• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌?سه شهروند کرد اهل شهرستان با …

  • کد خبر : 14373
  • 29 تیر 1399 - 11:00
‌?سه شهروند کرد اهل شهرستان با …

    ‌?سه شهروند کرد اهل شهرستان بانه که متهم به عضویت در یک گروه‌ مخالف نظام و آتش‌زدن بنر قاسم سلیمانی شده‌اند، در مجموع به ۱۶ سال و ۷ ماه حبس محکوم شدند. به گزارش سازمان حقوق بشری هەنگاو که اخبار مربوط به حقوق بشر در کردستان را پوشش می‌دهد، دادگاه انقلاب شهرستان سقز، […]

 

‌?سه شهروند کرد اهل شهرستان با … 662808001595140205

 

‌?سه شهروند کرد اهل شهرستان بانه که متهم به عضویت در یک گروه‌ مخالف نظام و آتش‌زدن بنر قاسم سلیمانی شده‌اند، در مجموع به ۱۶ سال و ۷ ماه حبس محکوم شدند. به گزارش سازمان حقوق بشری هەنگاو که اخبار مربوط به حقوق بشر در کردستان را پوشش می‌دهد، دادگاه انقلاب شهرستان سقز، این سه نفر را به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق آتش زدن بنرهای قاسم سلیمانی» و «عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام» به زندان محکوم کرده است. ?

?خانواده منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری که در اعتراضات آبان ماه گذشته در ایران کشته شد، از انتقال وی به زندانی در بندرعباس خبر داد. آقای بختیاری که در اعتراض به سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین و بحث‌ها درباره واگذاری اختیارات برخی جزایر ایرانی به چینی‌ها راهی جزیره کیش شده بود، هفته گذشته در کیش بازداشت شد. مقامات ایران ادعای واگذاری اختیارات جزایر به چین را به دفعات رد کرده‌اند. اما در عین حال منوچهر بختیاری اعلام کرده بود که از این سفر قصد دادخواهی برای فرزند خود را نیز دارد. ?

?حسین ذوالفقاری معاون وزارت کشور ایران و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در ابلاغیه‌ای به استانداران ایران اعلام کرده است ، برگزاری هرگونه همایش، سمینار و گردهمایی حضوری در سطح کشور تا شرایط کاهش شیوع کرونا و ابتلای بیماری کووید نوزده ممنوع است. ?

?عباس امیری‌فر، مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم، می‌گوید دفتر رهبر جمهوری اسلامی به «درخواست‌های» محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران برای ملاقات، پاسخ مثبت نمی‌دهد. آقای امیری‌فر در مصاحبه با روزنامه شرق گفته:‌ «سه سال است احمدی‌نژاد به هر دری می‌زند و التماس می‌کند که با رهبری ملاقات کند، اما به وی وقت ملاقات نمی‌دهند.» ?

?شمار موارد روزانه ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا ثبت‌شده توسط سازمان جهانی بهداشت به بالاترین میزان از زمان همه‌گیری، و شمار موارد درگذشت به بالاترین رقم از ۲۱ اردیبهشت ماه رسیده‌است. سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد برای دومین روز پیاپی شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از تمام موارد روزانه قبلی پیشی گرفته‌ و به حدود ۲۶۰ هزار تن در ۲۴ ساعت رسیده‌است. بیشترین میزان افزایش از ایالات متحده، برزیل، هند و آفریقای جنوبی گزارش شده‌است.بیشترین میزان ثبت‌شده بیماری قبل از روز شنبه، مربوط به روز جمعه می‌شد که در حدود ۲۳۸ هزار نفر بود. ?

?با بستری شدن امیر کویت ولیعهد این کشور برخی از وظایف او به عنوان حاکم موقت کشور را به عهده گرفته است. به گزارش خبرگزاری ملی کویت شیخ صباح الاحمد الصباح، ۹۱ ساله، روز شنبه برای انجام آزمایش های “معمول” پزشکی در بیمارستان بستری شد. این گزارش می افزاید که امیر کویت در “وضعیت خوبی” به سر می برد اما جزییات بیشتری ارائه نمی کند. ?

? @VahidOnline

?جان لوئیس، عضو دیرینه مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از رهبران جنبش حقوق مدنی در این کشور، روز جمعه ۲۷ تیر در ۸۰ سالگی درگذشت؛ شمار زیادی از سیاستمداران و رهبران مدنی پیام‌های منتشر کرده و پرچم‌های کاخ سفید و کنگره به حال نیمه‌افراشته درآمد. آقای لوئیس که حدود هشت ماه پیش اعلام کرد به سرطان لوزالمعده مبتلا شده است، روز جمعه در آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا، بر اثر همین بیماری درگذشت. وی ۱۷ بار در انتخابات این ایالت پیروز شده و به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافته بود.
❗️جان لوئیس یکی از شش نفری بود که در تاریخ مبارزات مدنی آمریکا به «شش بزرگ» معروف‌اند و راهپیمایی تاریخی ۱۹۶۳ را به راه انداختند. آقای لوئیس جوان‌ترین عضو این رهبران بود و هر پنج عضو دیگر، شامل مارتین لوترکینگ، جیمز فارمر، فیلیپ رَندالف، روی ویلکینز و ویتنی یانگ، پیش از این درگذشته‌اند. با انتشار خبر درگذشت این رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکا، شمار زیادی از سیاستمداران فعلی و پیشین ایالت متحده پیام‌هایی صادر کرده و با ابراز تأثر از مرگ او، به بخش‌هایی از کارنامه وی در طول زندگی‌اش اشاره کردند. ?

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.