• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?در حالی که رئيس‌جمهور ایران …

  • کد خبر : 14657
  • 04 مرداد 1399 - 17:10
‌?در حالی که رئيس‌جمهور ایران  …

    ‌?در حالی که رئيس‌جمهور ایران از پایان وضعیت قرمز شیوع کرونا در خوزستان به عنوان «خبر خوش» نام برده بود، سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت خوزستان را قرمز اعلام کرد. خانم لاری همچنین از مرگ ۱۹۵ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. بدین ترتیب بر اساس آمار رسمی شمار […]

 

 

‌?در حالی که رئيس‌جمهور ایران از پایان وضعیت قرمز شیوع کرونا در خوزستان به عنوان «خبر خوش» نام برده بود، سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت خوزستان را قرمز اعلام کرد. خانم لاری همچنین از مرگ ۱۹۵ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. بدین ترتیب بر اساس آمار رسمی شمار قربانیان کرونا در ایران به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسیده است. بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته، همچنین ۲۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شدند و با احتساب آنها تاکنون ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این در حالی است که منابع مستقل از مرگ چندبرابری مبتلایان نسبت به آمار رسمی خبر می‌دهند.
به علت افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در تهران، علیرضا زالی، فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در تهران خواستار دورکاری ۵۰ درصد کارمندان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان شده است. ?

?معاون کل وزارت بهداشت گفت در یک ماه اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد ۳۰۰ درصد رشد داشته است.ایرج حریرچی که شامگاه جمعه، سوم مرداد در مشهد سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا که در این شهر بستری شده‌اند، غیربومی هستند، از مردم خواست که به مشهد سفر نکنند. ?

?حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در ستاد مبارزه با کرونا مجددا تاکید کرد که “عزاداری ماه محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر دو کنار هم انجام شود”. کارشناسان نسبت به برگزاری مراسم‌های ماه محرم در ایران با توجه به شیوع گسترده کرونا هشدار داده‌اند و با توجه به نوع برگزاری این آیین‌های سوگواری، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و یا پروتکل‌های بهداشتی را ممکن نمی‌دانند. ?
روحانی گفته عزاداری محرم حتی در مناطقی که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز هستند، باید برگزار شود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، او که روز شنبه ۴ مرداد در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا سخن می‌گفت، با اشاره به بحث‌های مطرح درباره نحوه عزاداری در محرم گفت دوگانه سلامت یا عزاداری نداریم. او از «فرهنگ عاشورایی» به عنوان عامل ایستادگی در مقابل «دشمن» یاد کرد و گفت تجربه برگزاری مراسم‌هی مذهبی ماه رمضان نشان داد که این مراسم‌ها «باعث شیوع کرونا» نبوده‌اند. ?

? @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.