• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

رسانه‌های ایران روز پنجشنبه دو …

  • کد خبر : 14614
  • 03 مرداد 1399 - 4:50
رسانه‌های ایران روز پنجشنبه دو …

رسانه‌های ایران روز پنجشنبه دوم مرداد ماه گزارش دادند، دو جنگنده به هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه نزدیک شدند که در پی این رخداد هواپیمای مسافربری مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه دمشق شد. گزارش این رسانه‌ها از جمله خبرگزاری صدا و سیما، در ابتدا جنگنده‌ها را اسرائیلی معرفی می‌کرد، اما ایران ساعاتی بعد […]

رسانه‌های ایران روز پنجشنبه دوم مرداد ماه گزارش دادند، دو جنگنده به هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه نزدیک شدند که در پی این رخداد هواپیمای مسافربری مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه دمشق شد.

گزارش این رسانه‌ها از جمله خبرگزاری صدا و سیما، در ابتدا جنگنده‌ها را اسرائیلی معرفی می‌کرد، اما ایران ساعاتی بعد انگشت اتهام خود را متوجه ایالات متحده کرد. خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از خلبان پرواز ماهان نوشت که جت‌های جنگی آمریکایی بودند.

بر اساس گزارش‌ها، این حادثه چندین مجروح بر جای گذاشته است که دلیل آن اقدام واکنشی خلبان ماهان در کاهش سریع ارتفاع هواپیما بوده است.

همین گزارش عنوان می‌کند که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان این دو جنگنده برای اعلام هشدار رعایت فاصله ایمن گفت‌وگویی داشته است، و «آنها خود را آمریکایی معرفی کرده‌اند».

ایالات متحده اما هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نداشته است. این کشور هواپیمایی ماهان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده و آن را متهم به ارسال سلاح برای شبه‌نظامیان وابسته به ایران در سوریه و لبنان کرده است.

Radiofarda

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.