• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌?در حالی که بیشترین میزان لحظ …

  • کد خبر : 14449
  • 31 تیر 1399 - 9:50
‌?در حالی که بیشترین میزان لحظ …

    ‌?در حالی که بیشترین میزان لحظه‌ای مصرف برق ثبت شده در سال گذشته ۵۷۶۸۱ مگاوات بود، پریروز به ۵۸۲۵۲ مگاوات رسید که تاکنون نسبت به اوج مصرف سال گذشته نزدیک به یک درصد (۵۷۱ مگاوات) افزایش داشته است. با این حال قطع برق در استان‌های مختلف ایران در هوای گرم تابستان در روزهای […]

 

 

‌?در حالی که بیشترین میزان لحظه‌ای مصرف برق ثبت شده در سال گذشته ۵۷۶۸۱ مگاوات بود، پریروز به ۵۸۲۵۲ مگاوات رسید که تاکنون نسبت به اوج مصرف سال گذشته نزدیک به یک درصد (۵۷۱ مگاوات) افزایش داشته است. با این حال قطع برق در استان‌های مختلف ایران در هوای گرم تابستان در روزهای گذشته باعث انتقاد و اعتراض مردم شده است. ?
ایسنا: “مردم ۱۰ روز دیگر تحمل کنند” مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: علیرغم افزایش دما و مصرف بالا شرایط نیروگاه ها نرمال است اما از مشترکان تقاضا داریم طی ۱۰ روز آینده به مدیریت مصرف توجه داشته باشند. ?

?استاندار خوزستان گفته: “آنچه به ما ابلاغ شده، این است که تمهیدات لازم را برای برگزاری اربعین و استقبال از زائران فراهم کنیم.” او همچنین گفته: “برگزاری این مراسم به وضعیت بیماری در ایران و عراق بستگی دارد و در نهایت، ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد ملی اربعین تصمیمات لازم برای برگزاری این مراسم را اتخاذ می‌کنند.” ?

?وزیر خارجه کانادا اعلام کرد: «من اعتبار زیادی به گزارش ایران از این حادثه قائل نیستم. این نمی‌تواند فقط خطای انسانی باشد. فکر می‌کنم گزارش ارائه شده توسط ایران تنها ساده‌سازی بیش از حد علت واقعی این حادثه باشد». ?

?دبیر شورای نگهبان خواستار آن شده است که این شورا از همان ابتدا در تدوین قوانین در مجلس نقش داشته باشد و همچنین «با برطرف شدن نقیصه قانونی»، این شورا بتواند نماینده‌ای را در دوره چهار ساله‌اش از کار منع کند. احمد جنتی روز دوشنبه ۳۰ تیر در دیدار با هیأت رئیسه مجلس جدید بارها به «اهمیت نظارت» اشاره کرد و گفت: «گرچه نظارت ما بر روی نمایندگان دائمی است» اما شورای نگهبان باید بتواند نماینده‌ مجلس را برکنار کند. به گفته وی، «شورا به دلیل اشکال قانونی نمی‌تواند در دوره چهار ساله نمایندگی، فردی که دچار انحراف و فساد می‌شود را از ادامه کار منع کند که این نقیصه باید برطرف شود». مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی، وظیفه شورای نگهبان بررسی مصوبات مجلس برای جلوگیری از «مغایرت آنها با احکام اسلام و قانون اساسی» است. با این حال، این شورا به ویژه از سال ۱۳۷۰ که وظیفه خود را «نظارت استصوابی» تعریف کرد، نقشی بسیار گسترده‌تر در آرایش سیاسی در جمهوری اسلامی داشته است. ?

?بر اساس مصوبه دولت ایران، شرکت‌های دولتی در این کشور موظف شده‌اند حداقل ۲۵ درصد از سهام خود در بورس اوراق بهادار تهران عرضه کنند. ?

?تلویزیون دولتی سوریه شامگاه دوشنبه ۳۰ تیر از مقابله پدافند هوایی این کشور با اهدافی «متخاصم» در آسمان دمشق خبر داده است. مخالفان حکومت سوریه هم می‌گویند، در این حملات یک انبار بزرگ مهمات متعلق به ایران هدف قرار گرفت. خبرگزاری رویترز می‌گوید، این تازه‌ترین حمله از رشته حملات اسرائیل به مناطقی از سوریه است که به باور منابع اطلاعاتی غرب، نیروهای مورد حمایت ایران در آنها حضور دارند. ?

?وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه ۳۰ تیر از سفر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، به مسکو خبر داد. ?

?جو بایدن که تا سه ماه دیگر باید برای ورود به کاخ سفید با دونالد ترامپ رقابت کند گفته در نخستین روز ورودش به کاخ سفید فرمان اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر منع صدور روادید و ورود مسافران از چند کشور اغلب مسلمان، از جمله ایران، را لغو خواهد کرد. ?

?سران اتحادیه اروپا پس از چندین شبانه‌روز مذاکرات فشرده و پرتنش، سرانجام بامداد سه‌شنبه ۳۱ تیر بودجه ۱.۸۲ تریلیون یورویی (۲.۱ تریلیون دلاری) هفت‌ساله این اتحادیه را تصویب کردند. این بودجه بی‌سابقه در حالی تصویب شد که در بازه‌ای از زمان امید چندانی به کسب توافق دیده نمی‌شد، اما چهار روز مذاکرات فشرده در نهایت نتیجه داد و بین اروپایی‌ها دوباره همبستگی نسبی شکل گرفت. مقام‌های اتحادیه اروپا می‌گویند برای پرداخت ۷۵۰ میلیارد یورو کمک‌هزینه و وام به کشورهای عضو که بیشترین آسیب را از همه‌گیری کووید-۱۹ دیده‌اند توافق کلی به دست آمده‌است. کمک‌هزینه‌ها اول ۵۰۰ میلیارد یورو درخواست شده بود، اما این رقم به ۳۹۰ میلیارد یورو کاهش یافت. ?

?مجله فرانس فوتبال در سال ۲۰۲۰ جایزه توپ طلای بهترین بازیکن را به فوتبالیستی نمی‌دهد. به گفته این مجله فصل “ناقص” کنونی “ارزش” قرار گرفتن در تاریخ را ندارد. ?

?دونالد ترامپ گفته از فردا بعد از ظهر، سه شنبه ۲۱ ژوئیه، نشست‌های خبری‌اش درباره وضعیت کرونا را در کاخ سفید از سر می‌گیرد. او از اواخر ماه مارس به مدت حدود دو ماه تقریبا هر روز با خبرنگاران درباره وضعیت کرونا حرف می‌زد که بارها هم گفته‌های او مناقشه‌برانگیز شد. ?

? @VahidOnline

بعد از عرضه ۳۰۰ میلیون دلار ارز در سامانه نیما ظرف دو روز، قیمت دلار در بازار آزاد – که تا ۲۶ هزار تومان بالا رفته بود – به کمتر از ۲۳ هزار تومان رسید. ولی چقدر سامانه نیما روی نرخ آزاد ارز تأثیر دارد؟
Behrang

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.