• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌?اجرای حکم اعدام سه متهم اعتر …

  • کد خبر : 14394
  • 29 تیر 1399 - 16:30
‌?اجرای حکم اعدام سه متهم اعتر …

    ‌?اجرای حکم اعدام سه متهم اعتراضات آبان ماه ‘متوقف شد’ چهار وکیل در اطلاعیه‌ای مشترک که خبرگزاری قوه قضائیه ایران هم آن را منتشر کرده، گفته‌اند که دیوان عالی ایران درخواست بررسی مجدد پرونده را پذیرفته و آن را به یکی از شعبه‌های دیوان عالی ارجاع داده است. بابک پاک‌نیا، یکی از وکلای […]

 

‌?اجرای حکم اعدام سه متهم اعتر … 215003001595160005

 

‌?اجرای حکم اعدام سه متهم اعتراضات آبان ماه ‘متوقف شد’
چهار وکیل در اطلاعیه‌ای مشترک که خبرگزاری قوه قضائیه ایران هم آن را منتشر کرده، گفته‌اند که دیوان عالی ایران درخواست بررسی مجدد پرونده را پذیرفته و آن را به یکی از شعبه‌های دیوان عالی ارجاع داده است. بابک پاک‌نیا، یکی از وکلای پرونده هم در توییتر این خبر را تایید کرده است. خبرگزاری ایسنا متنی را به نقل از وکلای پرونده منتشر کرده که در آن گفته شده: “باتوجه به موازین قانونی و رویه جاری قضایی در حال حاضر اجرای حکم اعدام موکلین تا زمان تعیین تکلیف نهایی قضایی در این پرونده، متوقف می‌باشد.” ?

?در ادامه سقوط ارزش پول ملی ایران، نرخ دلار در بازار ارز تهران برای ساعاتی تا ۲۶ هزار تومان افزایش یافت. ?

?رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفته است تاکنون هفت هزار و ۱۶۷ نفر از قربانیان کرونا در تهران در «بهشت زهرا» دفن شده‌اند. ناهید خداکرمی با هشدار درباره شیوع مجدد کرونا در پایتخت گفت در ماه اخیر ۱۴ هزار نفر در بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا به شدت افزایش یافته است. به گفته خانم خداکرمی، اواسط اردیبهشت آمار مرگ‌ومیر در تهران به ۹ نفر در روز رسیده بود ولی روز ۲۸ تیرماه، ۱۰۱ نفر در تهران به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. مسئولان وزارت بهداشت ایران تاکنون از ارائه آمار تفکیکی استان‌های مختلف خودداری کرده‌اند و این نخستین بار است که بخشی از آمار رسمی مربوط به استان تهران مطرح می‌شود.
در همین حال، سخنگوی وزارت بهداشت از قربانی شدن ۲۰۹ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. او که روز یک‌شنبه به روال معمول آمارهای رسمی کرونا در ایران را ارائه می‌کرد، گفت در طول این مدت دو هزار و ۱۸۲ بیمار جدید شناسایی شده‌اند. با احتساب ارقام جدید، طبق آمارهای رسمی وزارت بهداشت تعداد کل مبتلایان کرونا در ایران به ۲۷۳ هزار و ۶۵۶ نفر و تعداد کل قربانیان به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسیده است. ?

?با تصمیم دولت ترکیه، مرز هوایی ایران و ترکیه مجددا بسته شد و پروازهای تهران – استانبول تا اطلاع ثانوی لغو شده است. به گزارش خبرگزاری ایرنا، این تصمیم به دستور وزارت حمل و نقل و وزارت بهداشت ترکیه انجام شده و «در حال حاضر مجوز پروازهای ایرانی به ترکیه کلاً لغو شده است». ?

?وزیر امورخارجه ایران گفته است سفرش به بغداد ارتباطی با سفر نخست وزیر عراق به عربستان ندارد. محمدجواد ظریف که روز یک‌شنبه ۲۹ تیرماه به بغداد سفر کرده است، به خبرگزاری ایرنا گفته است برامه‌ریزی سفر او به عراق، قبل از برنامه‌ریزی برای سفر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به ریاض صورت گرفته است. آقای ظریف قرار است امروز در بغداد با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق دیدار کند. آقای الکاظمی پس از دیدار با ظریف، روز دوشنبه ۳۰ تیرماه به ریاض پایتخت عربستان می‌رود تا با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کند. نخست‌وزیر عراق پس از سفر به عربستان، طبق برنامه اعلام شده روز سه‌شنبه راهی تهران می‌شود تا با مقام‌های حکومت ایران دیدار کند. این سفرهای زنجیره‌ای گمانه‌زنی‌ها درباره میانجی‌گری عراق بین ایران و عربستان را تقویت کرده است. ?

?سخنگوی صنعت برق ایران گفته است ۱۴ استان در وضعیت قرمز مصرف برق قرار دارند و ۱۰ درصد بیش از الگوی تعیین‌شده مصرف می‌کنند. او از استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، فارس، بوشهر، هرمزگان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، اهواز و مازندران، به عنوان استان‌هایی نام برده است که در وضعیت قرمز قرار دارند. ?

?خبرگزاری ایرنا از انفجار در یکی از نیروگاه‌های برق این استان خبر داده است. بر اساس این گزارش انفجار در نیروگاه حرارتی اسلام‌آباد اصفهان ساعت پنج صبح به وقت محلی اتفاق افتاده و نیروگاه “پس از حدود ۲ ساعت به حالت عادی برگشته است.” مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان به ایرنا گفته که دلیل حادثه فرسودگی ترانس برق بوده است. این چندمین انفجار در نیروگاه‌های برق ایران در روزهای گذشته است. ?

?در پی افزایش ناخرسندی اسرائیلی‌ها از شکست دولت در مهار بیماری کرونا که آسیب شدیدی به اقتصاد زده است، شهرهای تل‌آیو و اورشلیم بار دیگر شاهد تظاهرات بودند. همزمان با این اعتراضات، تمرد اصناف و اتحادیه‌ها از رعایت دستورات دولت باعث تغییر پیاپی و ناگهانی تصمیمات مسئولان در مقابله با کرونا و ایجاد سردرگمی شده است. در این میان، دومین جلسه دادگاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در سه پرونده اتهامی فساد، ارتشا و خیانت در امانت روز یکشنبه ۲۹ تیر برگزار شد. شهرهای تل‌آویو و اورشلیم شامگاه شنبه بار دیگر کانون تظاهرات هزاران اسرائیلی بودند که رسانه‌های این کشور آنها را «فقیران جدید» می‌نامند. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14394

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.