  …

    دو منبع حقوق بشری از صدور حکم اعدام برای پنج معترض اعتراضات دی ۹۶ خبر داده‌اند. پایگاه حقوق بشری جوانه‌ها (نه به اعدام، نه به زندان) و حساب توییتر مرکز اسناد حقوق بشر ایران یکشنبه ۵ مرداد اعلام کردند دیوان عالی کشور حکم اعدام ۵ نفر از بازداشت شدگان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ را […]

 

دو منبع حقوق بشری از صدور حکم  … 620808001595783412

 

دو منبع حقوق بشری از صدور حکم اعدام برای پنج معترض اعتراضات دی ۹۶ خبر داده‌اند.

پایگاه حقوق بشری جوانه‌ها (نه به اعدام، نه به زندان) و حساب توییتر مرکز اسناد حقوق بشر ایران یکشنبه ۵ مرداد اعلام کردند دیوان عالی کشور حکم اعدام ۵ نفر از بازداشت شدگان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ را تایید کرده است.

طبق این گزارش‌ها مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی که هر پنج نفر در خمینی‌شهر اصفهان دستگیر شده بودند به اتهام «محاربه» و «بغی» (تجاوز و تعدی به حقوق دیگران) به یک یا دوبار اعدام محکوم شده‌اند. جزئیات دقیق‌تری از این احکام منتشر نشده است.

در دادنامه این معترضان آمده که «با توجه به زندانی بودن متهمین مذکور، در اغتشاشات ۹۸ در خمینی‌شهر (محل سکونت معترضین) هیچ اغتشاش یا تخریبی صورت نگرفته است». هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند. پیش از این صدور حکم اعدام برای امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه بازداشتی دیگر آبان ۹۸ با اعتراض جمعی کاربران توییتر و به ‌دنبال آن واکنش مسئولان جمهوری اسلامی منجر شد.

Radiozamaneh

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14704

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.