• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌‌خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری …

  • کد خبر : 14613
  • 03 مرداد 1399 - 3:00
‌‌خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری  …

‌‌خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی روز پنجشنبه دوم تیر ماه گزارش داده است، دو جنگنده اسرائیلی به هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه نزدیک شدند که در پی این رخداد هواپیمای مسافربری مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه دمشق شد. طبق این گزارش، به دلیل کاهش سریع ارتفاع این هواپیما چند نفر مجروح شدند. […]

‌‌خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی روز پنجشنبه دوم تیر ماه گزارش داده است، دو جنگنده اسرائیلی به هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه نزدیک شدند که در پی این رخداد هواپیمای مسافربری مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه دمشق شد.

طبق این گزارش، به دلیل کاهش سریع ارتفاع این هواپیما چند نفر مجروح شدند.

گزارش این خبرگزاری با ویدئویی نیز همراه است که در آن یک مسافر می‌گوید، خلبان هواپیمای مسافربری برای جلوگیری از برخورد با این جنگنده به سرعت ارتفاع خود را کم کرد و همین باعث شد سر او به سقف بخورد و در نتیجه، خونریزی بکند.

بر اساس این گزارش، هواپیمای مسافربری ماهان از تهران عازم بیروت بوده که این حادثه پیش آمده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، هم به نقل از شبکه المیادین گزارش داد، این هواپیمای مسافربری به دنبال نزدیک شدن دو جنگنده اسرائیلی، ناچار شد با کاهش ناگهانی سرعت در فرودگاه دمشق فرود اضطراری کند.

این گزارش اضافه کرده است: «هواپیمای مسافربری سپس از فرودگاه دمشق پرواز خود را از سر گرفت و در فرودگاه بیروت به زمین نشست و مسافران این پرواز از هواپیما خارج شدند.»

رادیو فردا نمی‌تواند به طور مستقل تایید کند که این جنگنده‌ها متعلق به چه کشوری بوده است.

اسرائیل پیشتر در همین روز تأیید کرده بود که در پی «تهدید حزب‌الله»، تدابیر امنیتی در مرز شمالی خود را تقویت کرده و سطح هوشیاری را نسبت به رویدادهای احتمالی افزایش داده است.‎

اما از سویی شبکه خبر به نقل از خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان نوشته است که این جنگنده‌ها «آمریکایی بوده‌اند».

همچنین ایرنا به نقل از سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت که مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد به دبیرکل این نهاد اعلام کرده که «چنانچه هر حادثه‌ای در مسیر برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد، جمهوری اسلامی ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت».

این نخستین واکنش رسمی ایران به حادثه هوایی یادشده است. عباس موسوی اضافه کرد که چنین پیامی به سفیر سوئیس در تهران نیز داده شده است.

ایالات متحده اما هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نداشته است.
RadioFarda_

ویدیوهایی که درباره‌اش منتشر شده:
t.me//38956

? @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.