• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‏جو بایدن دیروز برای دفاع از م …

  • کد خبر : 14499
  • 31 تیر 1399 - 22:40
‏جو بایدن دیروز برای دفاع از م …

    ‏جو بایدن دیروز برای دفاع از مسلمان‌ها در برابر ترامپ حدیثی از محمد رو نقل کرد که از مبانی امر به معروف و نهی از منکره. یعنی دقیقا همون چیزی که به بسیجی و ارزشی نه تنها قدرت، بلکه مشروعیت داده خودشون سرخود قاضی و مجری بشن و افراد رو تنبیه کنن. ‏وجه […]

 

‏جو بایدن دیروز برای دفاع از م … 839310001595355005

 

‏جو بایدن دیروز برای دفاع از مسلمان‌ها در برابر ترامپ حدیثی از محمد رو نقل کرد که از مبانی امر به معروف و نهی از منکره. یعنی دقیقا همون چیزی که به بسیجی و ارزشی نه تنها قدرت، بلکه مشروعیت داده خودشون سرخود قاضی و مجری بشن و افراد رو تنبیه کنن.

‏وجه اول قضیه معناش در کانتکس آمریکاست. حدیث می‌گه «اگر کسی از شما منکری را دید باید با دست از آن ممانعت کند…» که این دقیقا مخالف تمام ارزش‌های بنیادین آمریکاست: آزادی، حاکمیت قانون، فردیت، و pursuit of happiness.

‏حالا امر به معروف و نهی از منکر تو آمریکا رخ نمی‌ده چون نه مردم اجازه می‌دن و نه قانون و پلیس و دولت. وجه دومش اینه که وقتی این حدیث رو از کانتکس خودش (خاورمیانۀ جهنمی) خارج می‌کنه و بهش مشروعیت می‌ده، درواقع داره به سرکوب زنان و مردان مشروعیت می‌ده: به توحش داعش و جمهوری‌اسلامی.

‏اینجا باید اهمیت حیاتی «کانتکس» (زمینه/متن) درک کنیم. اون حرف تو آمریکا توان آسیب زدن به کسی رو نداره چون مردم و دولت باقدرت مانعش می‌شن، ولی تو خاورمیانه مبنای آدم‌کشی و سرکوبه. مثال دیگه وقتیه که یه زن غربی از حجاب دفاع می‌کنه. برای اونا تفریح با «آزادیه» برای ما وعدۀ سرکوب و مرگ.

Keykhoon

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14499

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.