• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
0

‌? سخنگوی وزارت بهداشت از مرگ …

  • کد خبر : 14505
  • 01 مرداد 1399 - 16:40
‌? سخنگوی وزارت بهداشت از مرگ  …

    ‌? سخنگوی وزارت بهداشت از مرگ ۲۱۹ تن دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. ۳۶۰۹ بیمار نیز به‌دلیل ابتلای شدید تحت مراقبت قرار دارند. سیما لاری روز چهارشنبه اول مرداد شمار مبتلایان شناسایی‌شده کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته را ۲۵۸۶ نفر اعلام کرد. با احتساب این افراد، […]

 

‌? سخنگوی وزارت بهداشت از مرگ  … 728569001595419805

 

‌? سخنگوی وزارت بهداشت از مرگ ۲۱۹ تن دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. ۳۶۰۹ بیمار نیز به‌دلیل ابتلای شدید تحت مراقبت قرار دارند. سیما لاری روز چهارشنبه اول مرداد شمار مبتلایان شناسایی‌شده کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته را ۲۵۸۶ نفر اعلام کرد. با احتساب این افراد، آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر و آمار رسمی قربانیان به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسید. تردیدهای جدی نسبت به درستی این آمارها وجود دارد. ?

? رئیس دفتر رییس جمهوری ایران گفته: «بخشی از منابع مالی مسدود شده ما در چند روز گذشته در چند کشور آزاد شده است و اکنون در بخش حواله‌ای بانک مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نگرانی و مشکلات واردکنندگان که در این دوران کوتاه در صف بودند مرتفع ‌شود.» محمود واعظی توضیح بیشتری در خصوص کشورهایی که «منابع مالی» ایران را مسدود کرده بودند، ارائه نکرده است. ?

?رئیس‌جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که مستاجران در تهران ۵۰ میلیون تومان وام ودیعه اجاره می‌گیرند. حسن روحانی در نشست هیات دولت گفت: این وام هم شامل افرادی می‌شود که دارای حقوق ثابت هستند و هم برای خانواده‌هایی که تحت حمایت‌های دولتی قرار دارند. به گفته او، این مبلغ در دیگر شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است. بر اساس گزارش‌هایی که رسانه‌های ایران منتشر کرده‌اند، وام ودیعه اجاره با سود و بهره ۱۳ درصد به مستاجران داده می‌شود و پس از پایان دوران مستاجری خانه، اصل پول به بانک بازگردانده می‌شود. ?

?علی خامنه‌ای در دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق گفته است که جمهوری اسلامی کشته شدن قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس توسط ایالات متحده را فراموش نکرده و قطعا به «آمریکایی‌ها ضربه می‌زند.» ?

?محمدجواد ظریف عصر سه‌شنبه ۳۱ تیر در توئیتی نوشت که در جریان دیدارش با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، درباره موضوعاتی چون برجام و تحولات منطقه گفت‌وگو کرده و دو کشور بر سر «نهایی شدن توافقنامه همکاری‌های جامع راهبردی» نیز توافق کردند. وزیر خارجه جمهوری اسلامی صبح سه‌شنبه، در بدو ورود به مسکو نیز گفته بود یکی از موارد «دستور کار» در این سفر تمدید توافق ۲۰ ساله یا بررسی هر قرارداد بلندمدت دیگر است. ?

?جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با اشاره به “برخی شبهات مطرح شده” در مورد قرارداد ایران و چین ، گفت: “مردم اطمینان داشته باشند که این دولت و نه هیچ دولت دیگری درایران یک وجب ازخاک ایران را نه به کسی واگذار می ‌کند ونه اجازه استفاده اختصاصی از خاک ایران را به کسی خواهد داد.” ?

?نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۵۸ رای مهرداد بذرپاش را به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب کردند. احمد توکلی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب آقای بذرپاش را از اساس غیرقانونی خوانده است. او نوشته “پذیرش داوطلبی آقای بذرپاش از اساس غیرقانونی است. چرا که تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید که داوطلب باید حداقل بیست سال سابقه کار داشته باشد. درحالیکه سابقه کار نامبرده به ۱۷سال هم نمی‌رسد”. ?

?سایت «نورنیوز» که نزدیک به شورای عالی امنیت ملی است می‌گوید جسد غلامرضا منصوری، قاضی پیشین دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، به ایران منتقل شده است. این سایت روز چهارشنبه اول مرداد گزارش داد که پلیس رومانی همراه با جسد وی، «۲۹ صفحه گزارش شرح ماجرا» را فرستاده است ولی «همچنان از تحویل تصاویر مربوط به دوربین‌های مداربسته هتل محل اقامت مقتول امتناع می‌کند». ?

?وزیر آموزش و پرورش، روز یکشنبه گفت: «طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و مجوز ستاد ملی کرونا به احتمال زیاد در سال تحصیلی جدید با احتساب روزهای پنجشنبه، نیمی از دانش آموزان روزهای زوج و نیم دیگر روزهای فرد به مدرسه خواهند رفت.» ?

?مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در دیدار روز سه شنبه ۳۱ تیر با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا بر دیدگاه واشینگتن در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد. ?

?وزیر خارجه تایوان روز چهارشنبه اول مرداد گفت که چین در حال افزایش آمادگی نظامی خود برای به تصرف در آوردن این جزیره است. تایوان شکایت کرده است که چین در ماه‌های اخیر فعالیت‌های نظامی تهدیدآمیزش را در اطراف این کشور افزایش داده است. پکن احتمال بکارگیری زور برای به زیر سلطه در آوردن این جزیره دارای نظام دمکراسی را رد نکرده است. ?

?چین می‌گوید ایالات متحده دستور داده است که کنسولگری این کشور در شهر هیوستون آمریکا بسته شود و آن را اقدامی «تحریک‌آمیز» و «ناقض قوانین» بین‌المللی دانست. ?

?رئیس‌جمهوری ایالات متحده در یک کنفرانس خبری تازه در مورد همه‌گیری کووید-۱۹ در کشورش ضمن دفاع از استفاده از ماسک، گفته وضعیت همه‌گیری ممکن است قبل از آن‌که در مسیر بهبودی قرار گیرد، بدتر شود. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14505

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.